recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 5

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:



Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Efter sigende bliver der slet ikke en 5'er i denne omgang alligevel. Kun en 4S'er.


Så får de da skudt sig selv godt og grundigt i foden! Efter sigende skulle den 4S'er kun være ændret ved en downgrade af flash hukommelsen. Altså ingen performance opgraderinger.. Selv da 3GS udkom var den i det mindste hurtigere end 3G. Så mon ikke der kommer en 5'er Confused

Edit: For ikke at snakke om at det virker rimelig underligt at udsætte en ny iPhone's release fra juli til oktober, hvis der er snak om en 4S 



En 4S'er er jo ikke en nedgraderet 4'er. Det er en ny model med hurtigere processor. At der så samtidigt kommer en mere prisvenlig model med 8 GB er noget andet.

http://www.mobil.nu/nyheder/ny-lanceringsdato-og-kun-en-iphone-4s-1.485807.html

Jeg havde ikke set det rygte du linkede til, men før dette var rygterne da at 4S ville være en iPhone 4 med 8gb storage som så ville koste mindre end den sædvanlige nypris på iPhones? A5 processoren du nævner er jo netop den som man forventede ville være i den nye iPhone 5. Men ja baseret på dit link har du selvfølgelig ret Smile
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:14
Nej Anima, Man stiller ikke krav ved at bede om en kopi.

Og nej desværre (på udviklingens vejne) er apple stadig langt foran. Nu ikke på styresystem men på antal apps af kvalitet og hele økosystemet.

Og nej jeg generalisere ikke f.s.v angår tilfredshed med og avanceret brug af udstyret:

http://gigaom.com/apple/iphone-owners-very-loyal-blackberry-not-so-much/

http://koolmobile.net/two-third-of-googles-mobile-search-traffic-comes-from-ios-devices-not-android/





Redigeret af Stenholt - 25-September-2011 kl. 15:00
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:


Ja præcist. Apple er sindsyg gode til at holde på hemmeligheder når man tænker på hvor store de er . Men det man KAN glæde sig til er IOS5, hvor de med iCloud sætter forfølgerfeltet af f.s.v. angår hele deres økosystem.

Det må man sige ja til... Lidt spændende om der kommer en 5'er eller blot en opgraderet 4'er.. For hvis der ikke kommer en 5'er, så køber jeg satme ikke en 4S i hvert fald da.. Så ryger jeg på en 3GS'er eller en 4'er og venter på næste generation! Clap
          
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:


Ja præcist. Apple er sindsyg gode til at holde på hemmeligheder når man tænker på hvor store de er . Men det man KAN glæde sig til er IOS5, hvor de med iCloud sætter forfølgerfeltet af f.s.v. angår hele deres økosystem.


Det må man sige ja til... Lidt spændende om der kommer en 5'er eller blot en opgraderet 4'er.. For hvis der ikke kommer en 5'er, så køber jeg satme ikke en 4S i hvert fald da.. Så ryger jeg på en 3GS'er eller en 4'er og venter på næste generation! Clap

Et skift hvert andet år har indtil videre været ok når man tænker på om
hardware har været kraftig nok til at trække det opdaterede styresystem.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:34
Jeg blev bare "skuffet" fra 3GS til iPhone 4... Dog er skærmen med retina display jo en grande upgrade, men ellers synes jeg ikke det var noget specielt.. Læs: jeg synes ikke..

Så hvis der blot kommer en 4S så er jeg sgu i tvivl om hvad jeg skal vælge, men økonomien taler nok for en billig iPhone 4 så..
          
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg blev bare "skuffet" fra 3GS til iPhone 4... Dog er skærmen med retina display jo en grande upgrade, men ellers synes jeg ikke det var noget specielt.. Læs: jeg synes ikke..

Så hvis der blot kommer en 4S så er jeg sgu i tvivl om hvad jeg skal vælge, men økonomien taler nok for en billig iPhone 4 så..

Det kan jeg godt forstå. Forskellen mellem 3gs og 4 er hastighedsmæssigt ikke voldsom stor. Som du siger er skærmen dog MEGET bedre på 4. Jeg kom fra 3g til 4 og her berettede forskellen til et skifte. Problemet med Iphone 4 og en evt. 4g er at den ikke er voldsom god at holde på, så jeg håber på et design ala dette :-):

http://www.iphonesh.com/2011/08/29/rumored-specifications-of-iphone-5/

Jeg TROR der kommer en Iphone 5 nu, måske lidt forsinket levering på grund af krisen og jordskælvet i Japan.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 16:23
Ja, det er et lækkert design det der, og desuden har iPhone 3 designet altid været min favorit, da jeg synes der var for meget glas i 4'ern og 3'erns runde hjørner er meget bedre at holde ved...

Vi må se tiden an og krydse fingre.. Andet kan vi jo ikke gøre
          
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men flemming larsen, du kan jo køre med os til Hamborg når iPhone 5 kommer ;) vi er nogle der laver en bustur derned - dels fordi nogle af mine kammerater aldrig har været i en Apple Store før, så jeg vil gerne give dem den oplevelse, og dels forbi vi vil prøve at se om vi kan købe en iPhone 5 dernede. Så det glæder vi os sgu til
 
Det lyder altså ret spændende. Hvorfra i landet kører i fra, hvis det skulle være? Hvad nu hvis jeg købte en derfra, skal den så afleveres i tyskland, eller kan den sendes til/fra apple?
Så jeg håber virkelig at der kommer en 5'er og ikke kun en 4S, men det vil godt nok være underligt hvis der ikke kommer en 5'er..
Det er også et stort håb fra mig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Det er umuligt at sige idet man først fra IPhone 4 havde en vejledende udsalgspris
da Apple solgte den uden abonnement. Tidligere har den kun været
solgt med uigennemsigtigt abonnementer. Så Hothers 1.000 er et rent gæt.

Jeg vil helst have den uden, et abonnement. Det er måske mest i starten, at man kan det?
Hvem i dk mon først får den, igen uden abonnement.

Sidst blev den tilbudt teleselskaberne først, men dels var deres priser ublu (telias pris var over 7000 inkl. abb.) og dels var deres ventetid meget lang. Resultatet blev at jeg efter at have købt den hos Apple løbende fik tilbudt Iphones der hvor jeg var skrevet op!!.

Man kan ligesom sige at apple gav teleselskaberne et forspring som de så selv indhentede hurtigt. Ret smart :-)

Fidusen ved at købe den som et pakketilbud er efterhånden så som så da teleselskaberne godt har fornemmet at det er en eftertragtet vare.

Derfor køber jeg nok også direkte hos Apple.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nu er der gået knap 5 år. Apple's forspring er væk. Google Android og Windows Phone 7 er glimrende alternativer til iOS. De er ikke bare blevet en nørds styresystem, de er blevet meget mere intuitive.

Det er sjovt du bringer sådan en på banen
Mange undersøgelser viser at iPhone brugere er de mest tilfredse og ikke ønsker at skifte til android eller W7".
Det er satme en generalisering, for ved næsten alle nyere Android og W7 telefoner skriver brugere at de har skiftet fra en iPhone 4 til SGS2, HTC Desire, HTC Mozart, Trophy, Omnia 7... osv... osv.. fordi de synes de er bedre.
Ja, hvad skulle de ellers have skiftet fra, der var jo stort set ikke andet ??
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Times have changed. Nu må vi se om Apple kan revolutionere deres mobil eller om open-source og de slemme fyre i Redmond har intet dem for good..
Jeg tror at WP7 er et godt produkt, når først Nokia kommer på banen og telefonerne for alvor kommer ud til brugerne.

Til gengæld har Android/Google et alvorligt problem med at Android er så åbent som det er. Det betyder at mange af producenterne laver mindre eller større ændringer/tilføjelser, hvilket giver kompatibilitetsproblemer.
Det er een af de ting Apple gør fremragende, der er en ekstrem konsistens i deres produktlinje, til gevaldig fordel for udviklere.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

 
Sidst blev den tilbudt teleselskaberne først, men dels var deres priser ublu (telias pris var over 7000 inkl. abb.) og dels var deres ventetid meget lang. Resultatet blev at jeg efter at have købt den hos Apple løbende fik tilbudt Iphones der hvor jeg var skrevet op!!.

Man kan ligesom sige at apple gav teleselskaberne et forspring som de så selv indhentede hurtigt. Ret smart :-)

Fidusen ved at købe den som et pakketilbud er efterhånden så som så da teleselskaberne godt har fornemmet at det er en eftertragtet vare.

Derfor køber jeg nok også direkte hos Apple.
Jeg skal bare have den uden abb. Så hvis jeg kan få den hurtigst hos apple, så er det der den bliver købt.
Jeg er ikke så interesseret i at få et abonnement, da jeg igennem konens arbejde, har fået telefoni fra tdc, fri taletid, fri sms og 10GB data. Der skal så godt nok betales 1,40kr for mms. Men vi skal kun betale 62,50kr per måned. Det kan nok ikke gøres meget billigere.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nu er der gået knap 5 år. Apple's forspring er væk. Google Android og Windows Phone 7 er glimrende alternativer til iOS. De er ikke bare blevet en nørds styresystem, de er blevet meget mere intuitive.

Det er sjovt du bringer sådan en på banen
Mange undersøgelser viser at iPhone brugere er de mest tilfredse og ikke ønsker at skifte til android eller W7".
Det er satme en generalisering, for ved næsten alle nyere Android og W7 telefoner skriver brugere at de har skiftet fra en iPhone 4 til SGS2, HTC Desire, HTC Mozart, Trophy, Omnia 7... osv... osv.. fordi de synes de er bedre.
Ja, hvad skulle de ellers have skiftet fra, der var jo stort set ikke andet ??
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Times have changed. Nu må vi se om Apple kan revolutionere deres mobil eller om open-source og de slemme fyre i Redmond har intet dem for good..
Jeg tror at WP7 er et godt produkt, når først Nokia kommer på banen og telefonerne for alvor kommer ud til brugerne.

Til gengæld har Android/Google et alvorligt problem med at Android er så åbent som det er. Det betyder at mange af producenterne laver mindre eller større ændringer/tilføjelser, hvilket giver kompatibilitetsproblemer.
Det er een af de ting Apple gør fremragende, der er en ekstrem konsistens i deres produktlinje, til gevaldig fordel for udviklere.

Androids påståede åbenhed er en sag med modifikationer:

http://www.visionmobile.com/blog/2011/07/the-open-governance-index-measuring-openness-from-android-to-webkit/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu