recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBox 900/910 eller Vantage VT 7100C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBox 900/910 eller Vantage VT 7100C

Besvar Besvar Side  <1 1011121314>
Forfatter
Besked
swos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

når du i nyere images, vælger undertekster med undetekst knappen, så kan du se der står DVB udfra land.  på teletext kanalerne, ser du TXT udfra land.

så man kan tydeligt se om det er DVB sub eller TXT subs som bruges.

lad mig høre hvad du kan se i menuen

Jeg har en IPbox 910HD med NLB9207-image. Og dér er det præcis som Pendec beskriver.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 00:36

Lille DGStation 9341 image opdatering.

For os nordiske, så har DGStation nu aktiveret auto undertekster på kanaler med undertekster afhænging af sprog opsætning i menu..

Ved ikke om det også huskes endnu... for så betyder det for os andre at vi nu igen skal til at slå dem fra, når de ikke ønskes på. :-)

Til top
mmaho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 20:42

Hvordan kan jeg.for at indsætte en SATA HD i min IP box 900?

MM

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af mmaho mmaho skrev:

Hvordan kan jeg.for at indsætte en SATA HD i min IP box 900?

MM

Jeg mener ikke du kan sætte en intern hdd i din ip900, det er kun ip910, altså at der ikke er nogen intern sata controller i.
så du kan tilslutte en ekstern usb HDD 2.5", det kører jeg selv med.
Du skal nok evt. måske selv sætte en HDD 7200rpm i en ekstern box, for flere af de færdige eksterne diske kører kun 5400rpm og det kan have betydning for optagelserne.

Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:09
Efter en spændende tråd er jeg blevet interesseret i en IP9000HD, evt. med en DVB-T og DVB-S2 tuner. Jeg har selv leget med linux software-løsninger (MythTV, Freevo m.v.) førhen, men det virker som en mere sikker løsning uden alt for meget nørderi

Jeg har dog et spørgsmål: Vil DVB-T fungere med Boxer/Public Service MUX2 til november? er der nogen der allerede har prøvet den med et Boxer-signal (altså MPEG4/lydformatet er understøttet korrekt)?
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
JonasIGalten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-September-2008
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 16:56
Hej Folkens,

Jeg har været fraværende noget tid.

Pendec: For at besvare det seneste jeg har været involveret i, så er det DVB-subs jeg ser, men som ikke virker ret godt.

Jeg har dog fået et større problem end mine subs: Mit yousee kort får ikke opdateret koder gennem med 910. Jeg har prøvet at lade den stå tændt på en gratis kanal, DR1, i over et døgn, men der kom ingen nye koder. Alle mine kanal fra fuld-pakken er dermed ikke tilgængelige. Er der nogen der har et forslag til hvordan man får opdateret sine kort koder?

Info om kort: Det er et originalt YouSee-kort. Jeg bruger en ViaAccess CAM og altså ikke den direkte kortlæser i maskinen. Den skriver ved opstart at dden har fundet et ViaAccess CAM.

- Jonas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Jeg har dog et spørgsmål: Vil DVB-T fungere med Boxer/Public Service MUX2 til november? er der nogen der allerede har prøvet den med et Boxer-signal (altså MPEG4/lydformatet er understøttet korrekt)?

Jeg tvivler umiddelbart på at HE-AAC audio vil være understøttet af dens chipset.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af JonasIGalten JonasIGalten skrev:

Info om kort: Det er et originalt YouSee-kort. Jeg bruger en ViaAccess CAM og altså ikke den direkte kortlæser i maskinen. Den skriver ved opstart at dden har fundet et ViaAccess CAM.

jeg vil stærkt anbefale du prøver de interne kortlæsere, da disse er bedre understøttet med de eksterne programmer og drivers lavet her.

Selve DGStation applikationen kan godt have lidt CI problemer og derfor f.eks ikke opdatere dit kort korrekt og sende EMM informationer til modulet.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Jeg tvivler umiddelbart på at HE-AAC audio vil være understøttet af dens chipset.

søger man på google, får man også et hit på en tråd omkring en bruger i Norge som ikke har lyd på sine DVBT kanaler, så det kan derfor bekræftes at det ikke virker. Tror ikke der er sket nogen forbedringer på den side. beskeden er nemlig lidt gammel.

måske skal du spørge i det forum    www.denktenk.com
kræver registrering for at du kan skrive dit spørgsmål.

Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 00:43
Jeg går og overvejer en AB IPBox 910HD, men har lige nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe med.

1. Er denne den bedste boks på markedet hvis man vil slippe for Yousees bokse?
2. Hvor er den billigst at købe i DK?
- Jeg har fundet denne: http://tv-radio-shoppen.dk/product.asp?product=30141 men er det den rigtige?
3. Virker den hvis man har Yousee?
4. Hvor stabil er den sammenlignet med Yousees to Samsung-bokse?
- Altså skal man tit slukke for den eller virker den bare? Hvad med undertekster, kan se herinde at der er problemer.
5. Er det bare at smide kortet i og så virker den, eller skal man hen og anskaffe sig et CAM-modul?
6. Er det rigtigt forstået at man kan optage på den og flytte optagelserne over på pcen?
- Hvis ja, hvordan gør man så det?
7. Hvor nem er den at sætte op og betjene?
8. Hvilken firmware bør man køre med?

Der dukker sikkert flere spørgsmål op, men håber at i kan hjælpe mig med disse i første omgang.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 13:50
1. Hvis du spørger om min holdning, så er svaret JA.
   der findes nok andre løsninger, men om de har DVB-C support nu er jo spørgsmålet  (her taler jeg om Dreambox DM800, det er vist også et godt alterntiv)

2. Nok der, hvor du henviser til. Der er ikke mange DK forhandlere.
3. Ja, det skriver flere her i forum om.  der er dog lidt huttihut omkring intern kortlæsere og brug af CI slot. (som du kunne læse et par linier oppe)
4. For dem som IKKE roder med linux delen og bruger den til PVR boks og se tv, så er den rigtig stabil. begynder du at rode med linux, cs,emu etc, så er der ingen god præference og status på stabilitet.

5. med visse images/firmware udgivet så ja, så er det bare at sætte i det interne slot og så virker kortet.
6.  Ja, filerne kan direkte afspilles i VLC , kræver en konvertering til MPEG container, hvis du skal brænde til DVD.
7. det skulle ikke være så svært, men igen, det er jo meget individuelt.. Min onkel(60år) bruger en 91HD og er rigtig godt tilfreds med den. han klager aldrig. måske siger det lidt om brugerflade, og han er IKKE it nørd.

8. NLB baseret firmware (baseret på DGStation SVN udgivelser)

Til top
Scubaghost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Point: 1176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 23:37
Til top

Besvar Besvar Side  <1 1011121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu