|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 08-Juli-2011 kl. 09:50 |
|||
Er der nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har MCE keyboard og remote med ir tilsluttet til usb. Det virker også som det skal, på nær når pc'en er i standby, og jeg gerne vil tænde med remoten. Jeg har prøvet at være inde i strømstyring - usb instillinger, instilling for selektiv usb afbrydelse, hvor jeg har deaktiveret tilsluttet strøm, men uden held. Jeg har en tilsluttet usb strømskinne tilsluttet usb, som jo afbryder andre enhedder hvis der ikke er strøm i usb porten, og det er der ikke, selvom jeg har deaktiveret ovenstående instilling. Jeg kører med win 7 homePre. Mit bundkort er Asus M3A-H/HDMI, AM2+ Så fejlen ligger vist i at der ikke er strøm i usb stikkende, kan jeg finde frem til. Men hvordan får jeg så det. Er det mit bundkort der ikke understøtter det? Håber i kan hjælpe.
|
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Når du tager strømmen fra en PC, hvordan skal den så holde strøm på USB porten? Redigeret af Patriarken - 08-Juli-2011 kl. 10:14 |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|||
Det skal man kunne i standby mode, så tager man jo heller ikke strømmen. det med strømskinnen var bare for at se/tjekke, at der faktisk ikke var strøm i usb porten mere. På min bærbare, er der stadig strøm i alle usb porte når win sættes i standby.
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Har du været inde i enhedshåndtering og sikret at din IR reciever kan vække maskinen, og at din USB HUB ikke får lov til at "sove": |
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tja, det var lidt hjælp.
Ja, den har tilladelse til at vække computeren. Der var så dog x i alle USB rodhub, som jeg så har fjernet, den der tillader at slukke for strømmen. Men det har ikke hjulpet.
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Så er det den lange vej, og nu skyder jeg lidt i blinde, da det er MEGET lang tid siden jeg har rodet med det på min HTPC, hvor det virker fint
I din BIOS ACPI , prøv forskellige sleep modes S1, S3 I din Strømstyring avancerede indstillinger, USB indstillinger, indstilling for selektiv USB afbrydelse: min står til Aktiveret I din strømstyring, Slumre prøv forskellige indtillinger ved hybrid slumring og tillad vækketimere. Min står til Hybrid: slået til, Tillad vækkeimere: Aktiver Lige et spørgsmål: er det Slumre eller Dvale du benytter. Hos mig er det Slumre
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|||
Han sætter den jo kun i stand by. Men jeg kan da desuden tænde min op fra helt slukket tilstand med min remote. Og det er vel at mærke uden at koble IR modtageren direkte på PSU'en. Det har IMON remotes kunne i mange år efterhånden. Det kræver dog at bundkortet understøtter wake on USB eller hvad det nu hedder. Det gør nemlig at USB portene ikke er slukket selvom PC'en er. Præcis som med WOL og wake on PS/2 kunne. Du kan jo også tænde din PC fra et trådløs keyboard, hvis bundkortet ellers understøtter wake on USB ;)
|
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Hold nu kæft med at fortælle mig om Wake from USB. Hvis du holder 5v på din USB port og kobler strømskinnen i....hvordan tror du så selv den virker... |
||||
Mit Setup
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|||
Strømskinnen slukker jo ikke på den enhed der rent faktisk styrer den, vel kvikke ;)
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Den slukker heller ikke for noget andet når der er 5 v på usb vel kvikke... |
||||
Mit Setup
||||
![]() |
||||
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|||
Hvis ikke der er strøm i USB porten kan du naturligvis heller ikke tænde noget som helst via porten. En IR modtager kræver trods alt lidt strøm for at kunne bruges til noget som helst. Hvilket bundkort, og Remote har du? |
||||
![]() |
||||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
|||
Jeg kender godt problematikken og jeg har løsningen på dit problem.
Det var det samme på mit gamle asus bundkort. På bundkortet er der jumpere der bestemmer hvilke porte der skal stå med spænding på og hvilke der ikke skal når den er i sleep mode. Jeg har fundet det her i manualen: Redigeret af stefanb - 09-Juli-2011 kl. 07:27 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |