|
IPTV WAOO -> Computer |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
ronnih
Bruger Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Clemen!
Altså jeg har abbonnement - blot deres mindste abb. Dvs. de eneste kanaler jeg ønsker få adgang til er de danske - som jeg har læst mig til ikke er krypteret - men disse er måske helt sikkert også krypteret nu? Det virker bare som et overhead at gå fra iptv til dvb-c for så at ende op i en stream til sidst igen :)
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Før i tiden kunne man det du beskriver, også selvom man ikke havde abonnement på en tv pakke.
Men kanalerne er idag krypteret.
|
|
ronnih
Bruger Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa i forumet!
Jeg har søgt en del frem og tilbage - men det har ikke helt lykkedes mig at drage nogle konklusioner endnu - så derfor denne tråd. Håber at der sidder nogle kloge hoveder et sted som kan hjælpe med at af/bekræfte hvordan tingene hænger sammen. Mit nuvrærende setup: Tv fra Stofa i Aalborg -> Linux Computer via et Digital-Devices tv-kort som modtager DVB-C. Software til håndtering af tv og optagelser er TV-HEADEND. Ovenstående setup distribueres så rundt i mit hjem via kodi(xbmc)bokse - som vi bruger når vi ser TV. Det har virket upåklageligt i mange år. Jeg har faktisk også en hdhomerun - men den er pt på standby - da jeg synes performance er bedre med dedikerede tvkort i min linux server. Men - jeg har nu fået nyt internet fra bredbånd nord ( waoo ) - og herunder har jeg så også købt tv. Da jeg kunne få grundpakken ret billigt gennem min grundejerforening. Den boks jeg har fået med: er en icotera i5800 som er en alt-i-en boks der altså terminerer fiberen - og genererer internet + den har en antenne udgang. Jeg har anmodet om at få min boks i "bridge" mode altså blot agere modem - så jeg kan bruge mit eget udstyr internt. Den umiddelbare løsning er self. at smide DVB-C signalet i min computer via coax kabel og søge kanalerne ud igen. Men - da installatøren var har - sagde han at port 1 i routeren altid var internet - men at portene 2,3, og 4 faktisk alle broadcastede IPTV signal - hvis man nu havde en WAOO boks. Nu er det så at jeg tænker at jeg måske kan få lov til at modtage kanalerne direkte som IPTV - så jeg undgår at bruge tvkort/hdhomerun - men istedet kan modtage signalerne direkte ind i min server - som så kan mappe dem ind i hdhomerun. Tager jeg fejl? eller er det muligt? Umiddelbart var det min ide at jeg skulle købe et nyt netkort - altså et ekstra netkort til min linux server - som så skulle kobles direkte til port 2 på min fiberboks. Men igen - jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk kan lade sig gøre. Har nogle af jer herinde lykkedes med at "snuppe" iptv signalet - og vil i dele ud af jeres erfaring? vh Ronni |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |