recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Besked
aquaboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aquaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 17:52
Hej Kim,

Forsøger lige..

/Peter
Til top
aquaboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aquaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 18:13
Mystisk. Der dukker igmp beskeder op i loggen men de har ikke source eller destination til Zaptor boksen. Jeg har også forsøgt at slukke og tænde boksen for at se om nogen beskeder dukker op. Intet..

Bare lige for at være sikker, så er mit HW setup sådan at jeg har min Zaptor boks og min coOmputer koblet direkte til min router, i hver deres port. WireShark kører på min computer.. Er det et OK setup eller skal jeg have en hub i mellem for at få udp pakkerne forbi computerens netværk?
Til top
aquaboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aquaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 18:14
Korrektion: ..forbi computerens netværkskort..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 19:02

Ideen er at man skal lave en forbindelse igennem PC-en, altså PC-en normalt koblet til netværket f.eks. netstikket i bundkortet og boksen koblet til PC-ens andet netkort (via krydset kabel).

Der laves en brigde-opsætning mellem de to netkort...
 
Med denne opsætning skal boksen kunne fungere normalt...
Herefter kan wireshark vise hvad der passerer...


Redigeret af avh - 28-August-2010 kl. 19:04
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af aquaboy aquaboy skrev:

Mystisk. Der dukker igmp beskeder op i loggen men de har ikke source eller destination til Zaptor boksen. Jeg har også forsøgt at slukke og tænde boksen for at se om nogen beskeder dukker op. Intet..


IGMP pakker, er det man kalder broadcast  pakker, de vil sige alle computer på den samme router/switch/vlan vil modtage denne besked.

Oprindeligt skrevet af aquaboy aquaboy skrev:


Bare lige for at være sikker, så er mit HW setup sådan at jeg har min Zaptor boks og min computer koblet direkte til min router, i hver deres port. WireShark kører på min computer.. Er det et OK setup eller skal jeg have en hub i mellem for at få udp pakkerne forbi computerens netværk?


For at lytte med på den trafik din Zaptor boks laver, skal man have en switch der kan lave port mirroring. Du kan gøre flg. 2 ting.

1.
Din computer med WireShark, skal du have klar med WireShark op til at køre.
Skift kanal på din Zaptor boks, når skiftet er sket og der er billede på dit tv, tager du netværks stillet ud af Zaptor boksen og sætter den i din computer med WireShark. Din WireShark skulle nu gerne modtage en masse data. Typisk det som hedder UDP pakker. I disse UDP pakker, vil der står ip og port nummer.

2.
Du har en switch som understøtter port mirroring, eller en hub.
Du sætter switchen til at mirror den trafik der sker på den port hvor Zaptor boks er på over til den port hvor din computer med WireShark er på.
Dette skulle gerne gøre, at du for alt trafik der sker mellem Zaptor boks og StofaTV (?)

Håber det kan hjælpe dig.
Post endelig tilbage hvad du finder ud af :-)
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Ideen er at man skal lave en forbindelse igennem PC-en, altså PC-en normalt koblet til netværket f.eks. netstikket i bundkortet og boksen koblet til PC-ens andet netkort (via krydset kabel).

Der laves en brigde-opsætning mellem de to netkort...
 
Med denne opsætning skal boksen kunne fungere normalt...
Herefter kan wireshark vise hvad der passerer...


Det er korrekt, dog synes jeg denne løsning er mere teknisk udfordrende end hvis man havde en hub eller en managed switch der kan nogle flere ting.
Til top
aquaboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aquaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 19:51
Hey,

Jeg forsøger mig lige om lidt med setup 1. som Togo beskriver. Lige et sidespørgsmål. VLC kræver at giver en fuld kvalificeret URL til videoserveren, ala protokol://a.b.c.d spørgsmålet er så hvad jeg skal specificere som protokol for at få VLC igang?

Tak hjælpen indtil videre :-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 20:10

Prøv at skrive i VLC (netværk)

Udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:zzzz   (multicast adressen for en kanal)


Redigeret af avh - 28-August-2010 kl. 20:36
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 01:41
Det ser ud til at porten eller adresserne er ændret..

Redigeret af lunapark - 22-Juni-2011 kl. 01:41
Til top
sperwer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sperwer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 17:03
Hej

Jeg har lidt problemer med at få det til at fungere.
Der er lykkedes mig véd anvendelse af wireshark at læse nogle IP adresser samt porte. I forbindelse med læsning af IP var PC1 frakoblet netværket og de 2 netværkskort i PC1 var forbundet via bridge. Jeg har efter læsningen af IP adresser fjernet "bridgen" og ændret mac adressen for net.a2 så den modsvarer net adressen på min STB.

Jeg har nu følgende problemer:
  1. Jeg har forsøgt blindscan med transedit, men får ingen resultater af scanningen.
  2. Internet adgangen er blevet meget ustabil

Min opsætning er som følger

      "Fiber router"
        TV   Internet
         x         x
         x         x                 D-LINK 815 router          8 port switch                         PC1
         x         x                  WAN          LAN1                 P1 P2                     NET.A1     NET.A2
         x         x                     x                x                     x   x                         x                 x
         x         xxxxxxxxxxxxxx                xxxxxxxxxxxxxx   x                         x                 x
         x                                                                             xxxxxxxxxxxxxxxx                 x
         xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Forslag til afhjælpning af problemerne er mere end velkommen.

mvh
Sperwer

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu