Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kdalbjerg
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
|
Emne: IPBOX 9000 Sifteam 11102 Sendt: 23-November-2009 kl. 18:13 |
Hej
Jeg har opgraderet min IPBox 9000 til 11102 fra sifteam. Men jeg har et problem med undertekster.
Viasat sender ud i dansk, norsk svensk og finsk. Den danske undertekst vise i et split sekund og så gå den videre til finsk. Det er ligesom den viser dem i række følgende sådan som de sendes ud fra Viasat.
Altså først dansk, svensk, norsk, og så til sidst finsk. Nogen som ide til hvordan jeg kan løse dette?
Mvh Kenneth Dalbjerg
|
|
Briandk
Junior bruger
Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 38
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 21:39 |
Hej,
Det er en bug i softwaren. Jeg tror den sidste version der kunne vise viasat undertekster på sd er vist 9580.
Det er sku ringe at de ikke har lavet ordenlige undertekster endnu. Først var det dvb undertekster det var galt med og nu sd. 1 skridt frem og 3 tilbage.
du kan følge med på denkenk.com, der lidt om de forskellige software og bugs og lign.
|
|
kdalbjerg
Bruger
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 11:30 |
Okay.
Efter lidt snak på sat universe, blev jeg anbefalet at skifte til Enigma2. Det har jeg så gjort.
Jeg kan ikke for den til at vise danske undertekster automatisk, men til gengæld så virker den rigtigt stabilt.
kan kun klart anbefales.
|
|
birman
Ny bruger
Oprettet: 15-November-2009
Point: 11
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 19:21 |
har en ipbox 910 kan den også køre med Enigma 2?
|
|
kdalbjerg
Bruger
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 22:39 |
Efter hvad jeg er blevet fortalt, så er 9000 og 910 det samme hardware.
Du skal først have installeret NLB interface. Så kan du lave en usb pin ved hjælp af ghost. Søg på nettet efter: ghost enigma2 ipbox
Så kan du finde en samlet pakke med ghost og enigma2 software. ghost det ud på en usb pin
put usb'en i din 910'er, genstart boksen og tryk 2 under opstart.
Bemærk Enigma2 er noget mere rodet at finde ud af en nlb images.
|
|
rasmuzzen
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 23:20 |
Hvad jeg ved af er der noget med tunere i IP boxe hvis den er af nyerer dato. Så skulle enigma 2 ikke virke. Tunerne skiftede i 10 måned i år. Men det gælder nok ikke alle tunere, slet ikke hvis boxen er ældre. Personligt mener jeg ikke man kan bruge udtrykket "det er for dårligt" om noget der er gratis, som folk sidder og nørkler med i deres fritid, du sidder med software, der er i een lang test og udvikling. Nogen gange går det fremad, men jeg oplever næsten aldrig andet end, hvis een fejl er væk, så har jeg nok fået 2 nye.
MVH
|
|
Mylle78
Junior bruger
Oprettet: 05-August-2009
Point: 36
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 07:44 |
Har lige et spørgsmål der er knyttet til Ip 9000HD boxen. Jeg køre med nbl9580 og det virker da ok. Har lidt problemer med undertekster og EPG som kun ser max 2 timer frem. Køre med CD og viasat kort i boxen. Mit store problem er at kortene ikke opdatere. Så når viasat kanalerne f.eks. forsvinder så skal jeg over på min gamle strong box og ringe til viasat. Så køre det igen.
Nogen der kan hjælpe???
|
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 09:13 |
Jeg kan ikke forstå at du ligefrem skal ringe til Viasat, men det at kortet ikke automatisk bliver opdateret i en "ukurant" boks, er et gammelkendt problem som man vist bare må leve med.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
rasmuzzen
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 10:13 |
I de originale viasat boxe hvor lang er EPG egentlig her frem i tiden.
|
|
kdalbjerg
Bruger
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 12:05 |
Angående EPG, så virker det noget bedre i Enigma versionen. Jeg har en uge frem her.
Men hey start en ny tråd, nå du har et nyt spørgsmål :)
|
|
rasmuzzen
Guld medlem
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 18:27 |
Undskyld, så ikke at "EPG som kun ser max 2 timer frem" ikke var fra dig, jeg har aldrig oplevet andet på dreambox, så jeg så det ikke som en fejl. Men ja, jeg søger lige lidt på det, for det er garanteret en genganger.
|
|