recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 rygter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 rygter?

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

petrucci: til webudvikling der findes faktisk et godt program til sneleoparden.. dvs min grafiker er ihvertfald ualmindeligt glad for det.. det hedder Freeway http://www.softpress.com/ og det er et produkt som bejler meget til de kreative fremfor nørderne Wink


Første linje jeg så på den URL:  Absolutely no coding required

Skip.... ;-)
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kommer jo helt an på hvad du benytter dit maskine til. Du har nogle specielle krav, hvor Windows er bedst, så derfor oplever du begrænsninger på Mac.

Arbejdsmæssigt har jeg dog valgt at benytte en Windows 7 pc, også selvom den giver en del begrænsninger til mine arbejdsopgaver.


Præcis. Er dog nysgerrig hvorfor du har valgt Windows 7 til dit arbejde når det har begrænsninger?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kommer jo helt an på hvad du benytter dit maskine til. Du har nogle specielle krav, hvor Windows er bedst, så derfor oplever du begrænsninger på Mac.

Arbejdsmæssigt har jeg dog valgt at benytte en Windows 7 pc, også selvom den giver en del begrænsninger til mine arbejdsopgaver.


Præcis. Er dog nysgerrig hvorfor du har valgt Windows 7 til dit arbejde når det har begrænsninger?
For at få et godt kendskab til systemet. Det kan jo være at jeg får brug for windows i mit næste job.
Det skal lige siges at jeg synes windows 7 er et rimeligt godt system, jeg havde dog ikke mulighed for at vælge OSX på jobbet.
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 12:08
"Prøver jeg at komme igang med flere OSX programmer oplever jeg tit at de har begrænset funktionalitet, altså for simple og for få muligheder - og så må jeg over på PC'en for at få de ekstra features som jeg skal bruge."

Meget konkret......

Jeg bruger min maskine til at browse, til at downloade, til at se film, høre musik, sync'e min iphone med, mail, se billeder vha iphoto og tjah.....Det er vel dagligdagen, her er jeg på ingen måde gået på kompromis, og alt virker generelt mere smooth som Simon R nævner.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 12:46

on-topic: Jeg synes det er påfaldende hvor meget de enkelte mobilproducenter vælger at efterligne Iphonens opbygning og udseende. Det må vel være fordi Apple har fat i den lange ende og måske rigtige ende i forhold til standardforbrugeren?

Hvis ikke ville de enkelte mobilproducenter vel lave deres eget og bedre design/opbygning?
 
Jeg har leget med kærestens HTC Tattoo og bare det at slå bluetooth til eller fjerne internet-delen på den var meget besværligt. Jeg lod for sjov hende prøve at finde det på min Iphone 3GS - det tog hende et splitsekund.
 
Dermed ikke sagt at HTC'en nødvendigvis er en dårlig telefon, men den er blot ikke så intuitiv og lækkert skruet sammen. Først efter man har tweak'et en millard forskellige features, får man den telefon man virkelig gerne vil have. Med Iphone er det næsten out-of-the-box - især også fordi app-store er så simpel at tilgå. 
Mvh.

Casper
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

on-topic: Jeg synes det er påfaldende hvor meget de enkelte mobilproducenter vælger at efterligne Iphonens opbygning og udseende. Det må vel være fordi Apple har fat i den lange ende og måske rigtige ende i forhold til standardforbrugeren?

Hvis ikke ville de enkelte mobilproducenter vel lave deres eget og bedre design/opbygning?
 
Jeg har leget med kærestens HTC Tattoo og bare det at slå bluetooth til eller fjerne internet-delen på den var meget besværligt. Jeg lod for sjov hende prøve at finde det på min Iphone 3GS - det tog hende et splitsekund.
 
Dermed ikke sagt at HTC'en nødvendigvis er en dårlig telefon, men den er blot ikke så intuitiv og lækkert skruet sammen. Først efter man har tweak'et en millard forskellige features, får man den telefon man virkelig gerne vil have. Med Iphone er det næsten out-of-the-box - især også fordi app-store er så simpel at tilgå. 

Hvad har det med iphone 4 rygter at gøre? Tror også de fleste finder en stol ret nem at bruge... men hvor meget er det lige den kan? Tongue
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:


Jeg bruger min maskine til at browse, til at downloade, til at se film, høre musik, sync'e min iphone med, mail, se billeder vha iphoto og tjah.....Det er vel dagligdagen, her er jeg på ingen måde gået på kompromis, og alt virker generelt mere smooth som Simon R nævner.



Fair nok - men her er vi så tilbage ved Mac/PC sammenligningen. Du kan gøre nøjagtig det samme som du nævner... på en billig Windows 7 PC...til det halve.

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:


Jeg har leget med kærestens HTC Tattoo og bare det at slå bluetooth til eller fjerne internet-delen på den var meget besværligt. Jeg lod for sjov hende prøve at finde det på min Iphone 3GS - det tog hende et splitsekund.


Nu er HTC Tattoo også en af de ringeste Android-mobiler der findes - og så kan man alligevel nemt smide små til/fra widgets ud på homescreen (ja det er altså ikke besværligt at gøre) så det bliver ENDNU nemmere end Iphone.


Redigeret af petrucci - 05-August-2010 kl. 13:06
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

on-topic: Jeg synes det er påfaldende hvor meget de enkelte mobilproducenter vælger at efterligne Iphonens opbygning og udseende. Det må vel være fordi Apple har fat i den lange ende og måske rigtige ende i forhold til standardforbrugeren?

Hvis ikke ville de enkelte mobilproducenter vel lave deres eget og bedre design/opbygning?
 
Jeg har leget med kærestens HTC Tattoo og bare det at slå bluetooth til eller fjerne internet-delen på den var meget besværligt. Jeg lod for sjov hende prøve at finde det på min Iphone 3GS - det tog hende et splitsekund.
 
Dermed ikke sagt at HTC'en nødvendigvis er en dårlig telefon, men den er blot ikke så intuitiv og lækkert skruet sammen. Først efter man har tweak'et en millard forskellige features, får man den telefon man virkelig gerne vil have. Med Iphone er det næsten out-of-the-box - især også fordi app-store er så simpel at tilgå. 

Hvad har det med iphone 4 rygter at gøre? Tror også de fleste finder en stol ret nem at bruge... men hvor meget er det lige den kan? Tongue


Det den skal kunne - Sidde på den. Ikke så mange dikkedarer. Det er der mange der kan lide. Så er der så nogen nørder, der gerne vil tweake lidt mere. Det skal de så ha' lov til.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 14:10
Jeg ved ikke om denne antennetest har været nævnt her før, ellers er den her ihvertfald nu Wink 
 
 
 

PA tests confirm 'death grip' unique to iPhone4 and overall reception performance in range, but at lower end

Tests carried out by PA Consulting Group have indicated that Apple’s iPhone4 does indeed suffer from connectivity problems compared to other smartphones.

In the majority of the tests PA’s wireless technologists found the iPhone 4’s performance was in the same range as the other smartphones tested (Blackberry 9700, HTC HD2), but it was consistently at the lower end of that range. And, as found by other testers, when used in the “death grip”, the iPhone4’s performance was significantly worse than other smartphones.

Putting a rubber band around the iPhone, similar to but not the same as Apple’s plastic bumper, gave a significant improvement in performance.

Watch the video of PA testing the iPhone4 on YouTube (external link).

Our tests have received external coverage, such as:

Test 1: Baseline measurements with no hands on mobile

This tests the maximum power transmitted on a 3G uplink to the Vodafone network as the path loss to the basestation increases before the voice call dropped. The mobile was supported on non-conductive foam. The power in dBm was measured in 100kHz bandwidth at approximately 1m from mobile. The average shown is the average of the linear powers, converted to dBm.

 

A higher power level is better as the mobile will be able to keep communicating with the basestation further into a fringe area. The Blackberry’s radiated power exceeds the iPhone by 2.6dB, with the HD2 in between. This is marginal and the user may not notice much difference in practice. It is notable that all three 'phones had the same power in their worst orientation (-43dBm) and the difference was the variability between worst and best orientations.

Test 2: Variability when handling the mobile

This tests the maximum power transmitted on a 3G uplink to the Vodafone network as path loss to the basestation increases before the voice call dropped. The power in dBm was measured in 100kHz bandwidth at approximately 1m from mobile:

 

In the case of the iPhone the grip avoided bridging the gap between the two antennas. When the “death grip” was used and the gap bridged, the signal level dropped to the point where it was not possible to conduct the test as the call could not be established to begin with. This effect was not seen when handling either of the other mobiles. Note that all these tests were conducted in a test chamber, calls with the iPhone could still be established outside the chamber even when using the “death grip”.

It can be seen that the iPhone suffers more signal attenuation overall than the other two when handled, though the Blackberry can also be made to suffer significant attenuation with a particular grip. The HD2 seemed relatively immune to handling and with a light grip performed as well as when not held at all.

Test 3: iPhone antenna fix

Apple have started to offer a plastic ‘bumper’ that fits around the edge of the iPhone 4. This was not yet available in the UK at the time of testing so a rubber band that fitted around the edge to perform the same function was trialled. The exact results of the Apple bumper may therefore differ. 

This tests speed of download and upload from the internet via a 3G connection to the Vodafone network using Speedtest.net, in kbps:

 

The upload speed is quite consistent and substantially less than all the download speeds. It is probably limited at some point in the network. The download speed varied according to the handling.

There was no appreciable difference between open and closed hand with the rubber band fitted. The speed approximately halved when gripped firmly without the band fitted.

Test 4: as Test 1 but on test network

This simulated the network in a screened room using test equipment with the mobile set to transmit at maximum power. The power measured was the average RMS uplink power at ~0.5m from mobile in dBm:

 

This agrees broadly with the live network tests, but the Blackberry has a further lead over the other two, and the difference between the iPhone and the HD2 is negligible.

Test 5. As test 2 but on test network

This tested the mobile held in two perpendicular orientations

 

All the phones show a degradation compared to hands-free operation, though the results are now closer than on the live network.

Test 6. iPhone antenna fix on test network

This test was holding th iPhone in the  “death grip":

 

and repeated with the rubber band fitted around the edge:

 

This shows a consistent improvement for both hands and both orientations with the band fitted.

Conclusions

The iPhone antenna performance is comparable with the performance of the other mobiles when handled or hands-free, though at the lower end of the range.

All the mobiles suffer attenuation when handled. The so called “death grip” gives a substantial further drop in performance for the iPhone to the point where we could not quantify it using the same test method.

Putting a rubber band around the iPhone, similar to but not the same as Apple’s plastic bumper, gave a significant improvement in performance.

Watch the video of the PA testing the iPhone4 on YouTube (external link).

To find out more about PA's wireless technology services please contact us now.



Redigeret af rhsin - 05-August-2010 kl. 15:02
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 15:16
Har godt læst den, men turde ikke linke til den, da den jo til en vis grad bekræfter problemstillingen

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Jeg har leget med kærestens HTC Tattoo og bare det at slå bluetooth til eller fjerne internet-delen på den var meget besværligt. Jeg lod for sjov hende prøve at finde det på min Iphone 3GS - det tog hende et splitsekund.



ok

Enable/disable bluetooth efter den super nemme Iphone metode som alle kan finde ud af:
Vælg indstillinger
Vælg generelt
Vælg bluetooth
Vælg til/fra

Enable/Disable bluetooth efter den super besværlige Android metode som ingen kan finde ud af:
Vælg indstillinger
Vælg trådløst og netværk
Vælg bluetooth
Vælg til/fra

Forskel ? - Iphones menubaggrund er hvid, Androids menubaggrund er sort.

Og endelig enable/disable bluetooth på en Android på den lidt nemmere måde:
Tryk på genvejsknappen til bluetooth på din homescreen og en gang til for at slukke
Tilsvarende for wifi, mobil netværk, gps o.a.

På Iphone - nå ja, det var helt ind under indstillinger hver gang - eller er der nogen der har et tip til hvordan jeg lægger en genvej til disse ting på min Iphone homescreen ? Måske der findes en App ?

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Desire er nu ikke lavet i plastic men metal, det er kun battericoveret på bagsiden der er plastic - resten af mobilen, selve huset og knapper er skam metal. ;)

Ja det er rigtigt at kun 50% af telefonen er lavet af plastik.


50% plastic ?
Battericoveret i plastic vejer ganske få gram og udgør ganske få brøkdele procent af telefonens samlede masse, og udgør iøvrigt en del af telefonen som på Iphone heller ikke består af metal men af glas - der er ikke et gram mere metal i en Iphone end i en Desire så at fremstille en Iphone som en (underforstået solidt bygget) metal/glas telefon og en Desire som en (underforstået skrøbelig) plastic telefon (ved helt at udelade ordet metal og derved insinuere at telefonen kun er bygget i plastic) er temmelig misvisende og kan kun kategoriseres typisk Iphone propaganda. En Desire er bygget af ligeså meget metal som en Iphone og er ligeså solid som en Iphone.

Plast delen er iøvrigt en del der giver god fornuft at have i et blødt plast materiale, da den i modsætning til på en Iphone hvor batteriet ikke kan skiftes af brugeren, skal kunne fjernes nemt - den er samtidig ikke modtagelig for ridser eller stød på samme måde som en glas bagplade, og skulle den endelig tage skade af den ene eller anden grund, så kan den skiftes meget nemt for ganske få kroner af brugeren selv - hvilket nok ikke vil være tilfældet for glasbagpladen på en Iphone hvis den revner ved et fald eller ridses af nøgler og hvad brugeren ellers måtte have i lommerne, eller håndtasken, eller på bordet hvor den lægges. Ja glasbagladen ser helt klart mere lækker ud - sålænge det varer - men det er så også alt det positive der er at sige om det.


Redigeret af spawn - 05-August-2010 kl. 15:30
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 15:25
spawn: jamen jeg tror såmænd de fleste har været klar over der er noget om snakken, spørgsmålet er hvor slemt det er for den enkelte bruger og ikke mindst for den enkelte brugers anvendelse af telefonen.
 
Og her tror jeg trods alt det bliver i et lille omfang at problemet viser sig, og det bekræfter anmeldelsen jo også.. nemlig at forskellen i forhold til andre telefoner næppe er så stor ved almindeligt brug.. sagt med andre ord.. problemet er måske blæst lidt ud af propertioner.. men herregud det er apple til dels også lidt selv skyld i.. og det kommer de til ikke alene at forholde sig til på de solgte telefoner, men også hvordan de evt skal rette problemet an mere teknisk (altså fysik) på næste generation.. for her tror jeg der er tale om en fejl jeg IKKE tror de laver 2 gange Wink
 
Men som sagt fejl og fejl.. langt de fleste ville nok næppe mærke nogle problemer i daglig brug.. og jeg ville ihvertfald ikke være bekymret over at købe en iPhone 4 pga det. 
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 15:35
#rhsin

Det ville jeg såmænd heller ikke være, bortset fra at i mit konkrete tilfælde der holder jeg netop telefonen på den forkerte måde som Steve kalder det, jeg holder med venstre hånd (ikke fordi jeg er venstrehåndet men fordi jeg hører bedst med venstre øre), og jeg bor samtidig i et boligkvarter lidt nede i en dalsækning hvor der næsten ikke er noget signal inde i mit rækkehus - jeg har de bedste steder i huset kun 1 enkelt bar signalstyrke så i mit konkrete tilfælde kunne det være en reel problemstilling - jeg tror dog ikke det er en problemstilling der rammer særlig vidt omkring. De fleste har nok bedre signal forhold end jeg. Udenfor min bopæl ville jeg heller ikke forvente problemer af denne grund.



Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu