|
iPhone 4 Powerknap (den øverst) |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:10 |
||
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo jeg forstod, men det er jo ikke muligt at overbevise folk som ikke vil overbevises om hvad der er garanti og ikke garanti :-).
Iøvrigt burde vi glæde os over, at Apple i de fleste tilfælde optræder som om, at de yder 2 års garanti når de ombytter til nyt. Noget jeg selv har nydt godt af :-). |
||
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:10 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske er der kun 1 års fabriksgaranti, og jeg fik jo byttet min tlf lige inden den var 1 år. Hvorfor de så siger at jeg skal gemme den nye kvittering, da der er fornyet 2 års garanti, ved jeg ikke.
|
||
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:11 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Af alle ekspedienter, synes jeg da ellers nok at Elgigantens har været ret skarpe på, at efter 6 mdr var der intet at gøre, og man skulle tilkøbe deres garantiforsikringer..
|
||
Simon, TC
Super bruger Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
.. og så kan man jo spørge sig selv om deres primære forretning reelt er elektronik, eller forsikringssalg. I visse typer af den slags butikker synes det vigtigere at sælge den slags, end at vejlede korrekt om et givent produkt. Med mindre end kunde direkte insisterede på at jeg skulle sælge ham/hende sådan en forsikring, ville jeg aldrig gøre det. Det er faktisk aldrig sket for mit vedkommende - I de fleste tilfælde har folk en ganske udemærket forsikring i forvejen, eller også kan de tilkøbe en elektronikforsikring langt billigere, hos udbyderen af deres indboforsikring.
|
||
Tape Connection MKII
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må være ret lang tid siden, de forsikringer man kan købe i elgiganten dækker ikke reklamations sager indenfor den normale 2 års reklamationsret, de afviser alle sager hvor der er mulighed for at den normale reklamationsret dækker.. Som udgangspunkt bliver alle fejl indenfor 2 år, som er reklamationsberettiget dækket, uanset hvordan bevisbyrden ligger.. Om den er 5 mdr eller 22 mdr så bliver de behandlet fuldstændig ens. Sendes til værksted som er autoriseret af producenten til at reparere produkterne, hvor en tekniker kan vurdere om det er dækket og derefter reparere/ombytte. -Dennis |
||
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved fra mig selv at det langtfra er hver gang folk spørger om der er 2 års garanti på et produkt ved udlevering, at man har lyst til at prøve at forklare folk at der ikke er garanti men reklamationsret, da folk generelt har et indtryk om, at der er 2 års garanti på alt. Hvis man så siger nej der er 2 års reklamationsret får man ofte et meget mærkeligt ansigtsudtryk somom folk tror at så er de jo stillet dårligere end hos andre forhandlere hvor de jo får deres "garanti", og så skal man pludselig ud i en lang forklaring om forskellen, som oftest ender i at folk ikke forstår det alligevel. Derfor tror jeg at medarbejderen nok bare siger ja når du spørger til ny garanti.. Ved godt det er generalisering, men det er klart mine erfaringer som leder i reklamation/lager afdeling af en butik. Noget andet er så at man jo klart bør give hele forklaringen hver gang så folk får rette information.. -Dennis
Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:10 |
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så reelt står i groft sagt indirekte og lyver overfor kunderne? Ja der er mange som ikke kan kende forskel på reklamationsret og garanti, problemet er bare at i lover noget som i ikke giver.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes godt nok, at som du selv siger så er det er groft sagt hehe Ville skam gerne hvis man kunne forklare alle det hele, og mange gange bliver det også forklaret, men tror det vil give meget lange kø´er, at bruge tid på at forklare det til alle dem der ikke kender forskellen.. Har aldrig været i en situation hvor folk har fået det indtryk at jeg har lovet at de er bedre stillet end reklamationsretten som ordret "garanti" jo dækker over. Hvis man gik ind i 100 forskellige forretninger og spørger om der er 2 års garanti på et tilfældigt produkt, vil påstå at 98 ud af 100 vil svare ja, selvom de kun yder den alm. 2 årige reklamationsret. Ikke noget jeg kan dokumentere men vil bestemt mene det desværre forholder sig sådan. Ikke at det gør det bedre tror bare det er sådan det er. Måske der burde være tråd om dette i jura gruppen. -Dennis.
Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:10 |
||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |