|
IPTV på computeren |
Besvar | Side <1234 16> |
Forfatter | |||
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du fået det til at køre i ProgDVB på den måde at IPTV-kanalerne fungerer på samme måde, som dem, der modtages via satellit. Eller er det en stream du får vist? Reelt er du vel ved at være der, viasat kanaler kan vel undværes.... |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
Hapsbanan
Junior bruger Oprettet: 28-Maj-2008 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har heller ikke haft problemer med stream med VLC før, men her virker det bare ikke af en eller anden mystisk grund. Det bliver bare sendt via en UDP stream - og ja, viasat kanalerne kan sagtens undværes såfremt det andet kommer til at fungere lidt bedre - da jeg syntes kvaliteten ikke er helt optimal, men det kan jo selvfølgelig godt være selve softwaren jeg bruger som ikke er optimal. Redigeret af Hapsbanan - 17-Juli-2008 kl. 13:25 |
|||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med hensyn til dvbviewer kender du sikkere transedit, som er er hjælpeprogram til kanal-scanning udbygget med IPTV. Pt. synes jeg ikke det er nemt at få et samlet bruger-interface til en HTPC løsning, hvor det er transparent, hvad kilden er... |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
Hapsbanan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dette gik hen at blive 'guldkornet' for mit vedkommende. Kendte ikke til transedit, og det alm. transedit fungerer af en eller anden grund heller ikke. Men DVBViewer har følgende tilgængelig på deres members sektion: "IPTV Transedit Test". Denne fungerede PERFEKT. Tak for hjælpen indtil nu :) Nu mangler jeg at finde et CI-modul og et CAM-modul, så jeg også kan komme til at se mine viasat-kanaler.Hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at vælge CI-modul og CAM-modul så ville jeg være ekstra glad :) Redigeret af Hapsbanan - 31-Maj-2008 kl. 19:00 |
|||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skal lige have forstået det helt... Normalt er et cam-modul en del af et TV-kort...
|
|||
|
|||
Hapsbanan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja - det fungerer fuldt ud i DVBViewer hvis man ser bort fra EPG'en. Den virker ikke.
Men til hvad jeg skal bruge det til - så kan jeg godt undværre det. :) De kanaler der ikke virker er: TV3 Danmark, TV3+, Explorer/Spice, Viasat History, Nature/Crime/Playboy, TV 2 SPORT, Viasat Sport 2, Viasat Sport 3, Cartoon/TCM, ztv.se, E!, TV1000, TV1000 Nordic, TV1000 Plus One, TV1000 Classic, TV1000 Family, TV1000 Action. Sådan som det ser ud nu så er jeg på jagt efter et CI-modul og et CA-modul. CI-modulet jeg har fundet: http://www.gss.dk/index2a.cfm?Template=Produkter/Produkter_D etail.cfm&ID=2842022&Gruppe%3DPVR%20TV%20tunere& RecPos=5 Det burde da kunne bruges. Dog syntes jeg det er mange penge det koster. Redigeret af Hapsbanan - 31-Maj-2008 kl. 20:49 |
|||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er muligt at importere EPG-data til DVBviewer fra nettet... Jeg kan ikke læse linket... Men er det denne type? Kunne det ikke betyder at det må være muligt at sætte diverse streams op samme måde i DVBviewer??
Redigeret af avh - 31-Maj-2008 kl. 21:46 |
|||
|
|||
Hapsbanan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kunne godt ligne det, men er det ikke bare en converter, så man kan bruge pcmcia på computeren? I så fald er der mange andre alternativer. Selve CA-Modulet er jo egentlig bare et kort med pcmcia interface.
Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvilket CA-modul jeg skal bruge? Spørgsmålet er så om der er forskel på CI-modulerne, eller om man kan bruge hvilken som helst converter. Redigeret af Hapsbanan - 01-Juni-2008 kl. 16:14 |
|||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det ser ud til at DVBviewer har fået en ny option under hardware, nemlig External CI. Ser man på f.eks. poor man's CAM interfacer, er det et simpelt serielt interface til et smart-card. (phoenix-interface). Hvordan sælger Dansk Bredbånd adgang til viasat, hvilket CAM anvendes? Er det noget lukket NDS, ligesom til satellit? |
|||
|
|||
Hapsbanan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Garanteret.
Du køber en tv-boks hos dem som benyttes, og så får du sendt smartcard'et fra viasat som du bare stikker direkte i tv-boksen. Motorola VIP1510 hedder settopboksen.
Har ingen idé om hvad du snakker om - er ikke så kendt indenfor satellit. |
|||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
||
CAM-moduler findes til forskellige krybterings-systemer. Der ser ud til at være noget stof i disse forum: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=148161&am p;st=30 Redigeret af avh - 01-Juni-2008 kl. 21:39 |
|||
|
|||
Hapsbanan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har haft lidt travlt med andre ting, hvilket er grunden til inaktiviteten.
Men jeg kan se på mit smartcard at der står "This viewing card remains the property of Viasat and must be returned upon request. Incorporates NDS VideoGuard(tm) security system." Er der OVERHOVEDET ingen metode der kan anvendes til at komme forbi dette? |
|||
Besvar | Side <1234 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |