|
Iron Mans bio mk II |
Besvar ![]() |
Side 123 12> |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2014 kl. 20:15 |
Da jeg er igang med et nyt lokale, så starter jeg en ny tråd. Farven på tæppet er mere tornadorød IRL, men kameraet magter det ikke. ![]() ___________________________________________ HØJTTALERE:
___________________________________________ ANLÆG:
___________________________________________ BILLEDE:
___________________________________________ KABLER:
___________________________________________ LOKALET: Lokalet som er anvendt er et børneværelse som er 3*5 meter indvendigt. Det er ikke verdens største lokale, men jeg synes alligevel, at det ville være "sjovere" med et dedikeret lokale end at have lyden i stuen. Alle vægge består af murstensvægge. Der er et flydende trægulv under gulvtæppet. Lokalet er malet sort med sorte lister og sorte LK stikkontakter. Loftet er sort troldtekt. Lokalet har egen gruppe i vores eltavle samt jordforbindelse.
___________________________________________ DIVERSE:
![]() ![]() Der mangler lidt kabelarbejde endu ![]() ![]() /Iron Man
Redigeret af Iron Man - 16-August-2014 kl. 23:31 |
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow hvor bliver det godt ! Glæder mig til at se det fuldente projekt!
Thumbs up ;) -Jesper Edit: Hvordan oplever du din Supra MD06 med tilhørende strømkabler? Noget der kan anbefales - eller er det mest for sikkerheds mæssigt årsager at du bruger sådan en?
Redigeret af Jesper Keller - 14-Juli-2014 kl. 13:13 |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
Jeg tror at det blev købt på et tidspunkt, hvor jeg havde for mange penge ![]() Der var lidt debat her på siden omkring strømkabler og hvor meget de kunne forbedre lyden. Jeg tænkte at jeg ville prøve disse supra kabler som med jord forbindelse skulle give en god afskærmning overfor andre kabler. Mod forventning var der ikke jord i stikkene i den lejlighed som vi boede i, så jeg kan først rigtig teste dem nu. I selv sig synes jeg ikke, at strømskinnen eller kablerne gjorde en forskel overhovedet.
|
|
![]() |
|
Så kan man sidde ned i biffen
![]() ![]() |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Ohhhhh der har vi mine fremtidige babyer
![]() ![]() Skal jeg ikke lige tag det Finite Rack med når jeg henter den M25er? Hehe. Simpelhen så lækker et rack. Nu når i snakker lidt om strømskinner og sådan. Tænkte jeg lige vil dele mine erfaringer. Jeg har endnu ikke prøvet noget form for strømskinne og strømkabel der har været deres penge værd uden at man har løst starten af problemet.. Nemlig strømmen. Gør det rigtigt første gang og køb Purepower og få rent strøm. Jeg har aldrig hørt så stor en forskel på et anlæg som da jeg fik det demonstreret i butikken og forhåbentlig snart også her hjemme. Jeg har allerede besluttet mig for og købe én eller flere når jeg er "Færdig" og ved hvad mit fulde strømforbrug er på mit anlæg... http://high-performance.dk/product/11/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-plus-1500.html http://high-performance.dk/product/260/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-2000hv.html http://high-performance.dk/product/261/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-3000hv.html Og så kan i begynde og lege med strømkabler ![]() |
|
![]() |
|
Det rack skal jeg ikke af med
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
Alt er selvfølgelig vold-blæret her, og det er fedt at se, at en egentlig biograf ikke er kopieret nøjagtig af, da du har valgt den type sofa frem for kedelige biografstole, men er de højttalere ikke alt for store til det lille rum?
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Så må jeg vidst tag nogen øl med så du kan drikke tårer væk hehe.
Det selvfølgelig fair nok vis du vil beholde den men som du selv siger så tager vi den over SMS ;D Men vi ved jo begge godt du skal have den nye M27er ![]() |
|
![]() |
|
Så kom der lidt ny subwoofer til systemet.
![]() ![]() Redigeret af Iron Man - 15-Juli-2014 kl. 22:12 |
|
![]() |
|
Jamen dov. En DD18 fra Velodyne
![]() Velodyne laver sgu også sindsyg gode subwoofer. Det var lige før jeg valgte 2stk DD12+ frem for 2stk DB1 men DB var den smule bedre. Og langt bedre bygget. Hvad synes du så om den? |
|
![]() |
|
Biografstolene blev fravalgt da det er rart at kunne smide sig på langs engang imellem særligt, hvis man ser film selv ![]() Højttalerne er i hvert fald store nok, men hvis der kommer styr på bassen, så ser jeg ikke generelt noget problem i store højttalere til et lille rum. Standermodellen 805 vil ikke få væsentligt mere plads omkring sig, men det vil måske give en smule. 802'eren har nogle fordele i mellemtonen, bass m.v. som den lille ikke har og så kan den spille højere. Jeg skal dog indrømme, at jeg faktisk har overvejet en løsning med B&W 805 og den mindre HTM4 center. Jeg tror også at det vil være super til rummet. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Det er et lækkert rum du har fået bygget op. Q
![]() Du har ikke overvejet nu når du har så meget dybde, at ofre 1/2 meter og bygge en væg og køre med AT lærred.? Det er bare så ultimativt fedt når det er lærred der skyder lyden ud fremfor en flok synlige højttalere.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |