|
IPTV på computeren |
Besvar | Side <1 13141516> |
Forfatter | |
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min mor har noget indhold fra Smile content (bredbånd nord) - det er i clear og kan ses med VLC.
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
dgsdgs
Ny bruger Oprettet: 17-September-2008 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var ikke så heldigt at du kunne smide en mail med de ipaddresser du har brugt ? (for at undgå at de ligger offentligt tilgængelig her på sitet) det er kun lykkes min at finde DR k, resten af kanalerne ser ud til at være krypteret du kan sende emailen til dengalestruds[hos]gmail.com på forhånd tak |
|
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor skulle de IP adresser ikke måtte ligge offentligt herinde? Jeg har dem ikke lige pt. da jeg rodede med det via hendes PC - men det er jo nemt nok at rode rundt med smile contents ting - prøv f.eks. at holde menu nede mens boksen starter op - så kan du se den ip adresse. Så kan du telnette ind på boksen når den er starte op og lege videre med det.
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har i dag modtaget brev fra min fiberleverandør, som benytter Smile Content, om at man fra starten af Februar vil kunne modtage alle (de kanaler som man normalt modtager analogt) kanaler via DVB-C ukodet.
Mon ikke andre leverandører snart følger med her, så det bliver muligt for alle at hive de digitale kanaler ind i mediecentret :-)
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
sspaceman
Junior bruger Oprettet: 08-Marts-2007 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket fiberselskab har du? Jeg tror næppe det er alle fiberselskaberne der vil gøre dette da langtfra alle har valgt at have (Analogt) TV i en separat fiber. mvh/lars
|
|
confused
Funktioner
Tak(0)
|
Det er Galten Elværk - nok ikke en af de store ;-)
Jeg vidste ikke at det analoge lå separat. Vil det sige at de store fiberudbydere ikke har tilbudt analogt tv ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
rolighed
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Funktioner
Tak(0)
|
Galten Elværk... Det er (vist jeg ikke tager meget fejl) Energi Midt der så leverer!
|
|
The Math
Junior bruger Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg har næsten læst hele tråden. Har du fået det hele til at virke. Jeg står nemlig med samme ide som dig... så vil lige høre om det overhovedet kan lade sig gøre.
|
|
mmadsen
Ny bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Er der nogen brugere som har Smile Content via Syd Energi, og bruger IPTV på computeren? Evt. i DVBViewer.. Efter jeg har skiftet fra ComX til Smile Content har jeg ingen kanaler mere :-( Nogen ideer? |
|
..we are all made of stars
|
|
confused
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan hentede du IPTV ind i pc'en fra ComX og hvordan vil du gøre det med Smile ? det er vel samme fremgangsmåde igen, med at koble ens fiberboks på netværket, sætte tvboksen på netværket, tænde tvboksen på en kanal, og så bruge wireshark eller lign, til at "spotte" hvor kanalen befinder sig.
Herefter kan man så stille og roligt prøve sig frem med resten af kanalerne inden for det aktuelle ip range. Her har jeg brugt Transedit fra DVBViewer
|
|
|
|
aquaboy
Ny bruger Oprettet: 25-August-2010 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
Er der nogen herinde der har haft held med at spotte ip/port listen der anvendes af Telia, på deres Zapto IPTV setup? Hilsen Peter |
|
togo
Bruger Oprettet: 03-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 95 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej aquaboy
Hvis du har mod på det, så prøv med Wireshark og sæt den til at lytte med på den trafik der sker. Det kan være du kan gennemskue hvilken ip og port de forskellige tv kanaler har. Hvis de bruger multicast, så kig efter IGMP Join Group beskeder. /Kim |
|
Besvar | Side <1 13141516> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |