recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR remote NUC Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR remote NUC Windows 7

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Killdish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2015
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 13:11
Slet ikke nogen som har et godt bud på en windows fjernbetjening med usb IR? Smile
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 13:46
Køb sådan en :) kan bruges med alle fjernbetjeninger

https://flirc.tv/
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 16:08
Ja den har jeg kigget på. Dog syntes jeg den er for dyr. Der må være noget som er billigere. Smile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Killdish Killdish skrev:

Ja den har jeg kigget på. Dog syntes jeg den er for dyr. Der må være noget som er billigere. Smile

120,-? Ja, det er godt nok dyrt da...

M.v.h.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:06

Da jeg desværre er gået i stå må jeg søge hjælp.

Min opsætning er:

Intel NUC DN2820FYKH med en 128 GB SSD disk og 4 GB ram

Der er installeret Windows 7 på den. Bios er opdateret til nyeste.

Jeg har desuden en Logitech Harmony smart Control fjernbetjening. 

Mit problem er at jeg ikke kan få min fjernbetjening til at virke i Windows 7. 

Jeg vil gerne køre med XBMC (Kodi) og har dette installeret på min NUC så det starter op automatisk. Her ville det så være dejligt hvis jeg kunne bruge fjernbetjeningen til at bevæge mig rundt i XBMC (Kodi).

Skal man aktivere noget på NUC for at få den til at modtage signalet fra fjernbetjeningen?

Jeg har tjekket bios på NUC og der står den til at bruge IR. 

Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe da jeg som sagt er gået i stå? Smile

Hvis nogen er gode til indstillingerne på myharmony softwaren ville det også være en stor hjælp.

På forhånd tak og god dag til alle! Wink

Du skal have Intel's NUC tilføjet som device til din harmony konto, og den findes, jeg har selv lige prøvet at tilføje den som device til min harmony touch/smart control og den bliver identificeret som en Intel media afspiller.

Hvis du ikke har din NUC tilføjet som en device i Harmony softwaren så ved din smart control jo ikke hvad den skal kommunikerer med

Redigeret af jespermart - 30-Marts-2015 kl. 17:10
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:20
Og dernæst så skal du have oprettet an aktivitet på din harmony software som f. eks. kunne være se XBMC eller se TV o.s.v. hvor du fortæller din harmony remote hvilke apparater der skæl være tændt, hvilke HDMI indgange der skal være aktive o.s.v.

Logitech Harmony har et stort bruger forum der bør kunne hjælpe dig videre du kan måske også finde en Wiki over hvordan du sætter det hele op. 

Redigeret af jespermart - 30-Marts-2015 kl. 17:21
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:39
Henrik B -> Hvor har du set den til 120,- 

jespermart -> Problemet er jo at min NUC ikke kan køre med det indbyggede IR. Kan ikke få det til at virke desværre. Har prøvet alt hvad der er at prøve med drivere/bioa. Så nu har jeg givet op. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:59

jespermart -> Problemet er jo at min NUC ikke kan køre med det indbyggede IR. Kan ikke få det til at virke desværre. Har prøvet alt hvad der er at prøve med drivere/bioa. Så nu har jeg givet op. 

Nu spørger jeg helt banalt, jeg kan ikke ud fra dine svar se om du overhovedet har tilføjet alle dine enheder til Harmony softwaren, jeg kan heller ikke se om du har prøvet at tilføje en aktivitet til din Harmony software
Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

[QUOTE=Killdish]Henrik B -> Hvor har du set den til 120,- 

Nu spørger jeg helt banalt, jeg kan ikke ud fra dine svar se om du overhovedet har tilføjet alle dine enheder til Harmony softwaren, jeg kan heller ikke se om du har prøvet at tilføje en aktivitet til din Harmony software

Begge dele er en forudsætning for at få en Harmony remote til at fungere
Jesper

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:14

På hjemmesiden der henvises til! $22,95.

M.v.h.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killdish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:18
Jeg ved ikke om jeg har gjort det rigtigt.

Jeg føler selv at jeg efterhånden har prøvet ALT.

På et tidspunkt søgte jeg nogen som evt. kunne guide mig igennem Logitech softwaren. 

Der var desværre ikke nogen som kunne det. Confused

Det ville jo være fantastisk hvis jeg bare kunne bruge mit udstyr jeg har nu.

Jeg har prøvet at tilføje NUC`en, Windows Mediaplayer, XBMC, osv. 

Mangler som sagt en som kan fortælle mig præcis hvad jeg skal gøre? 

Udstyret burde jo virke. Jeg er bare kommet til den triste konklusion at jeg ikke kan få det til at virke. 

Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:43
Hvis du har mod på at jeg overtager din pc via Time Viewer, så vil jeg gerne sætte din Harmony remote op.

Jeg skal på forhånd have kendskab til dit tv/projector, av reciever tv boks og hvad du ellers har af udstyr, som skal køre sammen med din remote.

Send en pm hvis du er interesseret
Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu