recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone ejere er nærmest religiøse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIphone ejere er nærmest religiøse?

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Emne: Iphone ejere er nærmest religiøse?
    Sendt: 16-August-2010 kl. 13:20
 
 
 
- Apples kunder har et nærmest religiøst forhold til fejl og mangler i deres telefon og forsvarer det, som om det ikke er et problem, men nærmest er til fordel for kunderne, siger John Strand til DR Nyheder.
 
 
 
En ting som jeg dog ikke forstår...
Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter? Er det en livstil?
 
Question
 
Ok, jeg medgiver at det nok kun folk uden apple produkter som syntes at det er sjovt.
.....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 13:38
nu har jeg ikke selv en iPhone.. min kone har... og skal jeg være ærlig så tror jeg de fejl og mangler der er på iPhonen måske til trods stadig gør det til en god smartphone der er til at finde ud af.... også husk på.. uanset mærke jeg tror ikke den perfekte og fejlfri smartphone er født endnu.... iPhonen gør det bare rigtigt godt.
 
Og at man til at true kritikere.. det skal man jo slet ikke.. dog er der nogle af de kritikere som blander sig i koret som ikke vil kritisere for at være saglige.. de vil bare gerne af personlige årsager være en del af koret.. lidt tåbeligt men sådan er det i dag.. og sådan har det faktisk altid været i den tid vi har haft apples produkter indenfor døren Og det har vi haft siden 1996)... så jeg tror måske mere det er kritikerne der ser det som en livstil at brokke sig.. hvor vi andre blot lever med de goder produktet kan give os, og deraf finde vi det vel naturligt at forsvare vores valg.. det er vel egentligt ikke så underligt.


Redigeret af rhsin - 16-August-2010 kl. 13:40
Mvh

René
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 
Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter? Er det en livstil?
 
 
 
Nu er jeg ikke iPhone bruger... men: Uden at jeg vil forsvare specifikke mangler eller udtalelser, så synes jeg meget af dén diskussion drejer sig om mangel på forståelse for hinandens prioriteringer og behov. Jeg oplever mange anti-apple folk sige at de enten ikke kan forstå hvad de vil med alle de ligegyldige features Apple har, eller omvendt at de ikke kan forstå hvorfor folk finder sig i at mangle en masse features. I begge tilfælde har man fuldstændigt misforstået hvad der ligger til grund for at vælge en Apple. Det drejer sig nemligt oftest om at få et produkt der er nemt og enkelt at bruge, virker uden bøvl (uagtet issues der har været fremme, er problemerne hos de andre som regel større). Folk affinder sig med manglerne, fordi det netop er ved at skære ind til benet at Apple har lavet nogle produkter der bare gør dét brugeren forventer der skal ske når de trykker et eller andet sted. Og i mange henseender er det sådan at hvis produktet skulle kunne det samme og være lige så fleksibelt, som konkurrenternes, så ville dén enkelthed gå fløjten. Der er i hvert fald ikke rigtigt andre der efter min mening har bevist at man kan bevare den samme enkelthed og ligefremme betjening, og samtidig give de funktioner som man kritiserer Apple for at mangle.
 
Det er meget lig debatten med HDD-recordere, hvor mange himlede op over hvorfor stand-alone optagere mangler de muligheder en HTPC har, f.eks. mht. at udskifte harddisken. Det skyldes på samme måde at jo mere åben man laver standarden, jo større er sandsynligheden for at der opstår problemer.
 
Derfor, så tror jeg egentlig ikke det er fordi folk som sådan ønsker at forsvare de konkrete features som man kan sige der mangler, de forsvarer selve konceptet i at holde tingene enkelt, for at gøre det ligetil at bruge, også selv om det betyder at man giver afkald på nogle funktioner.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:29
Ang. HDD recordere vs. HTPC, så har jeg begge dele, for det er bedst LOL
.....
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 

 

 

[
Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter?


Fordi produkter der virker 99% af tiden er bedre end produkter, der virker 50% af tiden
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:57
Synes efterhånden der er lige i overkanten af dennne slags tråde.... Synes det er sindsygt at nogle sender dødstrusler pga en kritiker udtaler sig lidt negativt om nogle apple produkter men synes på ingen måder alle apple ejere skal stå til regnskab for hvad 17 idiotiske personer har gjordt. 

Igen kan kommentare som "Fordi produkter der virker 99% af tiden er bedre end produkter, der virker 50% af tiden" irritere mig grænseløst da dette på ingen måder er sandt og belyser at nogle har et lidt forskruet forhold til apples produkter i forhold til andre producenters. 

Ting kan forresten godt være simple men stadig give plads til superbrugeren. Hvilken forskel vil det gøre hvis apple tillod at man kunne hente apps ned fra nettet uden om app store og installere dem på sin iphone? Jeg kan godt forstå apple kun vil tillade noget i app store. Men hvorfor skal app store være den enste måde at installere noget på sin telefon?

Nu vil jeg helst ikke give liv til flere af disse tråde så dette bliver forhåbenligt mit eneste indlæg her Big smile
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:58
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor nogen går så meget op i at hade apple, eller iphone. Folk kan jo bare vælge ud fra deres behov. Vi har alle forskellige behov og tilgange til ting. Vær da hellere glad på andres vegne også de evt har fundet et produkt de er tilfredse med.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

En ting som jeg dog ikke forstår...
Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter? Er det en livstil?
 
Question
 
Hvad er det for nogle fejl som "vi" er så vilde med? Kunne godt tænke mig nogle konkrete eksempler, for jeg mindes da ikke at der er nogen som helst herinde der ligefrem har været vild med en fejl på et produkt - hvad enten det er Apple eller andre mærker.
 
 
Når det så er sagt så ved jeg (og de fleste andre) jo godt at du blandt andet henviser til antenne-"problemet". Jeg tror dog heller ikke her at der er nogen der har sagt at de er "vilde" med at deres antenne har problemer.
Tilgengæld er der rigtigt mange af os der stiller spørgsmålstegn ved hvor store "problemerne" reelt er. Jeg har stadig ikke hørt fra eller læst om en bruger der i DK har fået afbrudt et opkald eller mistet forbindelsen helt som følge af iPhone 4's "dårlige" antenne - underforstået at de på en tilsvarende smartphone har kunnet holde forbindelsen samme sted.
Jeg har læst om folk der via "Death-grip" kan fremtvinge lavere signal og i nogle tilfælde miste signalet helt. Jeg har dog kun set det i situationer hvor de rent faktisk har presset sammen omkring bunden af telefonen på det nævnte sted og hvor stor praktisk betydning har det så? Jeg har også læst om masser af mennesker der ikke engang med "Death-grip" kan fremtvinge signaltabet.
 
Jeg er ikke stødt på nogen der har haft praktiske problemer med antennen på deres iPhone 4.
Hvilket er grunden til at jeg stadigvæk "forsvarer" iPhone 4 når folk siger: "Antennen virker jo ikke og telefonen er ubrugelig."
Det er både direkte forkert og heller ikke specielt fremmende for debatten.
 
 
Men for at opsummere, så kunne jeg godt tænke mig eksempler på Apple-"Fanatikere" der ligefrem er vilde med fejl på deres Apple-produkter.
 
[edit]Og så glæder jeg mig bare til StarTrek finder den her tråd, for det kan da kun blive underholdende.... Confused


Redigeret af jonaskp - 16-August-2010 kl. 15:00
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:02
Enig, Otto! Smile

Hvor er det dog rart med dine kommentarer, der med en lidt mere nuanceret tankegang til Apple, virkelig lysner i denne tiltagende, mørke Appleheksejagt...
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Igen kan kommentare som "<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">Fordi produkter der virker 99% af tiden er bedre end produkter, der virker 50% af tiden" irritere mig grænseløst da dette på ingen måder er sandt og belyser at nogle har et lidt forskruet forhold til apples produkter i forhold til andre producenters. /DIV]


Beklager, det var ikke min hensigt at irritere nogen, men jeg synes da mit svar var mindst ligeså begavet som spørgsmålet.

Min pointe er sådan set fuldstændig det samme som det Otto skriver, min formulering bare lidt mindre pædagogisk.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter? Er det en livstil?
 
Question
 
Ok, jeg medgiver at det nok kun folk uden apple produkter som syntes at det er sjovt.
Jeg ejer ingen apple produkter (har selv en htc Hero f.eks.), men kan stadig ikke se det sjove i oplægget..?

For det første er der ingen produkter der er fejlfrie - Jeg er f.eks. rigtig glad for min Hero, men guderne skal vide at den ikke er fejlfri. Det handler som Otto er inde på om at afveje fordele og ulemper i forhold til de behov man nu har.

De issues som der bliver brugt meget spalteplads på at fremhæve, er jo tydeligvis ikke alvorlige nok til at overskygge de behov der BLIVER opfyldt, og så er den vel ikke længere..? Hvis man ikke plejer at holde en iPhone 4 på den måde der giver problemer for antennen, så er det vel f.eks. ikke noget problem for lige præcis den bruger at der skulle være grund til at fravælge den..? Hvis man ikke har behov for flash-support, så er det vil ikke noget problem at det ikke er der..? osv osv.

Så sent som i sidste uge var der en historie om hvordan et app til android kunne gå ind og lænse intetanende brugere for uanede summer, fordi man ved at acceptere installationen gav programmet adgang til at sende sms'er til hundedyre betalingsnumre.

Jeg synes opensource er fantastisk, og jeg synes det er fint at hvem som helst kan tilbyde software til android uden at Google eller HTC skal godkende det først. Men ulempen er så at det åbner op for numre som ovenstående. Forudsat at Apples godkendelsesprocedurer ellers fungerer, så må man formode at et lignende svindelnummer næppe kunne lade sig gøre på en iPhone.


Redigeret af RogueAgent - 16-August-2010 kl. 15:13
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Så sent som i sidste uge var der en historie om hvordan et app til android kunne gå ind og lænse intetanende brugere for uanede summer, fordi man ved at acceptere installationen gav programmet adgang til at sende sms'er til hundedyre betalingsnumre.

Jeg synes opensource er fantastisk, og jeg synes det er fint at hvem som helst kan tilbyde software til android uden at Google eller HTC skal godkende det først. Men ulempen er så at det åbner op for numre som ovenstående. Forudsat at Apples godkendelsesprocedurer ellers fungerer, så må man formode at et lignende svindelnummer næppe kunne lade sig gøre på en iPhone.
Lige præcis det der eksempel kan _IKKE_ lade sig gøre på en iPhone, da programmer i App Store ikke kan/må afsende SMS-beskeder uden brugerens godkendelse. Det tætteste er at de kan åbne SMS-programmet, indtaste nummer og indtaste tekst - men brugeren skal stadigvæk selv trykke "Send".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu