recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR kabel til min forstærker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR kabel til min forstærker.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 19:02
Brum brum brum.. Ja det er vel egentlig svært at afgøre.. Jeg tænkte bare straks på en IR diode, fordi det netop er en lille sort/mørkelilla prik :)

Men der er vel ikke andet for, end at maile Yamaha, hvis ikke der tilfældigvis skulle være en herinde, der har prøvet det på en anden (eller samme) Yamaha forstærker.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 19:16
Jeg kan ikke svare for de specifikke dimser, men setup'et som det er beskrevet i første indlæg burde virke med alm. Passive ir modtagere og sendere. Jeg kan teste det i næste uge hvis det kan vente.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 20:25
Otto, du er for sej! Og jo, det kan sagten vente. Jeg har slet ikke købt skabet endnu. Jeg skal slet ikke gøre mig klog på noget omkring dens IR funktioner, men som jeg læser billederne på side 69, så ser det ud til, at det er passive enheder der bruges. Men det kan nemt være Klaus har ret.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:04
Hvis man kigger et øjeblik på diagrammet fra en lidt ældre Yamaha receiver fremgår det at IR in og out er temmeligt passive, og blot "snuser" til det signal der løber igennem via en optokobler:
Med mindre de har lavet princippet helt om, skal der skal altså godt 1V på indgangen, fx. fra udgangen af modtageren på en IR-blaster, hvor de normale blaster-dioder så sættes i Yamaha udgangen, der så bare fungerer som en break-out-boks.

Med risiko for at blive udråbt som idiot, så tvivler jeg altså på, at der findes rigtigt passive IR-modtagere (selvom det ville glæde mig). Med den forstærkning der er nødvendig, MÅ der være behov for mindst 3 ledere, så der kan føres forsyningsspænding frem til modulet.

Jeg fandt for øvrigt en producent af en række ret lækre modtagere til indbygning: http://www.keene.co.uk/electronic/keene-electronics/keene-ir-panel-mount-receiver-(black)/IRPMR.html
mvh René
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:11
De var faktisk rigtig fede dem der, Renep. Men venter lige og ser hvad dommen bliver fra Otto. Står som sagt ikke og mangler dem lige nu og her.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Med mindre de har lavet princippet helt om, skal der skal altså godt 1V på indgangen

Arrrh, skal vi ikke nærmere sige at det kræver at der løber en strøm på 10 mA (sådan cirka)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:47
Det er vel heller ikke umuligt, at der er indbygget i forstærkeren. Men hvis der skal 3 ledere til, så kan de dog ikke være rigtige, dem jeg linker til, for de har kun "mono" jack. Det skal jo være "stereo" jack så. Nå, men vi må vente og høre hvad Otto siger.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 08:17
Nej, for du linkede kun til sendere
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 14:01
Vender lige tilbage til min egen tråd. Fik du nogensinde afprøvet om det virker Otto J?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 12:06
Fik du testet det Otto?
Til top
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 10:01
Fandt du en løsning Nagash? Jeg har en NAD C326BEE forstærker jeg godt kunne tænke mig at udstyre med en IR forlænger.

En løsning som denne er hvad jeg håber på:
http://www.av-connection.dk/?PGr=3327&ML=979
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu