recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone: Ingen lyd ved ny SMS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone: Ingen lyd ved ny SMS?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 14:28
Jake51 - synes faktisk din kommentar om at "der ikke var meget hjælp at hente" er temmelig uforskammet. Du har generelt brugt forummet som din egen supportafdeling gennem rigtig lang tid, og gider sjældent bruge tid på at lede efter en løsning på dine problemer selv. Det ved mange af os der frekventerer forummet ofte også. Vi kender desværre også din generelle viden om IT og derfor er der en hel del af os som er temmelig meget sikre på at det nok ikke er problemer med mobilen, men derimod en fejl 40. Så når vi spørger ind til de her ting - så synes jeg faktisk vi gør dig en kæmpe tjeneste. Alternativt kan du jo henvende dig til apple support (telefonen var ny ikke? så har du 90 dages telefonisk support hos Apple også!) 


Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 15:26
Jeg henviser til indlæg 2 - igen
Og måske skulle jeg have sat en smiley efter
Claus_jac: tTelefonen er IKKE ny, ved ikke hvor du lige fik det fra


Redigeret af jake51 - 31-December-2019 kl. 15:29
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 15:51
@jake51
Det må da være ønskeligt i dit tilfælde,  husker et indlæg hvor du klagede over at blive vækket om natten pga. sms 😉

Godt nytår Frank


Redigeret af Frank13 - 31-December-2019 kl. 16:23
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 02:37
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Jeg ved ikke om jeg har nogle vise sten at byde ind med, men på det seneste (på min Xr med IOS 13.3) har lydene de sidste mange uger været som vinden blæser - sidder jeg med telefonen i hånden og modtager en SMS, besked på Messenger eller andet hvor der altid har været en lyd, så oplever jeg at det er ganske tilfældigt hvornår jeg kan regne med, at der kommer en lyd ved notifikationen. Det har ellers konsekvent hver eneste gang, uanset om telefonen har været låst eller åbnet, været sådan, at jeg kunne regne med, at der var lyd HVER eneste gang der kommer en SMS/besked/etc. Jeg har ikke ændret noget som helst i lydinstillinger. 

I don't get it. 
Jeg har samme problem med en iPhone 11. Alle indstillinger er som de skal være. Kun ca. 1 gang ud af 5 afspiller den lyd ved ny SMS.

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Jeg ved ikke om jeg har nogle vise sten at byde ind med, men på det seneste (på min Xr med IOS 13.3) har lydene de sidste mange uger været som vinden blæser - sidder jeg med telefonen i hånden og modtager en SMS, besked på Messenger eller andet hvor der altid har været en lyd, så oplever jeg at det er ganske tilfældigt hvornår jeg kan regne med, at der kommer en lyd ved notifikationen. Det har ellers konsekvent hver eneste gang, uanset om telefonen har været låst eller åbnet, været sådan, at jeg kunne regne med, at der var lyd HVER eneste gang der kommer en SMS/besked/etc. Jeg har ikke ændret noget som helst i lydinstillinger. 

I don't get it. 
Jeg har samme problem med en iPhone 11. Alle indstillinger er som de skal være. Kun ca. 1 gang ud af 5 afspiller den lyd ved ny SMS.


Ja, det er især ved SMS jeg oplever det. Og også Messenger - jeg kan sidde med telefonen i hånden og den ene besked er der lyd på og den næste ikke. Jeg har selvfølgelig tjekket alle forslag igennem for at se, om der skulle være noget, der stod forkert, men jeg synes ikke jeg kan finde noget (og telefonen er ligeledes indstillet som den altid har været). 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 10:42
Har I prøvet at genstarte jeres telefoner?
N.B. jeg har ikke læst hele tråden 😃
Med venlig hilsen 
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Har I prøvet at genstarte jeres telefoner?
N.B. jeg har ikke læst hele tråden 😃
Med venlig hilsen 
Søren

Gentagne gange, ja Tongue

Samt tjekket, at man ikke ved et uheld er kommet til, at gøre de enkelte personer/samtaler lydløs, så det snyder en. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 12:17
Fejl

Redigeret af Munch - 02-Januar-2020 kl. 12:20
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 16:53
Jeg har haft problemet på forskellige iPhones i forskellige sammenhænge.

Det der virkede hos mig var at slå iMessage fra.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 16:22
Jeg har droppet iMessage. Det laver ikke andet end problemer. Specielt hvis man roamer.
Til top
Kelderkold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2020
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kelderkold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 12:28
er der nogle der har fundet fejlen, jeg oplever samme problem, jeg får lyd for det meste men nogle gange svigter lyden, lidt irriterende at man ikke får besked.  Har bemærket at vibration stadig fungerer.
Det er både ved sms og ved messenger beskeder lyden svigter.

Jeg jeg har kontrolleret alt som en gal og haft genstartet flere gange.
Og nu pisser det mig af da det senest var min tyveri alarm som ikke gav lyd fra sig.

iPhone X & seneste software
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 12:43
Nej, desværre. Jeg har lidt opgivet af finde ud af hvad årsagen er
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu