recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:10
Min mor har noget indhold fra Smile content (bredbånd nord) - det er i clear og kan ses med VLC.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
dgsdgs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2008
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dgsdgs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Min mor har noget indhold fra Smile content (bredbånd nord) - det er i clear og kan ses med VLC.


Det var ikke så heldigt at du kunne smide en mail med de ipaddresser du har brugt ? (for at undgå at de ligger offentligt tilgængelig her på sitet)
det er kun lykkes min at finde DR k, resten af kanalerne ser ud til at være krypteret

du kan sende emailen til dengalestruds[hos]gmail.com

på forhånd tak

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:02
Hvorfor skulle de IP adresser ikke måtte ligge offentligt herinde? Jeg har dem ikke lige pt. da jeg rodede med det via hendes PC - men det er jo nemt nok at rode rundt med smile contents ting - prøv f.eks. at holde menu nede mens boksen starter op - så kan du se den ip adresse. Så kan du telnette ind på boksen når den er starte op og lege videre med det.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 23:10
Jeg har i dag modtaget brev fra min fiberleverandør, som benytter Smile Content, om at man fra starten af Februar vil kunne modtage alle (de kanaler som man normalt modtager analogt) kanaler via DVB-C ukodet.
 
Mon ikke andre leverandører snart følger med her, så det bliver muligt for alle at hive de digitale kanaler ind i mediecentret :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
sspaceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sspaceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 11:17

Hvilket fiberselskab har du?
Jeg tror næppe det er alle fiberselskaberne der vil gøre dette da langtfra alle har valgt at have (Analogt) TV i en separat fiber.

mvh/lars
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 11:22
Det er Galten Elværk - nok ikke en af de store ;-)
 
Jeg vidste ikke at det analoge lå separat. Vil det sige at de store fiberudbydere ikke har tilbudt analogt tv ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rolighed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det er Galten Elværk - nok ikke en af de store ;-)
 
Jeg vidste ikke at det analoge lå separat. Vil det sige at de store fiberudbydere ikke har tilbudt analogt tv ?

Galten Elværk... Det er (vist jeg ikke tager meget fejl) Energi Midt der så leverer!
Til top
The Math Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The Math Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 17:45
Hej
 
Jeg har næsten læst hele tråden. Har du fået det hele til at virke. Jeg står nemlig med samme ide som dig... så vil lige høre om det overhovedet kan lade sig gøre.
 
Til top
mmadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 18:52
Hej

Er der nogen brugere som har Smile Content via Syd Energi, og bruger IPTV på computeren? Evt. i DVBViewer.. Efter jeg har skiftet fra ComX til Smile Content har jeg ingen kanaler mere :-(

Nogen ideer?
..we are all made of stars
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af mmadsen mmadsen skrev:

Hej

Er der nogen brugere som har Smile Content via Syd Energi, og bruger IPTV på computeren? Evt. i DVBViewer.. Efter jeg har skiftet fra ComX til Smile Content har jeg ingen kanaler mere :-(

Nogen ideer?
 
Hvordan hentede du IPTV ind i pc'en fra ComX og hvordan vil du gøre det med Smile ? det er vel samme fremgangsmåde igen, med at koble ens fiberboks på netværket, sætte tvboksen på netværket, tænde tvboksen på en kanal, og så bruge wireshark eller lign, til at "spotte" hvor kanalen befinder sig.
 
Herefter kan man så stille og roligt prøve sig frem med resten af kanalerne inden for det aktuelle  ip range. Her har jeg brugt Transedit fra DVBViewer
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
aquaboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aquaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 15:20
Hej,

Er der nogen herinde der har haft held med at spotte ip/port listen der anvendes af Telia, på deres Zapto IPTV setup?

Hilsen Peter
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 17:15
Hej aquaboy

Hvis du har mod på det, så prøv med Wireshark og sæt den til at lytte med på den trafik der sker.
Det kan være du kan gennemskue hvilken ip og port de forskellige tv kanaler har.
Hvis de bruger multicast, så kig efter IGMP Join Group beskeder.

/Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu