recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR-modtager til remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIR-modtager til remote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: IR-modtager til remote
    Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:04
Hej

Jeg har en standard MCE remote som fulgte med mit
mediacenter. Men nu ønsker jeg at bruge den i et andet
værelse hvor min egen PC står. Så jeg forventer jeg kan
købe en form for IR-modtager der skal sluttes til USB og
så spiller det sammen med MP.

Jeg var inde i Midt Data for at høre hvad de havde, men
de (han) mente umiddelbart ikke det bare var noget man
købte.

Ved I hvilke produkter der findes jeg kan benytte?

Mvh. Simon
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:02

Jeg er faldet over denne lille billige sag som endda indeholder remote. Er der nogen der har nogen ide om det kan bruge til MP eller om det er helt ude i skoven

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&c at_id=70465&shop_id=5957&vare_id=397734

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:09

Oprindeligt skrevet af simonselmer simonselmer skrev:

Hej

Jeg har en standard MCE remote som fulgte med mit
mediacenter. Men nu ønsker jeg at bruge den i et andet
værelse hvor min egen PC står. Så jeg forventer jeg kan
købe en form for IR-modtager der skal sluttes til USB og
så spiller det sammen med MP.

Jeg var inde i Midt Data for at høre hvad de havde, men
de (han) mente umiddelbart ikke det bare var noget man
købte.

Ved I hvilke produkter der findes jeg kan benytte?

Mvh. Simon

Jeg er ikke helt med på hvad det er du vil. Ønsker du stadig at anvende din MCE remote, men til en anden PC og ikke længere til dit mediacenter, og søger du dermed en ny mulighed for at styre dit mediacenter? Hvis det er tilfældet findes der masser af USB løsninger. Jeg selv anvender en Imon remote, som kan styre alt software der anvender tastaturgenveje. Den er jeg rigtig godt tilfreds med, og den er særdeles billig. Den er i øvrigt købt hos Midt Data.

http://www.soundgraph.com/Eng_/Products/imon21.aspx?topMenu= 2&subMenu=2&leftMenu=21

Flemming

Redigeret af fltk - 07-Januar-2009 kl. 12:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:33

Det var en mulighed ja. Det er fordi jeg har allerede remoten men bruger den ikke da jeg har en logitech harmony fjernbetjening til at styre alt grejet i stuen. Derfor har jeg mce remoten i overskud.

I soveværelset har jeg min egen pv til at stå hvor der også kører mediaportal på og det er tilsluttet et tv i soveværelset. Det vil jeg også gerne kunne styre fra sengen, så man ikke skal op hver gang der skal spoles forbi reklamer f.eks.

Og da jeg allerede har remoten, tænkte jeg den billigste løsningen blot var at skamme en IR-modtager. Men er måske bare ikke lige sådan.

Jeg kan se det smarte i Imon, da man rent faktisk kan styre selve computeren og ikke kun MCE eller Mediaportal. At man kan styre musen rundt og så videre. Hvilke fordele eller ulemper ser du ellers i imon i forhold til logitechs harmony serie?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:50
Du kan styre alt på din computer, hvis du har det rigtige software og gider at bruge tid på at sætte det op.

Programmet Girder og en Universal modtager som USB-UIRT er ekstremt fleksibet hvis du allerede har en Harmony remote. Det kræver knowhow at sætte op. Girder understøtter i øvrigt også MCE remoten, Imon og flere "Girdere" på netværket(kan sende kommandoer modtaget fra en computer med Girder til en anden)

En hvilken som helst IR modtager virker med en Harmony remote det er bare et spørgsmål om at sætte harmony'en op til at sende kommandoer som modtageren forstår. Men antallet af forskellige koder der kan sendes til modtageren varierer,( dvs hvad typer af IR signaler modtageren kan forstå og hvor mange forskellige.)

Den modtager du foreslår kan antageligt kun modtage ligeså mange forskellige kommandoer/IRsignaler som der er knapper til på den medfølgende fjernbetjening.

En universalbetjening som Harmony Serien der kan sende alt, og en modtager der kan sende alt og modtage alt og et program der kan håndtere alt= det bedste.

USB-UIRT + Girder er ligeglad med om signalerne fra Harmony'en er tiltænkt et Sony Tv eller en Kaffemaskine...Signalerne modtages regardless...Så er det bare at definere hvad girder skal når den får signalet...

Redigeret af Patriarken - 07-Januar-2009 kl. 13:09
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 13:25

Det lyder jo meget smart. Det smarte ved Harmony synes jeg jo er at man med ét tryk kan starte tv, forstærker og sætte det hele samt mediacenter-pc på de rigtige kanaler.

Kan man det med Imon?  så var det en mulig erstatning til min Harmony engang.

MEN bemærk det var ikke Harmony at min forespurgte IR-modtager skulle snakke sammen med. Jeg har en overskyden MCE remote og det er den jeg gerne vil have købt en IR-modtager til.
Ved hurtig søgning kan jeg ikke finde den USB-UIRT andre steder end på den "officielle" hjemmeside hvor den ender med at koster omkring 400 kr. Er det korrekt?

Så jeg står mellem to løsninger:
1. At skaffe en IR-modtager til min MCE remote
2. Hvis det er billigt nok at købe ny remote inkl modtager, f.eks. den lille sag som http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&c at_id=70465&shop_id=5957&vare_id=397734

Det ville være et plus at kunne slukke computeren fra sengen, men det er ikke det primære. Jeg skal blot kunne pause en film, og spole frem. Altså små-ting, og derfor er det ikke en dyr og avenceret løsning jeg er ude efter. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu