recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4S - problem med SMS / tekstbeskeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 4S - problem med SMS / tekstbeskeder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 4S - problem med SMS / tekstbeskeder
    Sendt: 02-Juli-2016 kl. 16:58
Hej Recorder

Jeg har fået et underligt problem på min iPhone 4S efter opdatering til iOS 9.3.2 (nyeste version). Telefonen er ikke blevet opdateret længe så den "sprang" direkte fra iOS 7.x.x til 9.3.2.

Efter opdateringen opleves der flere ting relateret til besked-/SMS-modulet:

* Ved modtagelse af SMS kommer der ikke længere en notifikation op på skærmen ligesom den heller ikke afspiller den normale "pling-lyd". Det er underordnet om skærmen er slukket eller tændt. Her er det naturligvis undersøgt, at lyden er slået til via den fysiske trykknap ligesom det er undersøgt, at notifikation ved ny besked er slået til i indstillinger under "Meddelelser"
* Når en SMS er modtaget kan den læses (der kommer som nævnt ikke en notifikation) - efter nogle timer efter er teksten fra beskeden væk og der står blot et telefonnummer med en tom besked
* Gamle SMS-beskeder gemmes ikke når telefonen slukkes og startes op på ny. Når telefonen er slukket slettes ALLE tidligere SMS-korrespondancer (alle tidligere korrespondancer efter opdatering var også væk)
* Når der sendes ny SMS bliver telefonen ved med at stå som "sender" selvom beskeden er sendt og modtageren har fået beskeden

Der er forsøgt følgende for at få det til at fungere:

* Alle indstillinger nulstillet (ingen effekt)
* iMessage slået til og fra (og nummeret de-registret ved Apple via dette link ) ingen effekt
* Telefonen slukket og tændt adskillige gange (ingen effekt)

Er der mon andre der har oplevet noget tilsvarende - eller kender en workaround på problematikken?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Venlig hilsen

Christian

Redigeret af Samsung_M - 02-Juli-2016 kl. 17:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 17:23
Stoppede med opdatering af min 4S ved IOS 6.2 tror jeg det var. Læste at tlf blev langsommere og varm ved IOS 7. Tror ikke du får en funktionel tlf ved IOS 9.3.2 og du kan ikke gå tilbage.

Konsekvensen er at der skal købes ny hardware, altså en nyere tlf, og det er den måde Apple og sikkert andre tjener enorme summer på.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stoppede med opdatering af min 4S ved IOS 6.2 tror jeg det var. Læste at tlf blev langsommere og varm ved IOS 7. Tror ikke du får en funktionel tlf ved IOS 9.3.2 og du kan ikke gå tilbage.
Det er nu ikke så galt endda Smile

Konsekvensen er at der skal købes ny hardware, altså en nyere tlf, og det er den måde Apple og sikkert andre tjener enorme summer på.

Mnjah, det er jo et valg hver gang, hvor vidt man ønsker at opgradere eller ej.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 17:51
Jeg mener netop IKKE det er et valg. Hvis enheden ikke kan arbejde med det nye IOS, så er en opgradering af hardware tvunget

Redigeret af Kampus - 02-Juli-2016 kl. 17:52
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hej Recorder

Jeg har fået et underligt problem på min iPhone 4S efter opdatering til iOS 9.3.2 (nyeste version). Telefonen er ikke blevet opdateret længe så den "sprang" direkte fra iOS 7.x.x til 9.3.2.

Efter opdateringen opleves der flere ting relateret til besked-/SMS-modulet:

* Ved modtagelse af SMS kommer der ikke længere en notifikation op på skærmen ligesom den heller ikke afspiller den normale "pling-lyd". Det er underordnet om skærmen er slukket eller tændt. Her er det naturligvis undersøgt, at lyden er slået til via den fysiske trykknap ligesom det er undersøgt, at notifikation ved ny besked er slået til i indstillinger under "Meddelelser"
* Når en SMS er modtaget kan den læses (der kommer som nævnt ikke en notifikation) - efter nogle timer efter er teksten fra beskeden væk og der står blot et telefonnummer med en tom besked
* Gamle SMS-beskeder gemmes ikke når telefonen slukkes og startes op på ny. Når telefonen er slukket slettes ALLE tidligere SMS-korrespondancer (alle tidligere korrespondancer efter opdatering var også væk)
* Når der sendes ny SMS bliver telefonen ved med at stå som "sender" selvom beskeden er sendt og modtageren har fået beskeden

Der er forsøgt følgende for at få det til at fungere:

* Alle indstillinger nulstillet (ingen effekt)
* iMessage slået til og fra (og nummeret de-registret ved Apple via dette link ) ingen effekt
* Telefonen slukket og tændt adskillige gange (ingen effekt)

Er der mon andre der har oplevet noget tilsvarende - eller kender en workaround på problematikken?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Venlig hilsen

Christian
Jeg synes du skal prøve at lave en nulstilling via en computer og DFU mode.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 17:53

Jeg mener netop IKKE det er et valg. Hvis enheden ikke kan arbejde med det nye IOS, så er en opgradering af hardware tvunget
Man har da altid valget om man ønsker at opgradere iOS eller ej ?
Der er så temmelig stor forskel på hvad de enkelte oplever som (u)brugeligt.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Ja IOS opgradering er frivillig. Meen ingen advarsler fra producenten om dysfunktion.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 19:25

Ja IOS opgradering er frivillig. Meen ingen advarsler fra producenten om dysfunktion.
Hvad mener du med dysfunktion ?

Der er nogle hardwarebetingede begrænsninger, som gør at nogle nyere funktioner ikke er mulige på f.eks. en 4S.
Om den bliver (for) langsom og med hvilken iOS version det sker, er der forskellige meninger om.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 20:07

Der er nogle hardwarebetingede begrænsninger, som gør at nogle nyere funktioner ikke er mulige på f.eks. en 4S.
Om den bliver (for) langsom og med hvilken iOS version det sker, er der forskellige meninger om.

Det betyder såmænd nedsat funktionsevne

Det forklarer OP's problemer med sin tlf

Redigeret af Kampus - 02-Juli-2016 kl. 20:09
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 20:09

Det betyder såmænd nedsat funktionsevne
OK (jeg kendte godt betydningen, men forstod ikke meningen i denne sammenhæng).
Det er bare lidt for generelt og derved rimeligt dysfunktionelt i dette tilfælde Wink
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 20:10
Ha, så forstår du ikke betydningen
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 20:12

Ha, så forstår du ikke betydningen
Jo da, tvivl ikke på det.
Men da der er et temmelig bredt område af funktioner i iOS, er det uanvendeligt, da det er for generelt.
Hvilke nedsatte funktioner, er det du mener ?
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu