recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPAD-NAS-BOXEE connection?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPAD-NAS-BOXEE connection?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
caponico Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caponico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPAD-NAS-BOXEE connection?
    Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:11
Hej,

Jeg har netop købt en NAS (Synology DS212J) og en Boxee så jeg kan afspille film på mit TV.
Det virker altsammen fantastisk!

Jeg har dog ikke fundet ud af hvordan jeg kan styre Boxee afspilningen fra min IPAD uden at min PC står tændt. Jeg har selvfølgelig installeret Boxee App'en på min IPAD og 'Boxee modtager' programet på min PC så de kan tale sammen og der igennem til mine filer på NAS'en, men så snart jeg lukker ned for min PC mister jeg jo kontakten til NAS'en.

Er der en måde hvorved jeg kan få direkte forbindelse mellem min IPAD og NAS'en og derved styre film via Boxee til mit TV?

Ser frem til at høre fra jer!

Nikolaj

Caponico
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:28
Uden at have haft en boxee i hænderne, så vil jeg gætte på at modtager programmet skal installeres på din boxee og ikke på PCen.

læs lidt her:
http://support.boxee.tv/entries/20771358-smartphone-remote-control-apps

/ask
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caponico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:31
Man kan ikke installere programmer på BOXEE'en.
Jeg er ret sikker på at jeg skal ha installeret en form for modtager program på NAS'en, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an.
Caponico
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:51
Hvordan kommer din PC ind i billedet? Boxee skal vel ikke bruge nogen PC, for at afspille film fra din NAS?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caponico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 14:13
Det er korrekt. Jeg kan sagtens afspille film fra Boxee til TV uden at PC er tændt. Boxee har wireless contakt til NAS'en, og der medfølger en Boxee remote control som jeg bruger til at vælge film osv på TV'et.
Problemet opstår når jeg vil bruge min IPAD som remote control. På IPAD'en har jeg installeret en Boxee App som virker som remote control, men den kan kun få forbindelse til PC'en hvor man også skal installere et modtager program.
Dvs kontaken er IPAD => PC => NAS => BOXEE => TV
Jeg vil gerne kunne vælge filer direkt fra IPAD til NAS, dvs IPAD => NAS => BOXEE => TV
Caponico
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 14:51
Find en anden app, det der lyder som noget rod ;)
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 15:35
Ja, deres Boxee Media Manager er noget rod. 
Problemet er at _deres_ primære usecase er, at man vil afspille content på iPad'en og derfor skal det køre på en computer der har nok kræft til at transcode indholdet (dette er deres egen argumentation).

Hvis du vil bruge iPad'en som content baseret fjernbetjening er dit "best bet" lige pt nok app'en "Reemote". Den bruger JSON-RPC API'et til at hente content oplysninger. Dette er dog også lidt noget skod, da man ikke kan få metadata ud fra det API, kun de rå filnavne.

IMHO så er der ikke nogen god løsning pt.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 17:48
OK, har kun prøvet remote tingen på iPhone, og den forbandt direkte til boksen via wifi.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 19:30
Jeg har forsøgt bare at få det til at virke med boxee media manager på pc og iPad. Den finder pc men kan ikke finde drev...
TV:LG 77" C4

Receiver: Denon AVRX2800H
Surround: Dali OBERON ONWALL

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu