|
IR remote NUC Windows 7 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Michaelds ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sat min Harmony remote op med MCE keyboard ligesom dig, men som NicolajC skriver - så skal du tjekke om Kodi er sat op til at modtage tastatur tryk.
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Mærke = Microsoft Model = MS-1039 Det bliver til en Microsoft mediaafspiller som svarer til en MS remote
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Her er et screen shot fra myharmony der viser princippet lidt bedre. Da jeg har tilføjet et MCE Keyboard device til min aktivitet har jeg mulighed for at assigne stort set alle tegn og kommandoer til remotens forskellige knapper: http://imgur.com/IJGVEsu
Du kan læse her hvilket taster der gør hvad: http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls Lader dog til at der er noget lidt basalt der driller dig i første omgang.
Redigeret af NikolajC - 21-Januar-2015 kl. 19:42 |
|
![]() |
|
Killdish ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 18 |
Begge er super gode råd. Sikker på en af dem vil virke (eller måske begge)
![]() Jeg vil prøve mig lidt frem. Det som bekymrer mig mest er at jeg ikke føler min fjernbetjening overhovedet spiller sammen med min NUC. Men det er nok fordi jeg skal bruge ovenstående råd. Vender tilbage.....!
![]() |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Findes der ikke en utility som giver mulighed for at afgøre om Windows overhovedet modtager nogle IR-signaler?
|
|
![]() |
|
Killdish ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 18 |
Så er alt prøvet og jeg er kommet frem til at min IR på NUCèn ikke modtager noget signal.
Nogen som har et bud på hvordan jeg kan tjekke om min IR kører som den skal? Jeg har prøvet med alverdens indstillinger og fjernbetjeninger. Nu er jeg kommet frem til at det må være IR på NUC som ikke kører som den skal. Jeg har brugt nyeste driver til IR. Dette har dog ikke givet noget positivt resultat. Al input vil være fantastisk. Jeg er lost!
![]() |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg har læst i en anden tråd at Eventghost skulle kunne vise om der kommer noget ind.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Jeg har prøvet at kigge lidt på Eventghost. Ved ikke helt hvordan det virker. Så det venter jeg lige lidt med.
Jeg har afinstalleret CIR driveren og prøvet at installere den igen. Dog får jeg fejl under installation. Så tror måske det er der problemet ligger. Nu er spørgsmålet så hvad jeg gør for at den får installeret den driver?
|
|
![]() |
|
Overvejer at smide Windows 8 på min NUC.
Nogen som har haft problemer med det? For den driver til IR vil bare ikke installeres.
![]() |
|
![]() |
|
Michaelds ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
Jeg har Win 8.1 på min NUC, ingen problemer med at installere CIR driver.
|
|
![]() |
|
Så tror jeg at jeg prøver det. Tak for info!
![]() |
|
![]() |
|
Er nu nået til den kedelige konklusion at jeg ikke kan få den indbyggede IR til virke i min NUC.
Enten sender jeg den retur for en ombytning eller køber en IR reciever eller en IR reciever + en remote. Nogen som ved hvilke IR reciever som kan virke med min Logitech fj. betjening? Tænker at jeg vel ikke behøver købe fj. betjeningen også? Eller tager jeg fejl? Håber nogen kan svare. Evt. et godt bud på en sampak med reciever og fj. betjening som virker til Logitech modtages også gerne. ![]() På forhånd tak og god weekend til alle.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |