recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet
    Sendt: 03-August-2018 kl. 14:55
Hej alle,

Jeg står i den situation jeg for år tilbage skiftede til en Fiber udbyder som benyttede Waoo til TV.
I det hus der blev bygget, blev antennekablet slet ikke skænket en tanke, så alt ble IP baseret, hvilket også var den løsning vi fik med ind fra Waoo. Jeg er klar over at det er nemt at være bagklog, men som det er lige nu, så vil jeg ikke trække antennekabler ind bare for at kunne se TV via YouSee.

Derfor tog jeg kontakt til YouSee som siger, at man kan tilslutte in IPTVboks man f.eks. kan købe i Elgiganten eller lign. og så den vej se TV.
Er der nogen der har erfaringer med dette?

Et andet alternativ jeg har tænkt på, er at finde en af disse Android bokse hvorpå der ligger Google Play og altså ikke Google TV Play butik. For så ville jeg installere YouSee's TV app og den vej streame det igennem. 

Det drejer sig ikke om at få krystal klart TV, som man sikkert ikke opnår via en Streaming løsning, det gælder blot om jeg kan få liv i det jeg betaler for via YouSee over mine netkabler :).

Hjjjjjæææælp!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 15:05
kig da efter iptv bokse på DBA. IPTV er ikke altid det bedste, det kræver en rimeligt stabil internetforbindelse, men ellers er der jo ikke de store forskelle i forhold til alm kabel.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 15:23

 Husk at der selvfølgelig skal haves en levering af signal fra You See før der kan ses det de leverer, det er uanset om det ses via Coax eller via deres TV App.
På Android TV, hvad enten det er på et TV med Android TV OS, eller på NVIDIA Shield, så kræves det at der haves en TV boks for at kunne bruge App'en til det OS.
Ren streaming løsning leveres ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

I det hus der blev bygget, blev antennekablet slet ikke skænket en tanke, så alt ble IP baseret, hvilket også var den løsning vi fik med ind fra Waoo. Jeg er klar over at det er nemt at være bagklog, men som det er lige nu, så vil jeg ikke trække antennekabler ind bare for at kunne se TV via YouSee.

Derfor tog jeg kontakt til YouSee som siger, at man kan tilslutte in IPTVboks man f.eks. kan købe i Elgiganten eller lign. og så den vej se TV.
Er der nogen der har erfaringer med dette?
....
Det drejer sig ikke om at få krystal klart TV, som man sikkert ikke opnår via en Streaming løsning, det gælder blot om jeg kan få liv i det jeg betaler for via YouSee over mine netkabler :).
Ved ikke om det er IHC RJ45 til coax adaptorkabel de tænker på, men de kunne være en mulighed:

Så du skal have en fordeler/forstærker på Yousee coaxkabel i teknikskab ved RJ45, og så et adaptorkabel i hver ende af RJ45 netværksledning, til de rum du vil se TV
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 17:08
En anden mulighed kunne være HDHomeRun netværks tuner:

Hvor du skal have en eller anden form for mediaplayer funktion ved/i hvert TV
Mvh. JørgenT
Til top
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 00:42
Hej Radiomanden,
Det er jeg nu ikke helt sikker på. 
Løsningen igennem Yousee er en aftale der er indgået efter Waoo trak sig ud - desværre.
I den løsning leveres signalet jo på Fiberen og dem modem fiber udbyderen har, har så en coax udgang. I denne løsning sidder min egen router så på med trådløs som mine telefoner og tablets er koblet på. De har alle Yousee appen installeret via Google play eller ios store. Fælles for alle enheder er, at jeg fint kan logge på og se tv og det gælder alle kanaler fra grundpille til tilvalg. Dette sker uden boks fra Yousee da vi ikke kan bruge den. Yousee har selv taget boksen tilbage.

Så måske misforstår jeg hvad du mener, men vi streamer fint indhold fra yousee via Chrome cast og over på tv. Vi gider bare ikke Chrome cast da vi gerne vil kunne skifte osv. på en god gammeldags fjernbetjening :) 


Redigeret af YoinkZ - 04-August-2018 kl. 08:25
Til top
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 00:46
Det kan være det er en mulighed.
Men jeg ved ikke hvorfor en forstærker. 

Det skal jo gå fra fiber modem hvor coax udtag er, over i en gigabit switch og så ud til mine enheder hvor der så konverteres tilbage fra rj45 til coax?

Næste problem er så at jeg skal have 2 udtag da der fortsat skal være net til stede i boksen også, for at kunne se de kanaler der er udover grundpakken. Det kan dog nemt løses med en lille hurtig switch. Hvis altså ovenstående virker. 


Redigeret af YoinkZ - 04-August-2018 kl. 01:09
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

Men jeg ved ikke hvorfor en forstærker. 

Det skal jo gå fra fiber modem hvor coax udtag er, over i en gigabit switch og så ud til mine enheder hvor der så konverteres tilbage fra rj45 til coax?
Forstærker hvis der er for lidt signal til at dele til flere TV.
Måske det allerede er kraftigt nok med fordeler, når det er fra fiberboks coax?

Det skal IKKE igennem gigabit switch, det er ikke IP baseret, coax udgang er et "analogt" RF signal med digital modulering.

Så der skal frigives et RJ45 kabel til hvert TV/rum til antennesignal hvis det skal være den løsning.
Men det kan måske blive et problem med for få RJ45 kabler så? Confused

Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

Næste problem er så at jeg skal have 2 udtag da der fortsat skal være net til stede i boksen også, for at kunne se de kanaler der er udover grundpakken. 
Jeg ved ikke helt hvordan det virker med Yousee over fiber med Blandselv/ekstra kanaler, er de ikke allerede dekrypteret i coax udgang (modsat antenneforening på coax, hvor man skal have abonnementskort i TV) ?



Redigeret af JørgenT - 04-August-2018 kl. 09:22
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 09:12

 Det er næppe muligt andet end at tage signalet fra Coax udgangen på fiberboksen som er DVB-C, og kan fordeles rundt.
Fiberboksen afkoder IP signalet og konverterer det til DVB-C, Bland selv afkodes med kort og kortlæser i TVet, hvis de ikke allerede er afkodet af Fiberboksen inden det kommer ud på Coax..
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 10:07
dvb-c ligger som et separat signal i fiberen (ikke ip). Dvs. der sker ingen afkodning i fiberboksen, kun en konvertering fra fiber til coax. Krypterede kanaler kræver derfor kort i fjernsynet.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 11:42
Har du konstateret, at der er signal på coax, f.eks. ved at sætte et tv direkte til det coax udtag, som du har? Hvis der er signal på coax, der kan bruges, så er det som foreslået første at teste om signalet også er sendt videre via netkabel med et kabel som JørgenT foreslår...

Hvis det svigter kunne en løsning være f.eks. en linux-TV box med CAM, der sættes til ved coax, og som kan distribuere tv tilbage til nettet som IPTV. Du vil så enten via wifi eller kabel fange kanaler inkl. krypterede i huset, f.eks. med en Raspberry Pi (her kan du så bruge TV-remote, hvis der er HDMI-CEC på tv), ios, windows, Android og Android TV. Men det tager tid at få til at køre....

Løsningen med Andoid-bokse med Yousees app kan drille, blandt andet ved at gå i portrait-mode. Hvis du vil prøve så sørg for, at det er minimum en quadcore med Android 6 (gerne 7) - og du kan være heldig, at CEC også virker. Jeg prøvede for et par år siden med 2 alm. Android bokse og en Shield. Jeg har beholdt min Shield og ikke set mig tilbage...    
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 11:47

 Ja, på Shield TV er der en You See TV App, men som til TVer med Android TV OS, og til Samsung Tizen kræver det en TV boks for at kunne bruge App'en.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu