recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ir receiver virker ikke når pc er på standby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIr receiver virker ikke når pc er på standby

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Når du tager strømmen fra en PC, hvordan skal den så holde strøm på USB porten?
Han sætter den jo kun i stand by. Men jeg kan da desuden tænde min op fra helt slukket tilstand med min remote. Og det er vel at mærke uden at koble IR modtageren direkte på PSU'en. Det har IMON remotes kunne i mange år efterhånden. Det kræver dog at bundkortet understøtter wake on USB eller hvad det nu hedder. Det gør nemlig at USB portene ikke er slukket selvom PC'en er. Præcis som med WOL og wake on PS/2 kunne. Du kan jo også tænde din PC fra et trådløs keyboard, hvis bundkortet ellers understøtter wake on USB ;)

Hold nu kæft med at fortælle mig om Wake from USB. Hvis du holder 5v på din USB port og kobler strømskinnen i....hvordan tror du så selv den virker...
Strømskinnen slukker jo ikke på den enhed der rent faktisk styrer den, vel kvikke ;)

Den slukker heller ikke for noget andet når der er 5 v på usb vel kvikke...
Hvor ville du så hen med dit første svar?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 10:41

Når du tager strømmen fra en PC, hvordan skal den så holde strøm på USB porten?
Han sætter den jo kun i stand by. Men jeg kan da desuden tænde min op fra helt slukket tilstand med min remote. Og det er vel at mærke uden at koble IR modtageren direkte på PSU'en. Det har IMON remotes kunne i mange år efterhånden. Det kræver dog at bundkortet understøtter wake on USB eller hvad det nu hedder. Det gør nemlig at USB portene ikke er slukket selvom PC'en er. Præcis som med WOL og wake on PS/2 kunne. Du kan jo også tænde din PC fra et trådløs keyboard, hvis bundkortet ellers understøtter wake on USB ;)

Hold nu kæft med at fortælle mig om Wake from USB. Hvis du holder 5v på din USB port og kobler strømskinnen i....hvordan tror du så selv den virker...
Strømskinnen slukker jo ikke på den enhed der rent faktisk styrer den, vel kvikke ;)

Den slukker heller ikke for noget andet når der er 5 v på usb vel kvikke...
Hvor ville du så hen med dit første svar?

Sige at han ikke kan bruge en strømskinne til en skid
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 16:30

Men jeg kan da desuden tænde min op fra helt slukket tilstand med min remote. Og det er vel at mærke uden at koble IR modtageren direkte på PSU'en. Det har IMON remotes kunne i mange år efterhånden.

Det er ikke korrekt. De Imon remotes der kan tænde PCen fra slukket eller standby tilstand er netop koblet direkte til strømforsyningen, f.eks. Imon Inside. De modeller der ikke er det, f.eks. Imon Knob og Imon Station kan ikke tænde PCen fra nogensomhelst tilstand. Det kan du også læse om på Soundgraphs hjemmeside.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Men jeg kan da desuden tænde min op fra helt slukket tilstand med min remote. Og det er vel at mærke uden at koble IR modtageren direkte på PSU'en. Det har IMON remotes kunne i mange år efterhånden.

Det er ikke korrekt. De Imon remotes der kan tænde PCen fra slukket eller standby tilstand er netop koblet direkte til strømforsyningen, f.eks. Imon Inside. De modeller der ikke er det, f.eks. Imon Knob og Imon Station kan ikke tænde PCen fra nogensomhelst tilstand. Det kan du også læse om på Soundgraphs hjemmeside.

Flemming
Så må du meget gerne komme at kigge på mit Milo ML02 og forklare hvor den er slået til PSU'en?

Desuden er det vel klart at man kan gøre det, når nu bundkortet ikke slukker for USB-portene. Så er der stadig strøm på IR modtageren, og den sender så et wako on USB signal, når den modtager tænd/sluk signalet fra fjernbetjeningen.

Redigeret af Nagash - 09-Juli-2011 kl. 16:36
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 16:52

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming
Så må du meget gerne komme at kigge på mit Milo ML02 og forklare hvor den er slået til PSU'en?

Desuden er det vel klart at man kan gøre det, når nu bundkortet ikke slukker for USB-portene. Så er der stadig strøm på IR modtageren, og den sender så et wako on USB signal, når den modtager tænd/sluk signalet fra fjernbetjeningen.

Sågerne - dit kabinet er et der er født med display og Imon remote og kabling direkte til strømforsyningen på tilsvarende måde som f.eks. en Imon Inside.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 18:18
Det ligner iMon vfd. Den er forbundet både til strøm, intern power switch, intern usb, og ekstern power/standby knap.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 20:30
MANGE MANGE TAK.

Se, det var jo lige problemet, flyt en jumper, og wupti, så er der sku strøm på usb portene når pc'en er i sleep mode.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu