recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone henter og installerer ikke opdateringer??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone henter og installerer ikke opdateringer??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone henter og installerer ikke opdateringer??
    Sendt: 14-Februar-2023 kl. 18:59
Min iPhone SE 2020 har jeg aktiveret til både at hente og installere nye softwareopdateringer, men den gør det aldrig - hverken via mobildata eller wifi. Andre jeg har talt med som har iPhones, har også oplevet det samme. HVORFOR, og hvor er det lige det går galt?? Ermm 

Redigeret af Tavruz - 14-Februar-2023 kl. 19:00
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 19:26
Næh iPhone gør opmærksom på der er ny SW. Og så kan man selv bestemme hvornår det hentes og installeres. Ellers ville du bare blive afbrudt midt i tlf samtale eller anden aktivitet.

Redigeret af Munch - 14-Februar-2023 kl. 19:26
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 22:10
Det er jo ikke det der står opgivet under softwareopdateringer i undermenuen. Der kan vælges automatisk "Hent IOS opdateringer", hvilket den så IKKE gør oghvilket iøvrigt ikke ville afbryde nogle samtaler eller anden aktivitet som du skriver. Ligeledes kan der vælges automatisk "Installer iOS opdateringer" og disse vil blive installeret i løbet af natten (vel for ikke at forstyrre noget), og hvor man vil modtage en notifikation inden den går i gang. Men intet sker som lovet

Andre der har en forklaring på hvorfor Apple ikke gør som de selv påstår de vil gøre?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Min iPhone SE 2020 har jeg aktiveret til både at hente og installere nye softwareopdateringer, men den gør det aldrig - hverken via mobildata eller wifi. Andre jeg har talt med som har iPhones, har også oplevet det samme. HVORFOR, og hvor er det lige det går galt?? Ermm 

Jeg tænker at den nok skal hente eventuelle opdateringer. Jeg tror bare ikke du har haft tålmodighed nok. Opdateringer rulles ud i bølger, fir ikke at belaste serverne for hårdt. Og der godt gå flere dage, mellem først rul, og sidste rul.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 23:03
Det stemmer heller ikke. Den manglende hentning og installering har stået på i årevis, og nogle gange har jeg vel først opdaget opdateringerne uger, måske måneder, efter de er kommet. Som sagt må der være noget galt et sted, siden opdateringerne ikke bliver håndteret som de nu engang er blevet valgt til at skulle gøre i indstillinger
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Det er jo ikke det der står opgivet under softwareopdateringer i undermenuen. Der kan vælges automatisk "Hent IOS opdateringer", hvilket den så IKKE gør oghvilket iøvrigt ikke ville afbryde nogle samtaler eller anden aktivitet som du skriver. Ligeledes kan der vælges automatisk "Installer iOS opdateringer" og disse vil blive installeret i løbet af natten (vel for ikke at forstyrre noget), og hvor man vil modtage en notifikation inden den går i gang. Men intet sker som lovet

Andre der har en forklaring på hvorfor Apple ikke gør som de selv påstår de vil gøre?
Nej ok, nu har jeg ikke auto opdatering slået til, så den viser et 1-tal i appen på skrivebordet når der er hentet en opdatering, hvilket den gør automatisk. Grunden til at jeg ikke har slået auto installering til, er at så er tlf ubrugelig ind til pinkoden er tastet ind. Og ikke så smart at vågne til.

Så! Din iPhone SKAL auto hente opdatering og installere den om natten, der er hvad jeg kan læse under de to slidere i automatiske opdateringer.


Redigeret af Munch - 15-Februar-2023 kl. 10:22
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 07:39
Hvor meget lagerplads er der tilbage på din i Phone?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 12:22
Vores Iphone gør det automatisk, hvis vi lader den ligge.

Men tit er jeg opmærksom på det i forvejen og vælger at gøre det manuelt.

Jeg skulle dog slev gø fra IOS 15 til 16.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Min iPhone SE 2020 har jeg aktiveret til både at hente og installere nye softwareopdateringer, men den gør det aldrig - hverken via mobildata eller wifi. Andre jeg har talt med som har iPhones, har også oplevet det samme. HVORFOR, og hvor er det lige det går galt?? Ermm 


App- eller systemopdateringer?

Som nævnt, går der som regel noget tid før auto-opdateringen kører, men derudover skal telefonen være tilsluttet strøm og være på WiFi eller 5G (med tillad mere data på 5G slået til), når det gælder systemopdateringer.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 13:05
Der skal også være min. 5GB ledig lagerplads tilbage, ellers opdatere den sig ikkeWink

Og som minimum 50% strøm, ellers skal den i laderen under iOS update, det skal de nye i hvertfald


Redigeret af Potter - 15-Februar-2023 kl. 13:17
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2023 kl. 14:49
iPhonen ligger til opladning hver nat, og har 28 GB lagerplads tilbage, så stadig ser jeg ingen go grund til at den ikke bare henter og installerer de nye iOS opdateringer som den skal Question
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2023 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

iPhonen ligger til opladning hver nat, og har 28 GB lagerplads tilbage, så stadig ser jeg ingen go grund til at den ikke bare henter og installerer de nye iOS opdateringer som den skal Question
Næh ikke andet end hvis wifi til data er slået fra, og der er dårlig dækning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu