Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
samanda
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
|
Emne: IPTV fra Dansk Bredbånd Sendt: 20-September-2010 kl. 09:00 |
Hej allesammen, Jeg overvejer at skifte min parabol ud og få IPTV fra Dansk bredbånd. Jeg har min fiberforbindelse fra Sydfyns Intranet.
Jeg skal kun have Viasat programmer og dertil en HD settop boks med harddisk. Jeg har dog læst en tråd herinde, hvor der drøftes et massivt strømforbrug og masser af støj fra den boks som DB anvender fra Motorola.
Er der nogen med nye erfaringer vedrørende boksen? Kan man evt. køben en anden boks og tilslutte denne - i givet fald hvilken boks?
Jeg håber på et par hurtige svar - og gerne at DB har fået styr på ovenstående problemer?
På forhånd tak.
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 09:22 |
Det er ikke muligt at få en anden boks på, da den skal være godkendt og registeret hos DB.
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |
jensen1973
Junior bruger
Oprettet: 22-December-2007
Point: 28
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 15:36 |
Og der er iøvrigt ikke harddisk i dansk bredbaands tv bokse
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 20:27 |
Du skal passe på med HD på IPTV... Det optager 1 session af de 4 tilgængelige ved f.eks. TDC TV, så hvis du har 4 bokse, er der ikke mulighed for HD TDC TV, selvom det teoretisk set burde kunne lade sig gøre at optage en ekstra session, hvis bare ét af de tre ekstra TV er slukket. TDC's politik er åbenbart, at de hellere vil sikre sig at der ikke er nogen kunder der brokker sig, hvis de oplever at de må slukke for et af deres fjernsyn for at se HD tv...
Redigeret af miffe2507 - 21-September-2010 kl. 20:28
|
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler
|
 |
DiscomanDK
Guld medlem
Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 16:46 |
miffe2507 skrev:
Du skal passe på med HD på IPTV... Det optager 1 session af de 4 tilgængelige ved f.eks. TDC TV, så hvis du har 4 bokse, er der ikke mulighed for HD TDC TV, selvom det teoretisk set burde kunne lade sig gøre at optage en ekstra session, hvis bare ét af de tre ekstra TV er slukket. TDC's politik er åbenbart, at de hellere vil sikre sig at der ikke er nogen kunder der brokker sig, hvis de oplever at de må slukke for et af deres fjernsyn for at se HD tv...
|
Det er nok vigtigt at notere sig, at der her er tale om IP TV over Fibernet. De har ikke samme problemer som TDC Home Trio.
|
 |
Tarzan
Super bruger
Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
|
Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:03 |
Du kan IKKE få en tvboks (HD eller ej) fra Dansk Bredbånd med indbygget harddisk. jeg er blevet lovet en sådan siden jeg fik fibernet for ca 2½ år siden. Jeg har brokket mig utalige gange, men får nu at vide, at godt nok er DB den eneste (SVJV) der ikke kan tilbyde en boks med harddisk, men de er tilgengæld også de eneste der kan tilbyde Viasat. Grrrr. Jeg har ikke mulighed for at få TDC her (hverken tdc fiber eller yousee), så når konen VIL se TV3, så er det lig med "ingen harddisk".
|
Venlig hilsen
Sven
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:23 |
IpTV fra TDC tilbyder viasat, kan det ikke fåes? (via kobberkabler og telefonstik)
Det er med en boks med harddisk ...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Tarzan
Super bruger
|
Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:30 |
Jeg har ikke kobberkabler inde i huset mere. TV, internet og telefon kører på fiber
|
Venlig hilsen
Sven
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 19:33 |
Hvis kravet er viasat, så er der kun muligheden at installeret TDC internet (kobber igen) eller anskaffe en parabol-løsning til viasat...
IPTV løsning med en HTPC kunne være en mulighed, hvis kanalerne ikke er krybteret, hvad de sandsynligvis er....
Eller lettest holde op med at se viasat programmer og evt. prøve at få fat serierne m.v. på anden vis...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
|
Sendt: 10-November-2010 kl. 15:33 |
- Ok jeg fik vidst også svar på mine spørgsmål her, har startet en ny tråd om emnet tilgiv mig - jeg er lige landet herinde.
Og med de oplysninger jeg fik her så har jeg kun en kommentar, så er fan... fisme fløjteme for dårligt at man skal Købe HD boxen hos DB og ikke har mulighed for at leje den og ikke har mulighed for at leje en med HDD i!!!.
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
 |
Tarzan
Super bruger
|
Sendt: 10-November-2010 kl. 16:36 |
mhv_omjk skrev:
- Ok jeg fik vidst også svar på mine spørgsmål her, har startet en ny tråd om emnet tilgiv mig - jeg er lige landet herinde.
Og med de oplysninger jeg fik her så har jeg kun en kommentar, så er fan... fisme fløjteme for dårligt at man skal Købe HD boxen hos DB og ikke har mulighed for at leje den og ikke har mulighed for at leje en med HDD i!!!. |
Så husk at give din mening til kende overfor Dansk bredbånd. Jeg plejer at få at vide, at de næsten aldrig får forespørgsler på HDTV-settopboks med hdd i!!
|
Venlig hilsen
Sven
|
 |
uwej
Ny bruger
Oprettet: 10-Januar-2007
Point: 12
|
Sendt: 03-December-2010 kl. 00:35 |
avh skriver:
Hvis kravet er viasat, så er der kun muligheden at installeret TDC internet h skriver
Det passer ikke, jeg har netop nu 2.12.2010 installeret 2 HD bokse fra DBNET og fået Waao2
Jeg modtager Viasat i med et flot klart billede
Er stadig ved at sætte mig ind i tingene, (har før haft satelit)
Jeg skriver nok lidt mere nu jeg er rigtig i gang
men forløbig *****
uwej
|
UweJ
|
 |