recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:10
Har nu snakket med både Viasat og Dansk Bredbånd's tekniske support, de var ikke meget for at sige noget, men fik da at vide at de bruger samme kryptering på deres DVB-IPTV som på deres DVB-S.

Derfor må jeg vel kunne få fat i et CI-modul + CA-modul og så mit originale smartcard til computeren. CI-modul og CA-modul må næsten være noget af det samme som de bruger i følgende guide:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3091

Nogen der kan fortælle lidt om deres egne erfaringer med Viasat og metoden der skal bruges for at få det til at virke med DVB-S ?

Er det ikke bare følgende jeg skal bruge?
http://www.satport24.de/product_info.php?cPath=5_60&prod ucts_id=178

Og så lige et CI-modul ved siden af - eller er jeg helt forkert på den?


Redigeret af Hapsbanan - 10-Juli-2008 kl. 20:32
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:53

Håber det er muligt for dig at opprogramere det T-rex CAM...

Men er der ikke et yderligt problem i opsætningen?

Sammenligner jeg med den DVB-S løsning (canal digtal) jeg har kørende med DVBviewer, så har DVBviewer support af DVB-S TV-kortet  med tilhørende ci-interface med Conax-CAM-modul indeholdende smart-card fra Canal digtial...
Tilsvarende hvis det i stedet var Viasat et T-rex Cam, der emulerer NDS.

I din opsætning findes der ikke noget TV-kort som kan kommunikere med CAM-modulet.
Der er kun et CAM-modul som hardware mæssigt skal forbindes/opsættes, hvordan?
Phoenix interface?

Ydermere er support i softwaren (dvbviewer) af det valgte hardware??

Hvordan får man Cam-modulet til at fremkomme i DVBwievers CAM-Menu?

Hvis der skal anvendes phoenix-interface, vil jeg tro, det er nødvendigt at skifte til andet software, som progdvb.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis der skal anvendes phoenix-interface, vil jeg tro, det er nødvendigt at skifte til andet software, som progdvb.

Hmm.. Kan du evt. lige smide et par ord omkring denne phoenix-interface og evt. et link til hvor man kan købe sådan en card reader?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 08:10

Prøv evt. at kigge nærmere på dette produkt:
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p182_Cas-Interf ace-3-Plus---by-Duolabs----Original.html

Foruden at programere CAM-moduler, har det, det omtalte phoenix interface..

http://www.duolabs.com/cas3-eng.htm (link til manualer)

Andet stof:
http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=425727

Om External Ci-interface DVBviewer
http://www.dvbviewer.info/forum/lofiversion/index.php/t27640 .html

 



Redigeret af avh - 11-Juli-2008 kl. 17:17
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 14:19
Hmm.. Fandt et MDAPI plugin kaldet NDSCam - og har derfor smidt penge efter en phoenix smartcard reader, men desværre får jeg en fejl ang. noget de kalder EMM. Og samtidigt skriver den at jeg ikke har noget abonnement tilhørende kanalen - men det ved jeg ikke passer.

http://i38.tinypic.com/sebqkw.jpg

Nogen idé til hvorfor dette sker og hvordan det kan løses? Alle forslag er velkomne :)


Redigeret af Hapsbanan - 19-Juli-2008 kl. 14:21
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 14:55

Hvis du har hold på at det nøjagtig samme krybteringsmodetode der anvendes til DVB-S og IPTV, kunne det måske være en ide at gå en omvej over en midlertidig DVB-S løsning og få det til at virke i dette miljø, både med opprogrameret CAM og phoenix-interface...

Men det er ikke sikkeret det heller fører videre, for selv om du stod med et fungerende T-REx/NDS CAM som virkede i DVB-S, hvordan skulle dette CAM så tilsluttes?

Spørgsmålet er om der er forskel på det kode som ligges ind i et T-rec CAM og den emulering som phoenix muligheden indebærer...

Men umiddelbart ser det ud til at der ikke er kommunikation til "cam-modulet" i det link du viser...

Progdvb har ganske vist mulighed for phoenix interface. mrn virker det med IPTV????

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 15:08
Well - Viasat har ihvertfald sagt at de bruger nøjagtig samme kryptering på DVB-S som deres IPTV.

Jeg har ikke noget CAM, eftersom at dette plugin kun kræver en phoenix smartcard reader, som så aflæser data fra kortet og emulerer resten.
Den kan også sagtens aflæse boxid og alle andre ting - men får bare fejl ved 'EMM' og så skriver den at jeg ikke har adgang til kanalen via dette kort. Men jeg ved at jeg har adgang til kanalen, da jeg jo betaler for det, og har skam også testet i den originale iptv boks fra dbnet/viasat.

Vil helst ikke ud at investere i et T-Rex cam og dertilhørende programmeringsgrej, da det løber op i den del penge.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 11:54

Meget spændende tråd.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med at få det til at fungere, men det vil være meget banebrydende hvis du kunne få det til at virke !

.....
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChriZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Dette gik hen at blive 'guldkornet' for mit vedkommende. Kendte ikke til transedit, og det alm. transedit fungerer af en eller anden grund heller ikke. Men DVBViewer har følgende tilgængelig på deres members sektion: "IPTV Transedit Test". Denne fungerede PERFEKT.

Så scanner den lige ip'erne og sender tingene til ens kanal-liste. Og nu fungerer det super godt! :D

Yderst interessant tråd.. med hvordan fandt du ud af hvilken IP range du skal søge i med IPTV Transedit Test ?

/Christian

Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 19:27
Tjoh - Jeg har 2 netværkskort i min computer, den ene koblet på tv-switchen og den anden på tv-boksen.. og så bare lave en netværksbro..
På den måde kan du overvåge de data tv-boksen modtager og se hvilke ip'er den snakker med.
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fpe123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 17:59

Efter at hav læst denne tråd igennem, jeg jeg prøv at se om man kunne gøre det samme med Fasttv. Det lykkes, og jeg har nu 18 kanaler som kan vise i vlc og progdvb. Der andre er "Kode", men med TV-boks er der igen dekodekort i. Er der nogle som ved, hvilken koding der bruges??

Har læst at Jay.net start deres IPTV op igen "welcome2the.net", er der nogle som ved noget mere om dette.

Til efterår kommer Bolignet også med en IPTV løsning uden boks.

/Flemming

 

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KissmeTiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Tjoh - Jeg har 2 netværkskort i min computer, den ene koblet på tv-switchen og den anden på tv-boksen.. og så bare lave en netværksbro..
På den måde kan du overvåge de data tv-boksen modtager og se hvilke ip'er den snakker med.


@Hapsbanan.( evt. andre der kan forklare ...)

Kan du ikke skære det hele lidt ud i pap

Jeg har også Iptv fra DB, en Motorolabox som dig og en i3-142 fordelerboks. Er det også den du har ?  Jeg har også to netværkskort i min computer, men det ene er koblet til min router -> i3 boksen (internet). Det skal vel være en bro mellem to lokale net, ikke ?
Og efter den bro er etableret hvordan, helt konkret, overvåger du de relevante IP'er?
Er det betalingsudgaven af DVB Viewer man skal bruge ?

Kan du ikke brygge en step by step guide sammen ?   Jeg er lidt desperat, har ikke noget tv før efterårsudgaven af Pioneer fælleskøb er afviklet ( dvs. om 2-3 måneder !)


Redigeret af KissmeTiger - 17-August-2008 kl. 15:56
Panta rei
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu