recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone ejere er nærmest religiøse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIphone ejere er nærmest religiøse?

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tråde er vel "Iphone ejere er nærmest religiøse?", er jo i bud og grund en ligegyldige tråd.

Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.




LOL
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tråde er vel "Iphone ejere er nærmest religiøse?", er jo i bud og grund en ligegyldige tråd.

Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.



Og hvad så? De fleste som hader iphone er nok android ejere som på samme måde kan sættes i bås som "Google tilbedere". Det samme gælder for xbox og Microsoft, playstation og Sony, ja det virker endda til tider som det samme gør sig gældende med DSLR@ Canon og Nikon, TV@Pioneer, Sony, Samung, osv. Jeg forstår ikke hvorfor du kører hertz mod Apple's fanboys, når fanboy-scenen fx virker størst imellem konsollerne. Det kan da kun være fordi du selv er en Apple-hader? Du startede ikke engang denne tråd som en seriøs debat, men som en joke på iphone ejeres bekostning

Jeg forstår heller ikke du bliver ved med at snakke om dårlig service fra Apple.. For det er da næsten alment at firmaer vil gøre alt inden for reglerne for at slippe fra at skulle bruge egne penge på reparationer og lign. Bare se på ekstrabladet.dk hvor de gang på gang hjælper læsere med at få byttet eller repareret produkter som butikkerne/producenterne ellers ikke vil. Ja det er måske for dårligt af Apple (har aldrig haft kontakt med apple service så ved det ikke), men min pointe er: hvorfor kører du hertz mod Apple når så mange af de andre firmaer gør det samme?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.


Nu synes jeg at du skal stoppe med dine "Vildfarelser" Startrek - det er lige før at du går for langt - blot et godt rådSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.


Nu synes jeg at du skal stoppe med dine "Vildfarelser" Startrek - det er lige før at du går for langt - blot et godt rådSmile

Hehe, jeg er skam går for langt, for længe, længe side, selv om der nok er lidt ironi i min "Vildfarelser", og disse "Vildfarelser" blive nu også del af andre, bare ikke her inden, bare søge nette om disse emne.

Men der er jo stadig ikke komme en klage fra Apple over mine indlæg på dette forum, men det kan værre at det komme, som jeg åbenbart har svinet Apple til i diveres tråde om Apple.


Redigeret af Startrek - 19-August-2010 kl. 15:29
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:39
Jeg vil gerne give mit besyv på denne debat. Jeg ejer selv en iPhone 4, jeg havde før en 3G som jeg langt fra var 100% tilfreds med. Programmerne var langsomme (også før iOS4) og GPS'en var til tider elendig til at holde "forbindelsen". iTunes er desværre et nødvendigt onde, der for nogen er godt, for andre noget lort. Jeg forstår det principelle argument at fordi Apple tvinger iTunes (undskyld udtrykket) ned i halsen på iPhone ejere så er det noget lort. Men så er der alle os andre "almindelige" brugere der langt hen af vejen er tilfredse og i øvrigt ligeglade - bare telefonen virker!!! :-)
iPhone 4 er kvalitetsmæssigt helt i top, den er hurtig i forhold til 3G og GPS'en har fået nyt liv. GPS'en er stadig langt fra perfekt - men hvis alternativet er at købe Garmin, eller TomTom software til en "bondegård" så er jeg trods alt tilfreds :-)
Til mit forbrug er batteritiden acceptabel - uden at være perfekt. Ved konstant brug holder den ca. 10 timer og for mig er det acceptabelt.

Vedrørende Apples kundeservice:
Som forbruger skal man jo huske på, at man er en iblandt rigtig mange ejere af et Apple produkt. Lige som alle andre produkter kan Apples produkter også gå i stykker - det kan resultere (for det meste) i god kunde service og nogle tilfælde dårlig kundeservice. Og nu til 100.000 kr. spørgsmålet til Startrek:

Er Apples kundeservice virkelig så meget værre end mange andre elektronik giganter?

/Halsted
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:45
Til Startrek: Er det med vilje at du ignorer mine indlæg eller er der bare et eller andet der gør at du overser halvdelen af det der bliver skrevet til dig?
 
Jeg gentager lige for nemheds skyld:
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sådan som rigtig mange Apple bruge opføres sig, når tale komme på deres elske Apple produkt og når Apple komme med noget nyt, kan man kun kalde dem for Fanboy.
 
 Ikke nødvendigvis. "Fanboy" er ubetinget negativt ladet, hvilket derfor betyder at I samme øjeblik man bruger det udtryk, så har man allerede givet sin mening til kende og lagt linien for debatten. Det er en (mere eller mindre) bevidst provokation, som (for mig at se) ikke har anden funktion end at prikke til folk.
Bare en tanke: Kunne man lade være med at kalde folk for fanboys, og måske på den måde undgå at de føler sig provokeret? Kunne man tænke sig at dette kunne betyde at disse folk (tidligere kaldet Fanboys) ikke går ind i debatten med en i forvejen irriteret holdning? Kunne man måske få en bedre debat ved ikke at provokere hinanden og istedet diskutere med saglige argumenter, uden angreb på hinanden?
 
Bare lidt stof til eftertanke...

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Fint nok Apple lave nogle flotte ting, med det er jo hele ikke det jeg har kritiseret, men det måde som Apple behandler deres kunde på, og selvfølgelige kan man sikke få en billige løsning, det opfylde samme behov, ved at vælge en PC med Windows 7, som har den fordel at der er et meget større udvalg som igen give billige prise og man kan værre sikke på at man kan få kontakte til omverden, hvis man vælge Apple gå man ind i en lukke verden, som er 110% kontrolleret af Apple (på godt og ond).  
Hvis du vitterligt mener at man kan få en billig PC der kan opfylde de samme behov, så tror jeg ikke at du har sat dig ind i de folk der køber Apple produkters behov.
 
 
Du bliver ved med at skrive "Den måde som Apple behandler deres kunder på", men hver gang vi svarer på dette, så ignorerer du det.
Jeg har ikke oplevet andet end god service fra Apple i forbindelse med ombytning af min iPhone (2 gange). Er jeg så fanboy?
Som det allerede er nævnt, så hænger du dig meget i de her (efterhånden) ret gamle sager og konkluderer at så er Apples service stadig helt elendig.
 
Apple ombyttede min iPhone og jeg havde den nye på under 1 uge.
Tilgengæld så havde jeg for 7 år siden (eller deromkring) en Sony Minidisc afspiller som gik i stykker. Jeg afleverede den til reperation 3 gange hvor de ikke kunne fixe den. 3. gang fik jeg en ny og bedre model. Den afleverede jeg så 2 gange til reperation før det lykkedes mig at få pengene tilbage. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, men hver reperation varede ikke under 1½ uge, så hele forløbet har nok varet et par måneder.
 
Skal jeg så også fra nu af og i al fremtid undgå Sony "fordi de behandler deres kunder dårligt"?
 
 
Jeg vil gerne anmode om at du denne gang rent faktisk svarer på dette...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:48
.


Redigeret af Startrek - 19-August-2010 kl. 15:51
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tråde er vel "Iphone ejere er nærmest religiøse?", er jo i bud og grund en ligegyldige tråd.

Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.
Kom gerne med eksempler fra denne tråd, som du mener beviser ovenstående.
 
Hvis ikke du vil/kan dette (og igen bare ignorerer mit indlæg) så er det vel mere en bekræftelse af at du har en tendens til at kaste ikke-underbyggede påstånde (nogen vil kalde dem stikpiller) ind i debatten uden at følge op på de svar som det udløser.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:59
Har underbyggede de påstånde, som jeg er komme med, men at det så aldrig blive tage for gode vare, er en anden sag, det sker stor set i alle de tråd som jeg enten opret eller svare i, at jeg stor set intet har at tilføre dette forum, derfor er det mig en gåde at jeg ikke er blive smidt ud for læng, længe side, og andre bruge faktisk svare på mine indlæge, hvor de hver gang skulle indgive en klage i sted for, det havde værre det meste logis at gøre.

Redigeret af Startrek - 19-August-2010 kl. 16:00
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

.
[et eller andet link som Startrek nu har slettet]
 
Det er jo lige det her jeg mener. Jeg skriver et langt indlæg som svar på dit, og udbeder mig nogle svar/argumenter.
 
Istedet ignorerer du det fuldstændigt og kaster et nyt link ind i debatten, uden egentligt at skrive noget om hvad det link omhandler.
 
 
Kan du virkeligt ikke se hvorfor dette ikke er fremmende for debatten?
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:


Back on topic: Hvorfor kan folk (både fanboys og haters) bare ikke acceptere at folk vælger et givent produkt fordi det opfylder personens krav til enten funktionalitet, design eller whatever... Vi skal da i bund og grund bare være enormt glade for at vi alle er så forskellige, for ellers ville verden eddermageme være et kedeligt sted...


Er fuldstændig enig, men jeg er pisse træt af at fordi man har købt et Apple produkt, så skal man kaldes fanatiker, fanboy, Steve Job elsker og det der er værre, og du må altså have mig undskyldt, men jeg har ikke set en eneste Andriod tråd hvor en iPhone bruger sviner dem til.

Grunden til der ikke er så mange Android tråde er at de ikke er lige så hypede, men jeg vil så også vende den om og sige at jeg har set iPhone ejere hidse sig temmelig meget op, over at en bruger kommer med negativ kritik som egentlig var helt okay i mine øjne (ikke i denne tråd). Apple og iPhone er åbenbart bare et meget ømtåleligt emne, der kan få det værste frem i folk fra begge ringhjørner...

At vi har Android, iPhone OS, Symbian og hvad platformene ellers hedder, så er det en GAVE til alle, for det tvinger producenterne og udviklerne til at overgå hinanden.

Præcis... Men ikke alle kan acceptere man ikke ønsker de samme produkter som dem, og kommer med negativ kritik (gælder alle platforme).

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:09
Hej alle,
 
nu har jeg studeret denne tråd gennem nogen tid. Jeg synes ikke rigtigt at der fremkommer noget nyt, borset fra lidt "Klaskeri" i mellem de ærerede medlemmer fra tid til anden. Og det er der ingen der har glæde af.
 
Så hvis ikke tråden tilføres noget nyt, så tror jeg at tråden bliver lukket og slukket - blot til infoSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu