recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone og Stofa - plz hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone og Stofa - plz hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
roldsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone og Stofa - plz hjælp!
    Sendt: 16-November-2009 kl. 14:32
Hej alle,

jeg er den lykkelige ejer af en iPhone 3GS 32GB og jeg er SUPER DUPER glad for den!

I dag har jeg dog desværre haft (og har) problemer med min e-mail fra stofa som jeg naturligvis har sat korrekt op på min iPhone mv. (håber og tror jeg da i hvert fald).

Jeg har kunne sende og modtage mail til min private stofanet mail adresse på min iPhone siden jeg satte det op for ca. en uge siden, men i dag kan jeg ligepludselig ikke sende mails fra min stofanet adresse på min iPhone - den bliver bare ved og ved med at prøve at sende (kan godt modtage).

Andre der oplever samme problem?

Efter den har stået i et stykke tid og forsøgt at sende kommer den med en fejlmeddelelse om at den ikke kan sende og at jeg evt. kan tjekke indstillinger mv.

jeg har været på Stofas hjememside og kigget på indstillingerne og de er de samme som jeg har på min iPhone, hvorfor jeg ikke forstår det ikke virker

Håber kun det er midlertidigt, men ærgeligt og irriterende synes jeg.

Håber der e rnogle venlige sjæle derude der evt. kan komme med et par ideer til hvorfor det ikke virker, evt. løsningsforslag, test osv.

På forhånd mange mange tak for hjælpen!
Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Forstærker: Denon AVR-2808
Højttalere: Scandyna Minipods White
Sub: B&W ASW608
Afspiller: PS3
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 23:14
tror det kan være den udgående smtp, som du skal tilpasse til din telefonudbyders indstillinger, og ikke de indstillinger som Stofa angiver. Den som Stofa angiver er når du er på deres net. 

(går ud fra at det er "pop3" mail du har?)
Til top
roldsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 08:41

Okay, jeg må trække noget af min forklaring tilbage.

Det viser sig, at jeg godt kan modtage OG sende når jeg er på mit trådløse net derhjemme, men slukker jeg for wifi på min iPhone kan den ikke længere sende. Den kan godt modtage mails når den er ude for wifi signal (3G net).

Så er spørgsmålet bare om jeg kan gøre noget (en work-around) eller lignende så jeg igen kan sende fra min Stofanet mail adresse på min iPhone?

Nogen der kan hjælpe her?

Min operatør er: 3 og med et 3ideal abb.
Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020
Forstærker: Denon AVR-2808
Højttalere: Scandyna Minipods White
Sub: B&W ASW608
Afspiller: PS3
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:33

Gå ind i Indstillinger.

Tryk på “E-post, kontakter, kalendere”

Tryk på din mailkonto

Tryk på SMTP under Server til udgående post

Under Andre SMTP-servere skal du tilføje 3's smtp-server

Hvad du skal skrive under Værtsnavn, Brugernavn og Adgangskode skal du ha' oplyst fra 3.

Prøv med "smtp.3.dk" som værtsnavn og skriv ikke noget i de andre felter. Jeg gætter på at det virker.
Mvh


Redigeret af E-gun - 24-November-2009 kl. 19:40
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:30
hvis det ikke virker, så ring til 3 og få smtp oplysningerne (hvis ikke du hurtigt kan google dem) - for problemet burde blive løst med E-guns opskrift

Redigeret af Nikodk - 24-November-2009 kl. 21:31
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 18:29
Hvis han ændrer det til 3's server, vil han sandsynligvis få det modsatte problem, når han er på sit netværk hjemme. ISP'erne tillader kun SMTP uden login, hvis enten modtageren eller afsenderen er på ISP'ens net.

En bedre løsning vil være at bruge en SMTP-server, som kræver login. De kan som regel tilgås, selv om man ikke er på udbyderens net.
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 18:51
Nej, sådan virker en iPhone ikke.
 
Du sætter telefonen op til en primær server. Det bør være den du oftest har adgang til f.eks. den din Outlook er sat op til hjemme på dit eget WIFI net.
 
Ud over den, indtaster du de andre servere, du har adgang til og telefonen vælger så selv en, der virker. Virker en server ikke, går den automatisk videre til den næste i rækken.
 
Den vigtigste sekundære SMTP-server er din udbyders. Det vil jo være den, du bruger, når du ikke er tilsluttet via WIFI.
 
Benytter du andre WIFI net, f.eks. på dit arbejde, indtaster du også disse servere.
 
- ganske smart.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:01
Stadigvæk, så vil han kunne undgå denne rundtur gennem serverne, hvis han sørger for at bruge en server, som kan anvendes fra alle net - hvilket så typisk vil kræve login.
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:03
Han skal ikke på nogen rundtur.
Det gør telefonen automatisk for ham.
Han ka' nøjes med at smile.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af E-gun E-gun skrev:

Han skal ikke på nogen rundtur.
Det gør telefonen automatisk for ham.

Ja?

Jeg har ikke skrevet, at han skal gøre det manuelt.

Den rundtur, du har beskrevet, er efter min mening en uelegant workaround, som bør  undgås, hvis man kan.

Jeg har ikke mere at tilføje.



Redigeret af Allan Olesen - 25-November-2009 kl. 19:48
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 20:09
Sikke noget vrøvl!
 
Det er da netop elegant, at han ikke behøver at foretage sig noget, men blot kan sende sin mail uden mere besvær.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Scheel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:54
Hej
 
jeg har samme problem, men bruger telia som teleselvskab.
 
Nogen som ved hvad med ud server skal stå som?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu