recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone SE besked/sms problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone SE besked/sms problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone SE besked/sms problem
    Sendt: 29-December-2020 kl. 20:58
Mine forældre er hoppet fra Android til IOS da de havde lidt problemer med Android Auto?

Nu har de så nogle andre problemer.

Juleaften sendte jeg min far et par billeder via mms, som jeg havde taget samme aften.

Han undrede sig over at når han går ind i besked applikationen kunne han ikke se billederne. Der var ingen besked fra mig den dag. Hvis han starter en ny besked til mig ved at søge efter mit navn på forsiden af besked applikationen, kommer billederne frem (måske noget med at den finder den sidste besked fra mig når der søges efter mig).

Hvordan kan det være?


Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 21:08
Hvis du har iPhone så sendes billeder nemt med iMessage, hvis du er på Android så send billeder via email.

MMS er noget gammelt l...

iPhones bruge iMessage der understøtter billeder

Alternativt er WatchApp
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 21:42
De skal ind under indstillinger/beskeder og slå MMS til.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Hvis du har iPhone så sendes billeder nemt med iMessage, hvis du er på Android så send billeder via email.

MMS er noget gammelt l...

iPhones bruge iMessage der understøtter billeder

Alternativt er WatchApp

Det er muligt det er noget gammel lort, men det her er første gang jeg har oplevet problemer. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

De skal ind under indstillinger/beskeder og slå MMS til.

Tak. Jeg får dem til at kigge på det.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 22:43
Prøv at slå iMessage fra.

For mig giver det kun bøvl. Specielt i udlandet.


Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv at slå iMessage fra.

For mig giver det kun bøvl. Specielt i udlandet.




iMessage giver da kun bøvl hvis du ikke har data eller wifi.
Min oplevelse er at det virker bare, især med billeder
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 10:33
Jeg er også fan af Imessage.... Ingen problemer her. Og skulle der ikke være data eller Wifi, bliver de automatisk sendt som MMS (hvis det er slået til :) )
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv at slå iMessage fra.

For mig giver det kun bøvl. Specielt i udlandet.




iMessage giver da kun bøvl hvis du ikke har data eller wifi.
Min oplevelse er at det virker bare, især med billeder
Det er nu min erfaring. Måske er det også afhængig af hvilket selskab man bruger.

Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 17:00
Hvis han kan få din besked med billeder frem ved at søge må han jo have modtaget den som han skulle, så mms indstillinger og sådan må være ok.
Han i tjekket om han har fået sat filter til i besked appen, i toppen når man står i oversigten af beskeder < filtre og vælge alle beskeder
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvis han kan få din besked med billeder frem ved at søge må han jo have modtaget den som han skulle, så mms indstillinger og sådan må være ok.
Han i tjekket om han har fået sat filter til i besked appen, i toppen når man står i oversigten af beskeder < filtre og vælge alle beskeder

Tak, det kigger vi på i morgen. 
Hvordan fungerer det filter? Den samtale med mit navn på, er stadig at finde. Det var bare den besked med billederne der ikke var der.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvis han kan få din besked med billeder frem ved at søge må han jo have modtaget den som han skulle, så mms indstillinger og sådan må være ok.
Han i tjekket om han har fået sat filter til i besked appen, i toppen når man står i oversigten af beskeder < filtre og vælge alle beskeder

Tak, det kigger vi på i morgen. 
Hvordan fungerer det filter? Den samtale med mit navn på, er stadig at finde. Det var bare den besked med billederne der ikke var der.

Hvis samtalen stadigvæk er der er det nok ikke filteret som er problemet.

Filteret kan man skifte mellem alle beskeder, kendte afsendere eller ukendte afsendere.
Så det skulle jo være fordi han havde fået valgt en indstilling hvor beskeder fra dig er skjult, men når de andre er der er det jo ikke det. Med mindre den tror mms’en kommer fra en anden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu