|
IPTV til DVB-C konveter? |
Besvar |
Forfatter | ||
LiTz97
Junior bruger Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Februar-2018 kl. 13:10 |
|
Jeg modtager IPTV på min Kodi boks og det fungerer fint. :)
Jeg vil gerne fordele det til resten af huset og vil gerne anvende det eksisterende antennenet i huset og slippe for flere bokse. Kan man konvertere en indgående stream til et signal (DVB-t, c eller tilsvarende) som en almindelig tuner kan håndtere? En boks som kunne tage et internet kabel med en stream ind og smide det ud i coax, som så bare bliver smidt i signalforstærker, fordelerboks m.m. Jeg har luret på denne box:http://www.tvconverters.co.uk/iptv-ip-streaming-to-DVBC.html Jeg kan dog ikke rigtigt finder priser osv. på sådan en box... Alternativet er selvfølgelig at investere i nogle flere bokse og smide en på hvert TV... Pft Redigeret af LiTz97 - 09-Februar-2018 kl. 13:10 |
||
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Mit gæt er, at det nok bli’r lettere med nogle Kodi-bokse. Hvor mange kanaler drejer det sig om? Hvis du skal distribuere en hel TV-pakke, bli’r det nok en stor/dyr opgave.
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
LiTz97
Junior bruger Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ca. 40 kanaler er det barberet ned til.
Ok. Tak for svar.
|
||
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, den boks du havde kig på, ku' håndtere 5 kanaler. Så 8 bokse for at sende alle kanaler - problemet er, at du fra boksene ikke kan se, hvad TV'ene er indstillet på, så alt skal sendes hele tiden.
En sjov sideinformation - Man kan selv lave et DVB-signal fra en Raspberry Pi med en "limesdr"-enhed: https://www.elektormagazine.com/news/digital-tv-transmitter-based-on-raspberry-pi-zero-and-limesdr-mini
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
LiTz97
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så man opretter lige sin egen DVB-T sender? (TV-Kanal) :) Det burde jo kunne sendes direkte ind i en forstærker/fordeler? Men den vil jo kun streame en kanal af gangen? Tror nu nok det bliver lige lovligt DIY løsning til mit behov. Så er det nok lettere bare at smide en boks på hvert TV. Men pudsigt hjemme-projekt.. :)
|
||
Spunk
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan modtager du iptv på kodi?? Hvilken udbyder kører du på?
|
||
LiTz97
Funktioner
Tak(0)
|
|
Google er din ven ;) De forskellige udbydere bruger forskellige plugins, de fleste har fornuftige guides, som er lette at følge.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5275 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"and transmit H.264 video on the 1.2-GHz (23 cm) amateur TV band" så ikke umiddelbart brugbart.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |