recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR USB transmitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIR USB transmitter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:02
Jeg har en port i mit tv-tunerkort, hvor der kan sættes en IR emitter i, kan denne port og sådan en emitter evt. bruges istedet for en IR blaster?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af Skinner Skinner skrev:

Jeg har en port i mit tv-tunerkort, hvor der kan sættes en IR emitter i, kan denne port og sådan en emitter evt. bruges istedet for en IR blaster?

Er du sikker på det er en IR udgang (emitter) ? Og ikke en IR indgang til at modtage fra fjernbetjening? 

De TV tunerkort jeg har leget med fra Terratec, Technotrend og Pinnacle har alle et mini/micro jack indgangsstik med IR øje, til at modtage fra fjernbetjening.

Hvorimod min HP mediacenter PC med Asus tuner, har en USB interfaceboks med indbygget IR modtager, og et jackstik til at koble IR blaster på, hvis man skal styre extern settopbox som du vil.
Denne USB enhed er noget Microsoft eHome kompatibelt halløj.

Mvh JørgenT

Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 19:43

Hmm jo, nu du siger det, så må det være en indgang, da jeg har en fjernbetjening som kan sættes til.

Men så må det vel være afgjort, at der skal en USB IR blaster til, for at jeg kan komme til at skifte kanaler på min set-top boks, eller er der andre muligheder?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu