recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR remote NUC Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR remote NUC Windows 7

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 09:08
Jeg har sat min Harmony remote op med MCE keyboard ligesom dig, men som NicolajC skriver - så skal du tjekke om Kodi er sat op til at modtage tastatur tryk. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Killdish Killdish skrev:

Logitech fjernbetjeningen:

Opsætning gennem mylogitech - tilføj enhed/???

Nogen som kan hjælpe mig der? Måske er det der det hele går galt?

Smile

Mærke = Microsoft
Model = MS-1039

Det bliver til en Microsoft mediaafspiller som svarer til en MS remote

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:42
Her er et screen shot fra myharmony der viser princippet lidt bedre. Da jeg har tilføjet et MCE Keyboard device til min aktivitet har jeg mulighed for at assigne stort set alle tegn og kommandoer til remotens forskellige knapper: http://imgur.com/IJGVEsu

Du kan læse her hvilket taster der gør hvad: http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls

Lader dog til at der er noget lidt basalt der driller dig i første omgang.

Redigeret af NikolajC - 21-Januar-2015 kl. 19:42
Til top
Killdish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2015
Sted: Ballerup
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:53
Begge er super gode råd. Sikker på en af dem vil virke (eller måske begge) Smile

Jeg vil prøve mig lidt frem. Det som bekymrer mig mest er at jeg ikke føler min fjernbetjening overhovedet spiller sammen med min NUC. Men det er nok fordi jeg skal bruge ovenstående råd.

Vender tilbage.....! Smile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:59
Findes der ikke en utility som giver mulighed for at afgøre om Windows overhovedet modtager nogle IR-signaler?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 17:58
Så er alt prøvet og jeg er kommet frem til at min IR på NUCèn ikke modtager noget signal.

Nogen som har et bud på hvordan jeg kan tjekke om min IR kører som den skal?

Jeg har prøvet med alverdens indstillinger og fjernbetjeninger. 

Nu er jeg kommet frem til at det må være IR på NUC som ikke kører som den skal.

Jeg har brugt nyeste driver til IR. Dette har dog ikke givet noget positivt resultat.

Al input vil være fantastisk. Jeg er lost! Cry
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 18:31
Jeg har læst i en anden tråd at Eventghost skulle kunne vise om der kommer noget ind.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 19:12
Jeg har prøvet at kigge lidt på Eventghost. Ved ikke helt hvordan det virker. Så det venter jeg lige lidt med. 

Jeg har afinstalleret CIR driveren og prøvet at installere den igen. Dog får jeg fejl under installation. Så tror måske det er der problemet ligger. 

Nu er spørgsmålet så hvad jeg gør for at den får installeret den driver?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 19:04
Overvejer at smide Windows 8 på min NUC.

Nogen som har haft problemer med det? For den driver til IR vil bare ikke installeres. Cry
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 07:37
Jeg har Win 8.1 på min NUC, ingen problemer med at installere CIR driver. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 18:37
Så tror jeg at jeg prøver det. Tak for info! Smile
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 19:59
Er nu nået til den kedelige konklusion at jeg ikke kan få den indbyggede IR til virke i min NUC.

Enten sender jeg den retur for en ombytning eller køber en IR reciever eller en IR reciever + en remote.

Nogen som ved hvilke IR reciever som kan virke med min Logitech fj. betjening? Tænker at jeg vel ikke behøver købe fj. betjeningen også? Eller tager jeg fejl?

Håber nogen kan svare.

Evt. et godt bud på en sampak med reciever og fj. betjening som virker til Logitech modtages også gerne. 

Smile

På forhånd tak og god weekend til alle. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu