recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone SE besked/sms problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone SE besked/sms problem

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:49
Har de fået tjekket, om MMS er aktiveret?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Har de fået tjekket, om MMS er aktiveret?

Nej, vi kigger på det i morgen. Jeg kender mine forældre godt nok til at vide, at det er nemmest at guide dem igennem menu’er og lign. på telefoner, TV osv., hvis man gør det sammen med dem.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 10:49
Personligt ville jeg ikke bruge ‘SMS’er‘ (fra en Android-mobil -> en iPhone) til andet end tekst. 
Billeder ville jeg sende via mail - eller bruge en anden app (Whatsapp eller tilsvarende), som begge så har.

MM
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Personligt ville jeg ikke bruge ‘SMS’er‘ (fra en Android-mobil -> en iPhone) til andet end tekst. 
Billeder ville jeg sende via mail - eller bruge en anden app (Whatsapp eller tilsvarende), som begge så har.

MM

Billeder bliver nemlig voldskomprimerede til ubrugelige "frimærker", når man sender dem med SMS!!


Redigeret af mnielsen - 31-December-2020 kl. 11:01
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg er også fan af Imessage.... Ingen problemer her. Og skulle der ikke være data eller Wifi, bliver de automatisk sendt som MMS (hvis det er slået til :) )
Da MMS mig bekendt bliver sendt via en data forbindelse, holder det vist ikke helt :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2020 kl. 21:54
Det virker nogenlunde... Sådan da.

iMessage er slået fra (som den allerede var); beskeder sorteret efter alle beskeder. Jeg sendte et par beskeder, både tekst og kun billede. De kom fint frem.

Det er dog underligt at en besked fra en bekendt kun kommer frem hvis man søger efter hans navn. Den blev modtaget d. 30/12. Den er ingen steder at finde i listen over samtaler i besked applikationen. Ej heller er andre beskeder fra samme person. 

Desuden er det lidt underligt at man kan finde gamle beskeder fra før de skiftede fra Android til IOS. Det er ikke alle gamle beskeder, men et underligt udvalg fra forskellige dato’er.

Hvordan tjekker man hvornår en besked er modtaget? Når han/vi gik ind i en samtale, plejer man på Android at kunne trykke på beskeden og se dag og klokkeslet for modtagelse. Det sker ikke på deres iPhone. Der popper en menu frem med mere eller mindre “interessante” ikoner, som vi ikke kendte noget til. Den eneste info der står, er det klokkeslet vi havde på pågældende tidspunkt. Desuden var vi flere gange ude for at samtalen (der måske var et par dage gammel) nu kom til at stå øverst i besked applikationen, som om der netop var blevet skrevet fra eller til den.

Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 02:53
du kan trække til venstre i tråden så kommer klokkeslæt frem til højre 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu