recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 Powerknap (den øverst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 4 Powerknap (den øverst)

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 19:08
hov fejl

Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:09
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:31
Jeg har i dag modtaget mail fra Telecare, som pga. skaden(erne) ikke er omfattet af garantien.
Det samlede beløb for rep., nye reservedele m.m. løber op i 2400 penge.

"Der ydes kun 24 mdr garanti på mobiltelefoner hos Telia. Tilbud på ny enhed." - står der i mailen.

Det kan jo slet ikke svare sig med en tlf./model fra 2010.
Så jeg må nok betale lidt for at få den igen og så se hvor længe jeg kan leve med den, og så se hvornår jeg skal have ny..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:29
Beklager forstår så ikke din første post. Du skriver telefonen er 1,5 år gammel og at du fik den rep. da den var 1 år. Dvs at telefonen kun er 1/2 år gamle fsv angår reklamation/ garanti. Så skal de rep. uden omkostninger for dig. Hvis de ikke vil det er det en sag du kan gå videre med.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så reelt står i groft sagt indirekte og lyver overfor kunderne? Ja der er mange som ikke kan kende forskel på reklamationsret og garanti, problemet er bare at i lover noget som i ikke giver.

Jeg ved faktisk ikke om den rent juridisk holder vand, men dét der er praksis i branchen er at det kaldes garanti når de 6 måneders formodningsregel udviddes til 24 måneder. Det gør så godt som alle forhandlere, hvadenten de kalder det garanti eller ej, om ikke andet så fordi det rent faktisk ikke gør en brille forskel alligevel, når vi taler om forbrugerelektronik. Forbrugerelektronik har per definition en forventet levetid på mere end 2 år, derfor kommer formodningsreglen slet ikke i spil. Varen skal holde til normal brug i 2 år, basta. Med dét in mente, så synes jeg ikke der er noget forkert i at stå i butikken og kalde det 2 års garanti.

Dét jeg derimod finder noget forkert i, er at sælgerne i bred udstrækning alligevel udnytter kundernes usikkerhed mht. forskellen på 6 måneders formodningsregel kontra 24 måneders reklamationsret, når tillægsforsikringen skal sælges.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Jeg har i dag modtaget mail fra Telecare, som pga. skaden(erne) ikke er omfattet af garantien.
Det samlede beløb for rep., nye reservedele m.m. løber op i 2400 penge.

"Der ydes kun 24 mdr garanti på mobiltelefoner hos Telia. Tilbud på ny enhed." - står der i mailen.

Det kan jo slet ikke svare sig med en tlf./model fra 2010.
Så jeg må nok betale lidt for at få den igen og så se hvor længe jeg kan leve med den, og så se hvornår jeg skal have ny..

Du har ifølge lovgivningen 24 måneders ny reklamationsret når du får en ombytter. Telebranchen forsøger dog generelt at sætte sig imod de regler, så du får det næppe igennem uden om forbrugerklagenævnet. Hvis du har en kvittering på ombytningen, vil jeg dog påstå at du har en klokkeklar vindersag (forudsat at det ikke er en fejl der er opstået pga udefrakommende skade selvfølgelig).
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 23:29
Hvis den blev ombyttet sidst den var til rep. har du 24 mdr. reklamation igen.

Hvis den derimod blev repareret sidst den var inde er det kun den reparation du har 24 mdr. på (altså hvis den samme fejl skulle opstå igen)

De kan ikke frasige sig de nye 24 mdr. på telefonen de er ufravigelige.
Men hvis der er tegn på stød og slag på telefonen kan det være grunden til afvisning, da værkstedet reelt ikke kan forholde sig til andet end hvordan telefonen ser ud på indleveringstidspunktet.

De 2400,- (om end lidt i overkanten) er for en ombytningsenhed. Altså ikke en rep. af din gamle telefon. man reparerer ikke powerknappen men ombytter hele enheden.

-Og nej jeg arbejder IKKE for Telecare.

+1 til Ottos indlæg -> Kunden SKAL have sine 24 mdr. reklamation efter en ombytning. Med mindre det drejer sig om en udefrakommende skade, så kan man risikere at den kan afvises. Producenten eller forhandleren kan jo ikke stilles til ansvar for at en kunde var mishandlet eller tabt sin telefon.

Redigeret af Hi Fi Dwarf - 12-April-2013 kl. 23:38
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 12:05
Lige en update:
Jeg tjekke igår statusen igen, og der står så: Venter på SWAP-enhed - ej garanti.

Jeg skriver så til kundeservice, for at få en forklaring.
En flink kundeservicemedarbejder svarer så, at de hos Telecare har begået en fejl og der nu er en ny (og gratis for mig) iPhone på vej til mig.! Smile Fedt fedt!


Redigeret af Casper - 13-April-2013 kl. 12:06
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 12:29
Super! Det kan altid betale sig at stille spørgsmål ;-)
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 12:30
Haha ja, jeg må indrømme jeg havde lidt opgivet, når jeg havde takket nej til tilbudet om at købe ny.
Men lækker start på en fredag fyraften!! Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu