recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 Powerknap (den øverst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 4 Powerknap (den øverst)

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:35

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:10
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 15:18
Jo jeg forstod, men det er jo ikke muligt at overbevise folk som ikke vil overbevises om hvad der er garanti og ikke garanti :-).

Iøvrigt burde vi glæde os over, at Apple i de fleste tilfælde optræder som om, at de yder 2 års garanti når de ombytter til nyt. Noget jeg selv har nydt godt af :-).
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 16:12

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 16:35
Måske er der kun 1 års fabriksgaranti, og jeg fik jo byttet min tlf lige inden den var 1 år. Hvorfor de så siger at jeg skal gemme den nye kvittering, da der er fornyet 2 års garanti, ved jeg ikke.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 16:51
.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:11
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:00
Af alle ekspedienter, synes jeg da ellers nok at Elgigantens har været ret skarpe på, at efter 6 mdr var der intet at gøre, og man skulle tilkøbe deres garantiforsikringer..
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Af alle ekspedienter, synes jeg da ellers nok at Elgigantens har været ret skarpe på, at efter 6 mdr var der intet at gøre, og man skulle tilkøbe deres garantiforsikringer..

.. og så kan man jo spørge sig selv om deres primære forretning reelt er elektronik, eller forsikringssalg. I visse typer af den slags butikker synes det vigtigere at sælge den slags, end at vejlede korrekt om et givent produkt.

Med mindre end kunde direkte insisterede på at jeg skulle sælge ham/hende sådan en forsikring, ville jeg aldrig gøre det. Det er faktisk aldrig sket for mit vedkommende - I de fleste tilfælde har folk en ganske udemærket forsikring i forvejen, eller også kan de tilkøbe en elektronikforsikring langt billigere, hos udbyderen af deres indboforsikring.
Tape Connection MKII
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

.. og så kan man jo spørge sig selv om deres primære forretning reelt er elektronik, eller forsikringssalg. I visse typer af den slags butikker synes det vigtigere at sælge den slags, end at vejlede korrekt om et givent produkt.

Med mindre end kunde direkte insisterede på at jeg skulle sælge ham/hende sådan en forsikring, ville jeg aldrig gøre det. Det er faktisk aldrig sket for mit vedkommende - I de fleste tilfælde har folk en ganske udemærket forsikring i forvejen, eller også kan de tilkøbe en elektronikforsikring langt billigere, hos udbyderen af deres indboforsikring.
Nu skriver jeg "har været". Tror også de har fundet ud af at kunderne ikke gider den politik.
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:07

Nu skriver jeg "har været". Tror også de har fundet ud af at kunderne ikke gider den politik.

Det må være ret lang tid siden, de forsikringer man kan købe i elgiganten dækker ikke reklamations sager indenfor den normale 2 års reklamationsret, de afviser alle sager hvor der er mulighed for at den normale reklamationsret dækker..

Som udgangspunkt bliver alle fejl indenfor 2 år, som er reklamationsberettiget dækket, uanset hvordan bevisbyrden ligger.. 

Om den er 5 mdr eller 22 mdr så bliver de behandlet fuldstændig ens. 
Sendes til værksted som er autoriseret af producenten til at reparere produkterne, hvor en tekniker kan vurdere om det er dækket og derefter reparere/ombytte.

-Dennis

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:20

Jeg spurgte om der nu var 2 års garanti på den nye også, og fik svaret ja.

Ved fra mig selv at det langtfra er hver gang folk spørger om der er 2 års garanti på et produkt ved udlevering, at man har lyst til at prøve at forklare folk at der ikke er garanti men reklamationsret, da folk generelt har et indtryk om, at der er 2 års garanti på alt. Hvis man så siger nej der er 2 års reklamationsret får man ofte et meget mærkeligt ansigtsudtryk somom folk tror at så er de jo stillet dårligere end hos andre forhandlere hvor de jo får deres "garanti", og så skal man pludselig ud i en lang forklaring om forskellen, som oftest ender i at folk ikke forstår det alligevel. 

Derfor tror jeg at medarbejderen nok bare siger ja når du spørger til ny garanti..

Ved godt det er generalisering, men det er klart mine erfaringer som leder i reklamation/lager afdeling af en butik.

Noget andet er så at man jo klart bør give hele forklaringen hver gang så folk får rette information..
-Dennis

Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:10
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 23:38
Så reelt står i groft sagt indirekte og lyver overfor kunderne? Ja der er mange som ikke kan kende forskel på reklamationsret og garanti, problemet er bare at i lover noget som i ikke giver.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så reelt står i groft sagt indirekte og lyver overfor kunderne? Ja der er mange som ikke kan kende forskel på reklamationsret og garanti, problemet er bare at i lover noget som i ikke giver.

Synes godt nok, at som du selv siger så er det er groft sagt hehe Wink Ville skam gerne hvis man kunne forklare alle det hele, og mange gange bliver det også forklaret, men tror det vil give meget lange kø´er, at bruge tid på at forklare det til alle dem der ikke kender forskellen..

Har aldrig været i en situation hvor folk har fået det indtryk at jeg har lovet at de er bedre stillet end reklamationsretten som ordret "garanti" jo dækker over.

Hvis man gik ind i 100 forskellige forretninger og spørger om der er 2 års garanti på et tilfældigt produkt, vil påstå at 98 ud af 100 vil svare ja, selvom de kun yder den alm. 2 årige reklamationsret. Ikke noget jeg kan dokumentere men vil bestemt mene det desværre forholder sig sådan.

Ikke at det gør det bedre tror bare det er sådan det er.

Måske der burde være tråd om dette i jura gruppen.

-Dennis.

Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:10
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu