recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5S - køb i US?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5S - køb i US?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 15:26
Skal man ikke have en US adresse når man vil købe telefon i USA? Mener der er mange andre som også har prøvet og ramt "muren" her.
Mvh.

Casper
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 15:49
Øv. Prøver at få fat i et nanokort, så jeg kan prøve. Hvis jeg får lov.

Skal nok skrive, hvad det bliver til.
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 15:50
Hvis du køber en iPhone 5S i USA, så vil den ikke fungerer på alle danske LTE netværk. Helt præcist så mangler den understøttelse af Bånd 7.

I Danmark bruger vi bånd 3 (3+Telia), 7 (3+Telia+TDC) og 20 (Telia+TDC).

Både model A1533(GSM) og A1553 burde dog virke på de danske 2G og 3G netværk.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:10
Jeg går med de samme tanker, da jeg pt studere her over i staterne. Dette er hvad jeg kan læse på Apple.com

if you buy iPhone for T-Mobile, it will arrive with a nano-SIM card already installed that you can activate by visiting an Apple Retail Store or a T-Mobile store or by calling T-Mobile. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card for iPhone 5s from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 5s model is A1533 (GSM). For details on LTE support, see www.apple.com/iphone/LTE.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:13
Hvis man ser på linket, så får man umiddelbart en "bedre" telefon i USA, da den tager langt flere signaler.
Get HIFI or die trying c",
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Hvis man ser på linket, så får man umiddelbart en "bedre" telefon i USA, da den tager langt flere signaler.


Umiddelbart ja, men det er udelukkende den model som kommer til Europa der understøtter LTE bånd 7. Så det har tydeligvis ikke været muligt at kombinere denne frekvens med resten.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:53
Men den der kommer til Danmark har heller ikke bånd 7 :/
Get HIFI or die trying c",
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg går med de samme tanker, da jeg pt studere her over i staterne. Dette er hvad jeg kan læse på Apple.com

<span style="color: rgb85, 85, 85; font-family: 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 20px; text-align: left; ">if you buy iPhone for T-Mobile, it will arrive with a nano-SIM card already installed that you can activate by visiting an Apple Retail Store or a T-Mobile store or by calling T-Mobile. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card for iPhone 5s from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 5s model is A1533 (GSM). For details on LTE support, see </span>www.apple.com/iphone/LTE<span style="color: rgb85, 85, 85; font-family: 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 20px; text-align: left; ">.</span>

Det lyder som om, at man fint kan bruge den 'amerikanske' iPhone 5S i Danmark, men det må apples 'amazing' personale kunne svare entydigt på.

Poster du, Emilos88, hvis du når i en Apple Store inden jeg?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 19:14
Jeg skal nok ligge noget op når jeg ved noget, jeg bliver dog nød til at købe den fra nettet, da der ikke er en retail store tæt på mit universitet.
Get HIFI or die trying c",
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

...men det må apples 'amazing' personale kunne svare entydigt på.

Nej, det kan du bestemt ikke regne med! Jeg skulle købe et Apple TV i N.Y. i 2011, og jeg spurgte dem om det kunne bruges i DK/Europa mht. spænding og frekvens. De begyndte at rode sig ud i en længere forklaring på at jeg skulle have en omformer fra 110V/60 til 230V/50, hvilket jo er noget sludder...
/zemo/
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:


Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

...men det må apples 'amazing' personale kunne svare entydigt på.

Nej, det kan du bestemt ikke regne med! Jeg skulle købe et Apple TV i N.Y. i 2011, og jeg spurgte dem om det kunne bruges i DK/Europa mht. spænding og frekvens. De begyndte at rode sig ud i en længere forklaring på at jeg skulle have en omformer fra 110V/60 til 230V/50, hvilket jo er noget sludder...


Hmm interessant, da jeg også har planer om at købe et ATV. Fungerede det, da du kom til DK?

Redigeret af KeWa - 11-September-2013 kl. 20:19
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 20:27
Det kræver bare et kabel med dansk strømstik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu