recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone ejere er nærmest religiøse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIphone ejere er nærmest religiøse?

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:00
Så længe at Apple behandle deres kunder som de gør, bl.a. ved at gør det super svært og super dyrt at få rep. deres produkter og de tage overpriser for fx. en ny HDD.

Det ikke lever om til fx. EU regler for garanti.

De ønske at havde fuld kontrol over, hvem og hvor og hvordan at deres produkter bliver brugt.

De de anerkender ikke eller sjælden at de kan lave konstrueret fejl, det er næste altid kunde der er fejle ikke Apple.

Bl.a. skal man betale dyre for at få nye batterier i et produkter som kun Apple kan udskifte (til overpris).

Men som sagt før, Apple kan værre ligeglad de skovel penge ind, for der komme flere og flere nye Apple kunder til hver dag, at de så har købet de dyres køb og smide væk produkter er de total ligeglad med.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:14
Det tog alligevel længere tid end jeg havde regnet med.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det ikke lever om til fx. EU regler for garanti.

Der findes ikke nogen EU regler om garanti. Der findes nogle regler om reklamationsret og dem lever Apple jo selvfølgeligt op til.
Dit andet emne om garantien, omhandler jo netop ikke at Apple ikke lever op til eksisterende betingelser, men at de har noget de kalder for "garanti", som ifølge forbrugerombudsmanden ikke må kaldes garanti. Det betyder ikke at forbrugeren er stillet dårligere end andre steder, da man altid har reklamationsretten.
 

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

De ønske at havde fuld kontrol over, hvem og hvor og hvordan at deres produkter bliver brugt.
Næh, egentligt ikke. Hvornår er du nogensinde gået ind i en Apple butik og blevet nægtet at købe en computer, fordi Apple ikke synes du må? Hvornår har du nogensinde købt en iPod, kun for at få en fejlmeddelelse på skærmen når du tager den med på ferie til Italien?
Kom nu ind i kampen, og smid nogle ordentlige argumenter på bordet, i stedet for det der.
 


Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

De de anerkender ikke eller sjælden at de kan lave konstrueret fejl, det er næste altid kunde der er fejle ikke Apple.
Jeg kender ikke til andre eksempler end antennen på iPhone 4, og her mener Apple jo ikke det er en konstruktionsfejl, men nærmere en prioritering. Ifølge nogle brugere, så er antennen overall bedre til at holde signal end iPhone 3GS, men kan så fejle hvis man holder "forkert" på den. Dette kan sagtens være et spørgsmål om prioritering, fremfor decideret fejlkonstruktion.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Men som sagt før, Apple kan værre ligeglad de skovel penge ind, for der komme flere og flere nye Apple kunder til hver dag, at de så har købet de dyres køb og smide væk produkter er de total ligeglad med.
Prøv venligst at finde eksempler på folk der har købt et Apple produkt og vitterligt opfatter det som "smid væk produkt" og er ligeglad. Please, I dare you.
 
 
Utallige gange har du nævnt Apples dårlige service og reparation. Utallige gange har jeg svaret med mine to eksempler på mine iPhones som jeg har fået ombyttet på mindre end 1 uge. Ikke en eneste gang har du svaret på dette.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:21
Åhh endnu en ligegyldig tråd fyldt med løse argumenter !!

Tror nu ikke Apple ejere er mere religiøse end Pioneer, Panasonic eller WV ejere !!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:29
Så længe at folk bare skal havde et Apple produkter, bare fordi at der er gået mode i navnet Apple, så se jeg det som et problem, at Apple behandler deres kunder som de gør.

Der er talrig eksempel på at Apple ikke anerkender, at der er fejl på deres produkter, der er budkort der hurtig i stykke, der grafik kort der gik før tid, der har værre fejl både på de bærbars og imac så at chasse revet, der har værre problem med at Apple ikke ville deres mobiltelefon da deres "drop indikator" har være udløst og de ikke ankende at der kunne værre fejl på dem, man skal ikke eje et Apple produkter og værre ryger så bortfalder bortfalder garantien.

Der er sikke flere eksempel.

Det er fint at du ikke har haft problem med at få en reparation af din iPhone, den der er der så bare andre der har haft, husk vi tale på venderens plan.

Og ja Apple bruge er mere religiøse end andre bruge af elektronik, der er komme sager hvor Apple bruger troer Apple kritiker, så ja der er gået islamisme i den.

Apple bruge mene at Apple er fejlfri, nej Apple er ikke fejlfri.



Redigeret af Startrek - 16-August-2010 kl. 16:38
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:47
Du øh, Startrek... Hvordan synes du ellers dit fantastiske anti-Apple korstog går? Dead

Hva' er det mon du vil opnå? Det er mig virkelig en gåde...

(Æv! Beklager! Nu lod jeg mig rive med igen... Angry


Redigeret af Sionic - 16-August-2010 kl. 16:54
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Du øh, Startrek... Hvordan synes du ellers dit fantastiske anti-Apple korstog går? Dead

Hva' er det mon du vil opnå? Det er mig virkelig en gåde...

(Æv! Beklager! Nu lod jeg mig rive med igen... Angry

Ikke så god, der er for mange Apple fan her inden Cry

Hvad jeg ville opnår, er at man skal se kritisk på Apple, og ikke bare falde over deres producer uden at se der er ulemper ved at eje et.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 17:41
Briam:

Derfor kan det være godt kun at kunne købe via Apple's appstore og ikke via potentielle slyngler:

Kilde: http://androidfeeder.com/

Threats

On June 2010 mobile security company SMobile has looked into the potential privacy and security issues in more than 48,000 apps in the Android Market. The company’s findings are alarming for Android owners:

approximately 20 per cent of Android apps request permission to access private or sensitive information
one out of every 20 apps can place a call to any number without approval from the user
3 per cent of apps can send an SMS to any number
383 apps can read or use authentication credentials from another service or app
twenty-nine apps request the exact same permissions as apps that SMobile categorizses as spyware
eight apps request a specific permission that would allow the Android device to brick itself or render it “absolutely unusable”

Redigeret af Stenholt - 16-August-2010 kl. 17:43
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 
 
 
- Apples kunder har et nærmest religiøst forhold til fejl og mangler i deres telefon og forsvarer det, som om det ikke er et problem, men nærmest er til fordel for kunderne, siger John Strand til DR Nyheder.
 
 
 
En ting som jeg dog ikke forstår...
Hvorfor er i så vilde med fejlene i jeres produkter? Er det en livstil?
 
Question
 
Ok, jeg medgiver at det nok kun folk uden apple produkter som syntes at det er sjovt.

Jeg synes godt nok lige du lægger vægt på det forkerte i den nyhed. Den handler ikke om den sidste sætning som du lige har valgt at plukke ud af artiklen. Læg mærke til der intet eksempel bliver givet på hvad fejl det er som kunderne skulle mene er til deres fordel.. Den handler mere generelt om Apple fanboys og hvor langt ude de kan være (dødstrusler). Der er vidst en som bare prøver at starte lidt vild debat med at tage ting ud af kontekst  Ouch

Med det sagt vil jeg dog sige at jeg også kan blive forarget over hvor latterlige fanboys (ikke kun apples!) kan  være. Jeg så et interview med en far og søn  der sad i kø til iphone 4, og jeg var godt nok ved at brække mig over hvor stolt faren var af at have alt Apple har lavet de sidste 10+ år. Især da han ikke kunne give en reel forklaring på hvorfor Apples produkter er bedre end andre.

For til sidst lige at holde mig til topic; Jeg har selv en Iphone 4, og udover denne har jeg kun haft en classic ipod samt en ipod nano, så man kan næppe kalde mig en fanboy (eller er det allerede for sent? LOL). Lige præcis med Iphone 4 synes jeg godt nok at alt er blevet blæst ud af proportioner. Apple er blevet så store at bare den mindste nyhed (især negative) er blevet gjort kæmpe store af medierne, og med det love/hate forhold der findes til Apple har det bare gjort fanboys og haters endnu værre. 

Uden pis; der er altså IKKE et seriøst problem med Iphone 4. Ellers så vil jeg stærkt gå ud fra at alle anmeldelser ville fraråde folk at købe den. Det er sandt at den har nemt ved at lave udsving i dens signal barer når man opholder sig indenfor, men personligt har det ikke skabt problemer for mig. Hverken ved samtale-, sms- eller databrug. Med hensyn til det at der er "mangler" ved Iphone 4 ved jeg nu heller ikke rigtigt.. Det kommer vel an på behov. Jeg har hørt folk klage over ting såsom at man ikke kan skifte sms-tone og lign. Jeg har JB'ed min så jeg må sige at jeg ikke føler jeg mangler noget. Angående mangel af flash er jeg heller ikke blevet påvirket af dette, lige bortset fra jeg ikke kan tjekke Fifa Superstars på facebook LOL

Hvis der virkelig er folk som er så smålige at de tager afstand til et produkt fordi de elsker at hade, så må de sku selv om det. Imens så nyder vi andre bare goderne Embarrassed
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:03
Startrek.
Hvad vil du opnå med denne tråd? Sionic spurgte dig, men du er meget "utydelig" i dit svar. Hvilke Apple produkter har du? Hvis du ikke har nogle, så skal du ikke spamme dette forum med dine korstog! Har du ikke et tv eller en blu-ray afspiller du kan skælde ud på? Jeg er som Apple kunde blevet kaldt religiøs og svindler. Jeg vil kalde dig talentløs m.m.! Så står vi vist lige!
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Hvad jeg ville opnår, er at man skal se kritisk på Apple, og ikke bare falde over deres producer uden at se der er ulemper ved at eje et.
Du kan ikke ovebevise fanatikere LOL

Redigeret af Notfast - 16-August-2010 kl. 20:11
.....
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Simba Simba skrev:

Startrek.
Hvad vil du opnå med denne tråd? Sionic spurgte dig, men du er meget "utydelig" i dit svar. Hvilke Apple produkter har du? Hvis du ikke har nogle, så skal du ikke spamme dette forum med dine korstog! Har du ikke et tv eller en blu-ray afspiller du kan skælde ud på? Jeg er som Apple kunde blevet kaldt religiøs og svindler. Jeg vil kalde dig talentløs m.m.! Så står vi vist lige!

StarTrek er en Troll. Hvis ikke, så lever han et meget paranoidt liv, hvor
konspirationsteorier dagligt bliver luftet i flæng.

Beklager StarTrek, men dine indlæg er simpelthen for useriøse, ufunderede og støjer i en grad der forstyrrer debatten. Ikke engang når adspurgt direkte, vil du underbygge dine indlægs påstande eller underbygge dem pr. saglig debat. Jeg synes det er blevet et problem.
Tape Connection MKII
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvad jeg ville opnår, er at man skal se kritisk på Apple, og ikke bare falde over deres producer uden at se der er ulemper ved at eje et.


Du kan ikke ovebevise fanatikere LOL


Du har helt ret. Det var en karakteristik af StarTrek, ikke?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu