recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR forlængersæt hos Aldi, 199kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIR forlængersæt hos Aldi, 199kr

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det er et velkendt fænomen, at nogle TV driller IR-fjernbetjeninger.
Korrekt - der er infrarød stråling fra panelet, der støjer. Man ser det f.eks. nemt, hvis man har en en af Microsofts IR-modetagere til MCE: Aktivitets-LED'en blinker, når man tænder TV'et (hvis man har et TV, der udsender tilstrækkeligt IR-stråling).

OK, så giver det mening. Kunne heller ikke få det til at passe at problemet skulle være genskin, som nogle påstod.

Jeg har det her sæt, og det står direkte under mit plasma TV. Har aldrig oplevet problemer.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

OK, så giver det mening. Kunne heller ikke få det til at passe at problemet skulle være genskin,

Men det er det åbenbart i trådstarters tilfælde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 11:36
genskin burde så også være et problem på lcd med glasfront

har nu heller aldrig oplevet problemer med min  Microsofts IR-modetager
og plasma skærme.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 11:39
Jeg har heller ikke oplevet _problemer_ med MCE-receiveren - men den kan tydeligvis "se" TV'et. Jeg konstateret det for PZ85 og LX-5090H. Givetvis spiller reflektioner i rummet også ind, da IR fra TV'et vil reflekteres som andre lyskilder. Derved kan placeringen af IR-modtageres være agørende.

Redigeret af bantam - 27-Juli-2010 kl. 11:40
/lars
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 12:04
Jeg kan ikke få det til at passe at genskin/reflektioner skulle være et problem.

Selvfølgelig bliver IR "strålen" reflekteret på næsten alle overflader, og hvis det er en kraftig IR sender der sidder i fjernbetjeningen, så vil IR modtageren helt sikkert modtage både den direkte IR "stråle" og op til flere reflekterede "stråler". Men, vi snakker altså om kommandoer der bliver sendt med noget der ligner lysets hastighed, så hvis modtageren opfanger den direkte "stråle" og indenfor "picoSekunder" en reflekteret "stråle", så vil den altså opfatte det som én kommando.

bantam's udlægning køber jeg derimod, da det ikke er usandsynligt at udstråling fra TV'et kan påvirke IR modtageren.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 13:21

Jeg kan ikke få det til at passe at genskin/reflektioner skulle være et problem.

Selvfølgelig bliver IR "strålen" reflekteret på næsten alle overflader, og hvis det er en kraftig IR sender der sidder i fjernbetjeningen, så vil IR modtageren helt sikkert modtage både den direkte IR "stråle" og op til flere reflekterede "stråler". Men, vi snakker altså om kommandoer der bliver sendt med noget der ligner lysets hastighed, så hvis modtageren opfanger den direkte "stråle" og indenfor "picoSekunder" en reflekteret "stråle", så vil den altså opfatte det som én kommando.

bantam's udlægning køber jeg derimod, da det ikke er usandsynligt at udstråling fra TV'et kan påvirke IR modtageren.

Hvad tror du så er forklaringen på, at trådstarters problemer først opstod da han flyttede TVet hen overfor et vindue, og der ingen problemer var da TVet stod under/foran vinduet?

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad tror du så er forklaringen på, at trådstarters problemer først opstod da han flyttede TVet hen overfor et vindue, og der ingen problemer var da TVet stod under/foran vinduet?

Flemming

Tjahh, i CRT dagene hørte man ofte om at folks TV eller videobåndoptagere tændte, eller skiftede kanal, når solen skinnede. Lys indeholder også IR, så det kan være det forstyrrer hans IR modtager(?)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 17:23

Den er da let! Har du ikke nogen sværere spørgsmål?

IR-modtagerne i et typisk TV-setup med DVD-afspiller, receiver m.m. vender alle ud i stuen uden at kunne TV-skærmen direkte. Placerer man så et vindue på den modsatte væg, bliver IR-udstrålingen fra TV-skærmen spejlet i vinduet og kan nu ses af det øvrige udstyr.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 19:33

Den er da let!

Åbenbart ikke let for Pallec, da det netop er din forklaring han ikke har tiltro til.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 21:40

Den er da let!

Åbenbart ikke let for Pallec, da det netop er din forklaring han ikke har tiltro til.

Flemming

Det var dit spørgsmål, jeg svarede på.

Hint: Når man stiller retoriske spørgsmål, skal man være helt sikker på, at svaret er det, man forventer.

Edit:
Nu har jeg læst, hvad Pallec skrev. Det er IKKE min forklaring, han ikke har tiltro til. Jeg skal gerne forklare det i en læse-let version:

Min forklaring:
IR-udstråling fra TV forstyrrer IR-signal fra fjernbetjening.

Den forklaring, Pallec ikke tror på:
IR-signal fra fjernbetjening tager flere forskellige veje, hvilket skaber forstyrrelse, da signalet ikke når lige hurtigt frem ad de forskellige veje.

...og jeg er i øvrigt ganske enig med Pallec...

Redigeret af Allan Olesen - 27-Juli-2010 kl. 21:47
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 08:20
Godt nogen forstod min forklaring Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12