recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR Remote XBMC/W7MC/Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR Remote XBMC/W7MC/Harmony

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IR Remote XBMC/W7MC/Harmony
    Sendt: 17-Marts-2012 kl. 12:45
Til min nu færdigbyggede HTPC har jeg bestilt et sæt via eBay fra Hong Kong med en smid-væk-fjernbetjening og en USB-IR modtager. Denne IR modtager har jeg andetsteds fra erfaret skulle være kompatibel med "det hele" sådan at jeg kan bruge min Logitech Harmony 700 til at styre både XBMC og - når jeg engang får anskaffet mig en HDHomerun eller lign, Windows Media Center.

Alt samen helt fint hvis ikke det var fordi at sælger lige har meddelt at der formentlig går 3-4 uger før jeg har den p.g.a. aflyste fly-afgange og overproppede posthuse i Hong Kong Confused

Nu kan man så mene hvad man vil om at købe stumper fra fjernøsten, men jeg gav stort set ingen ting for den (ca. £5 med fragt) så dukker den op er det fint, gør den ikke - well life goes on.

Jeg er derfor tilbøjelig til at bestille en anden fra en mere lokal forhandler. Spørgsmålet er bare hvilken - og hvor fra.

Jeg har kigget på dem her : Hauppauge Remote Control Kit for WinTV og ASRock Smart Remote som begge koster under 200,- Sidstnævnte fremhæver at den understøtter "power on PC from ACPI S5" hvilket selvfølgelig lyder ret smart.

Kan i anbefale nogen af de to, eller noget helt andet ? Prisrammen er ca. 200,- og jeg skal, som sagt, kunne bruge den med XBMC, W7MC og min Logitech Harmony 700

På forhånd tak

Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 14:28
Hmm .. Fik lige læst lidt mere op på den ASRock ting og det er selvfølgelig kun med deres eget bundkort det med ACPI S5 er muligt .. go figure =)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 23:57
da det er en MCE remote virker den out of the box med W7MC. For at få den til at virke med XBMC skal der bruges Eventghost. 

Mit råd er at bestemme hvilket stykke software du vil bruge da ideen i et ordenligt medie center ryger hvis man skal vælte rundt imellem flere programmer. (min mening!) 

Hvis du skal have Live TV i XBMC så tjek www.pulse-eight.com eller http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/prebuild.html
Hvis du vil bruge W7MC så hold dig til det, der er flere der anbefaler det da det virker fint. Personligt er jeg blevet rigtig glad for XBMC med PVR. Kan se Live TV, Film, TV serier og har netop fået tilføjet en del SNES og NES som kun venter på en Gamepad for at blive rigtig sjovt.
Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 00:32
Jeg er helt enig Psymon.. Tanken for mig er (også) at holde mig til XBMC og da jeg endnu ikke har anskaffet mig tuner-delen er behovet for at bruge andet, på nuv. tidspunkt, ikke tilstede. Men jeg ville da gerne kunne ombestemme mig down-the-line hvis det gav mening, og så ville jeg da ærge mig over at ha' købt en remote der var for begrænset.

Tak for linket iøvrigt.. Det vil jeg helt sikkert vende tilbage til når jeg engang får anskaffet mig den fornødne hardware =)

Redigeret af TheeKay - 18-Marts-2012 kl. 00:33
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:20
Jeg har nogle på lager af de her i Aalborg.

Pris 135,- med moms.

Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 22:13
Det lyder godt Kasper ... Har sendt dig en PB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 06:26
Den HP ir modtager helt fint, bruger den selv sammen med min htpc.

Eneste minus for mig er at en rød lys diode blinker med hele tiden uanset hvad der bruges af fjernbetjening.

Så den har jeg klippe af for at undgå lysshow.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:40
Det gør den fra microsoft også. Det er nu meget godt da mit mediacenter står i kælderen, så kan man se om det er tændt.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af TheeKay TheeKay skrev:

Det lyder godt Kasper ... Har sendt dig en PB
Og der er svaret :)
Til top
CPalm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2012
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CPalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 22:50
I får lige mine erfaringer

Jeg har modtaget en HP-reciever fra Kasper og sat til min mac-mini som kører WMC.
Det fungere fint og jeg kan sætte mac'en til at sove og vågne fra søvn via min Harmony one uden at jeg skulle pille ved enhedsindstillinger. Dejligt
Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 16:50
Så lykkedes det. Efter først at ha' modtaget en defekt IR-modtager fra Kasper sendte han - uden kny - en ny som jeg med glæde kan konstatere virker helt efter hensigten. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 11:53
Super :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu