recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV YouSee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Emil Brehmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Marts-2016
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emil Brehmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV YouSee
    Sendt: 13-Marts-2016 kl. 07:50
Jeg har i øjeblikket en TV boks med harddiskoptager fra Waoo, så jeg er i stand til at se TV på en kanal og optage fra en anden.
Nu lukker Waoo ned og leverer kunderne over til YouSee, som også benytter den nuværende fiberforbindelse.
Problemet er blot at YouSee’s TV boks kun kan tilsluttes via coax og ikke via netværkskabel som Waoo.
Jeg har ikke kunnet finde nogen optagere hvor signalindgangen er via netværkskabel, alle har tilsyneladende kun adgang med coax kabel.
Nogen hjælp at hente her?

Med venlig hilsen
Emil Brehmer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 10:55
De fiberinstallationer jeg har set fra YouSee virker ved at de laver fiber om til coaxial pg derigennem leverer de både tv og kabelmodem til internet.

Så teknisk set har man slet ikke en fiberforbindelse.

YouSee leverer så vidt jeg ved slet ikke tv over IP.

Du skal bemytte YouSee boksen hvis du vil have funktioner som start-forfra, eller købe en dvb-c boks hvis du vil optage.
Alternativt har næsten alle tv i dag dvb-c og mange af dem har også optagefunktion.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:30
mine forældre har fået yousee tv i stedet for stofa, men det kommer stadig ind via waoo, og det er mildest talt gået skidt. ikke nok med at de har måttet købe 2 bokse fordi de blev rådgivet forkert, så har de internet via fiber og det fungerer ualmindelig skidt hos yousee. - totale udfald af kanaler blandt andet, men også pludselig hakken og stop af billede mens lyden fortsætter. De har indtil nu ikke kunnet sidde en hel time og se et flydende billede, når der endelig var billede. - Desværre kræver det en ny løsning hvis de ikke skal have det ind via waoo, og de vil selvsagt ikke betale de 10000 de har fået at vide det vil koste.
(mine forældre bor i kolding området.)
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2012
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 21:59
Vi er skiftet fra Waoo til YouSee og har grundpakken uden tv boks. Dvs. signal via DVB-C. Sådan kan jeg optage via et mediecenter. Kundesupporten påstår, at deres tv boks også har en koxial udgang (DVB-C). Er der nogen der ved, om man så også skal have et kort i TVet? Hvis det er rigtigt kan jeg vel næppe optage med mit mediecenter. Ellers vil jeg nøjes med grundpakken uden boks/kort.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 21:49
Du modtager det med DVB-C på sammemåde som hvis du var en del af kabelnettet.

Man behøver kun kort, hvis man ønsker bland selv eller ekstra kanaler.

Mediecenter skal have en DVB-C tuner for at modtage det.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu