recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV til Media Center via EngergiMidt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV til Media Center via EngergiMidt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guffe74 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guffe74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV til Media Center via EngergiMidt
    Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:57
Jeg har den lille tv pakke fra Waoo TV gennem EnergiMidt Fibernet.
Mit ønske er at kunne modtage deres kanaler direkte på min PC så jeg kan optage via mit mediecenter.
Fiber boksen fra Waoo har 4 porte. Port 1 bruges til Internet, og er direkte forbundet med min Apple Airport Extreme, hvor PC'ere mm. er tilsluttet. Den 4. port er forbundet til den TV boks jeg har modtaget fra Waoo. Port 2 og 3 benyttes pt. ikke.
Jeg har fået en liste med IP adresser og porte (ved dog ikke 100% som jeg har fat i de rigtige), men de virker ved en anden Waoo kunde i Kolding (en anden udbyder).
 
Hvis jeg prøver at fange signalet fra en PC (via VLC), bag min Airport Express Router, finder jeg ikke noget på de adresser jeg har fået oplyst. Det kan jo betyder at det er forkerte adresser, eller at jeg ikke kan fange signalerne her fra (bag min router, eller i port 1).
 
Er der nogen her der har erfaring med denne udbyder/opsæt der kan hjælpe mig på rettet vej?
Send mig gerne en PM, hvis du har løsningen.
 
På forhånd tak.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 12:44
Ariport Express ikke understøtter IGMP multicast så VLC metoden vil ikke virke med den.

Redigeret af binderup - 25-Februar-2012 kl. 12:44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu