|
IPbox 910HD med Enigma2? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
korben
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 09:19 | ||
Jeg har nu lavet en install af enigma2 på min IPbox 910HD og jeg syntes at kunne se at der er mange flere muligheder med med den frem for NLB og jeg syntes også at der er kommet mere fart på. Jeg har ikke haft tid til at sætte det helt op endnu men jeg håber at få tid til det snart. Jeg har lige en ting som jeg ikke forstå.
Jeg har en 120GB HDD i denne box og den kørte fint med mit NLB software men med Enigma2 på kan jeg ikke få den til at bruge HDD. Jeg har prøvet at initialize den uden held.
Kan Enigma2 ikke køre med samme HDD som NLB eller skal jeg format den til en aden FAT eller noget andet?
|
|||
korben
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 23:21 | ||
Nu har jeg brugt ca. 5 timer på at få den version af Enigma2 til at køre.
Og jeg har 2 problemer som jeg ikke kan finde en løsning på.
1 den vil ikke bruge min HDD
2 jeg har et problem med min 2 LNB'er den kommer med tuner fejl hele tiden.
Så lige nu er jeg ved at lægge den nye NLB software på for at teste om den vil bruge min HDD og Tuner. og så ser vi om jeg vil prøve et andet image efter dette. Redigeret af korben - 29-Januar-2010 kl. 23:22 |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 23:52 | ||
giv lyd og lad os vide hvad du finder ud af. |
|||
.....
|
|||
Moonglider
Bruger Oprettet: 28-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 00:00 | ||
Nej det er Newnigma2 firmware > www.newnigma2.to Redigeret af Moonglider - 30-Januar-2010 kl. 00:00 |
|||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 00:43 | ||
custom image og DGS har partition 1 som en SWAP partition , den kan Enigma så ikke mount'e som filsystem.. og E2 er desværre ikke sat op til at køre med partition2 som filesystem så vidt jeg ved.. Så det er nok en generel forskel i E2..
Forslag er at du manuelt selv kører en fdisk fra en "shell" og formatterer med mkfs.ext3 /dev/sda
jeg tror desværre ikke at "init HDD" i menu'n går ud og sætter hele HDD'n op med partitioner osv..
|
|||
korben
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 01:04 | ||
Ja nu har jeg nlb11453_910_usb_all_noboot på og jeg må sige at der er kommet en del mere fart på NLB siden den version som jeg har kørt med. Og GUI har også fået et facelift.
Min HDD dur nu og jeg har liv i begge mine LNB'er.
Jeg tror faktisk at alt er oppe at køre nu. så du skal den bare lige have nogle dage så jeg kan se hvordan den køre.
Jeg har kun et problem efter install. Og det er jeg ikke kan finde DR HD. Jeg kan huske at jeg var inden og add den på dens transponter manult for at finde den sidste gang. Men jeg kan ikke husk hvad for en transponter og hvad for noget data jeg skal sætte ind.
Men alt i alt syntes jeg at NLB er kommet langt. Når min 910HD så kommer til at gøre så skal jeg til og gang med min Dream 800 og det bliver nok med Newnigma2.
Men input til hvordan jeg får DR HD frem ville være dejligt.
|
|||
bruger udmeldt 5
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 01:32 | ||
søg på denne så får du DR HD tilbage
|
|||
korben
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 12:49 | ||
tak det var det samme jeg kom frem til her til morgen. men tak.
Status på NLB for mig er lige pt sådan her.
1. Jeg kan ikke få min infobar på. Jeg er nød til at trykke på EPG hvergang jeg skifter kanal.
2. Der er ikke infobar på når jeg er i min fav. liste så jeg har ikke en ide om hvad de sender på den kanal før jeg går ind på den og trykker EPG. ( dette kan jeg ikke leve med)
3. SUB problem på nogle kanal'er ser ikke ud til at være løst.
|
|||
bruger udmeldt 5
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 15:05 | ||
abcom boksen er vist ikke lige din kop te :-(
Jeg tror altså stadig E2 til boksen ville have været ok?
dit problem med harddisken burde kunne løses, og din LNB opsætning er nok bare et spørgsmål om konfigurationen der skal rettes til.
|
|||
korben
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 22:34 | ||
HDD er nok fordi den skal have en format som EXT3 og ikke EXT2 som den er nu.
Det med tuner opsætning skal nok passe. Men jeg har prøvet alt og jeg har som ok styr på hvordan man sætter det op.
|
|||
calle3
Bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 59 |
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 00:02 | ||
jeg har lige fået lidt samme problem med min hdd i min ipbox9000... jeg har ikke skiftet image endnu, jeg har bare delt min hdd in i flere partioner med fdisk, men efter den tid kan min box ikke se hdd mere, jeg er ikke verdensmester mht. linuxbaserede boxe.... så hvis i kunne fortælle mig om det kan være et format problem også, og hvordan jeg retter det??
|
|||
korben
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 03:23 | ||
jeg går ud fra at du kan gøre det på samme måde som min 910HD. tast din box's IP i din browser og log ind med root relook der har du mulighed for at lave format af din disk.
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |