recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Mans bio mk II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iron Mans bio mk II

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Det er et lækkert rum du har fået bygget op. Q

Du har ikke overvejet nu når du har så meget dybde, at ofre 1/2 meter og bygge en væg og køre med AT lærred.?

Det er bare så ultimativt fedt når det er lærred der skyder lyden ud fremfor en flok synlige højttalere..
Det virker rigtig godt med højttalerne bag lærredet og den mulighed overvejede jeg også. Meget biografagtigt med super god integration.

Jeg havde i forvejen 802'erne og jeg har hørt lidt forskelligt i mellemtiden. Jeg har blandt andet haft fornøjelsen af, at lytte til fx p.las' system herinde fra. I sidste ende valgte jeg dog, at jeg helst ville fortsætte med 800 serien fra B&W og derfor er det blevet som nu.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Jamen dov. En DD18 fra Velodyne

Velodyne laver sgu også sindsyg gode subwoofer.
Det var lige før jeg valgte 2stk DD12+ frem for 2stk DB1 men DB var den smule bedre. Og langt bedre bygget.

Hvad synes du så om den?

Jeg får først et længere subkabel i morgen, så indtil videre er der sgu ikke meget gang i den Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Så kom der lidt ny subwoofer til systemet.

Et rigtigt rigigt godt valgTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 23:43
Kom til at tænke på hvor henne din center skal være hvis du skal have din sub der? :)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 05:25
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Det er et lækkert rum du har fået bygget op. Q

Du har ikke overvejet nu når du har så meget dybde, at ofre 1/2 meter og bygge en væg og køre med AT lærred.?

Det er bare så ultimativt fedt når det er lærred der skyder lyden ud fremfor en flok synlige højttalere..

Det virker rigtig godt med højttalerne bag lærredet og den mulighed overvejede jeg også. Meget biografagtigt med super god integration.

Jeg havde i forvejen 802'erne og jeg har hørt lidt forskelligt i mellemtiden. Jeg har blandt andet haft fornøjelsen af, at lytte til fx p.las' system herinde fra. I sidste ende valgte jeg dog, at jeg helst ville fortsætte med 800 serien fra B&W og derfor er det blevet som nu.

når du har besluttet dig for at blive i 800 serie fremover, kan jeg godt forstå din opsætning.
Det ville sgu være synd at gemme dem væk bag et lærred.

Redigeret af strecker - 16-Juli-2014 kl. 05:27
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 07:58
Tillykke med rummet :)
Hvilken frekvens deler du subs/fronter ved?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af whazz whazz skrev:

Kom til at tænke på hvor henne din center skal være hvis du skal have din sub der? :)

Det kan lige netop lade sig gøre Wink

Men nu må jeg se hvordan det hele opfører sig når jeg har haft lejlighed til, at indstille med subwooferen. Lige nu kører systemet naturligvis med sub "no", men det er alt for voldsomt med 802'erne, så det bliver godt at få sporet over i en subwoofer, hvor jeg kan regulere niveauet.

Jeg har også prøvet, at køre med sub "no" så fronterne ikke spiller LFE sporet, men selv lydsporet som kun går til fronterne lyder ret voldsomt. Det er sgu sjovt som sådan nogle små lokaler kan opføre sig forskelligt. Nogle gange er det nærmest ikke til, at lave bass overhovedet i sådan et lokale og andre gange bliver det helt vildt. 

Det viser sig måske, at jeg kan nøjes med en SPL-800 :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Tillykke med rummet :)
Hvilken frekvens deler du subs/fronter ved?

Mange tak. Selvom at det kun er 15 kvadratmeter, så vil jeg klart anbefale andre som har et værelse i overskud, at lave sådan et rum. Det giver bare en helt anden stemning Smile

Jeg får først et subkabel i dag og så må jeg prøve at eksperimentere med det. Som jeg har skrevet ovenfor så er der ret meget bund i lokalet og selv med sub "yes", hvor fronterne kun spiller deres "eget" lydspor, så er der ret meget bund på. Sætter jeg fronterne til small med en delefrekvens på 80 Hz, så lyder tingene rigtigt, så bliver nok omkring denne frekvens, at subwooferen skal overtage.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 08:44
Og synes forresten, at det er fedt at du har valgt sofa. Havde jeg kun én række, ville sofaen også blive prioriteret over lænestolene. Biostole ville jeg aldrig vælge.

Du kommer nok ikke udenom, at skulle bruge noget korrektion på både fronter og subwoofer. Jo mindre rum, jo højere i frekvens laver det rod i og derfor vil fronterne også skulle tæmmes selvom du deler ved 80hz. Men glæder mig til at høre om det når du får dit kabel!

EDIT: Ved ikke hvor endelig din sub-placering er, men den går imod "text-book recommendations". Teorien siger, at du vil få bedre response hvis du placerer den off-center i stedet for i midten. Hvis du helst vil have det symmetrisk, så har du altid en grund til at købe én til :)

Redigeret af Jonas_h - 16-Juli-2014 kl. 08:48
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 08:52
Du kommer til at skide grønne grise når du tænder for den velo..
Hvilket Sub kabel har du bestilt?

Forresten..
Har du kun malet dine vægge sorte? Eller har du sat noget mørklægning op?
Når Christian fra CSN-teknik kommer tilbage fra ferie kommer han og sætter Molton op og så bliver der pro-kalibreret.
Synes det vildt fedt med Molton på væggene
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 09:11

Og synes forresten, at det er fedt at du har valgt sofa. Havde jeg kun én række, ville sofaen også blive prioriteret over lænestolene. Biostole ville jeg aldrig vælge.
Lænestole er også klart federe end biostole Thumbs Up Det bliver lidt formelt at side i biostolene. De giver selvfølgelig en rigtig stemning og man sidder også rigtig godt i nogle biostole, men de er også til for, at der kan side mange.

Du kommer nok ikke udenom, at skulle bruge noget korrektion på både fronter og subwoofer. Jo mindre rum, jo højere i frekvens laver det rod i og derfor vil fronterne også skulle tæmmes selvom du deler ved 80hz. Men glæder mig til at høre om det når du får dit kabel!

EDIT: Ved ikke hvor endelig din sub-placering er, men den går imod "text-book recommendations". Teorien siger, at du vil få bedre response hvis du placerer den off-center i stedet for i midten. Hvis du helst vil have det symmetrisk, så har du altid en grund til at købe én til :)

Det kan meget vel blive nødvendigt med korrektion på fronterne også. Lige nu bruger jeg X3000 fra vores stue som forforstærker og jeg kan da jo prøve, at køre en audyssey med dem. I nogle rum lyder det meget godt og andre steder not so much. Det bliver interessant at se hvordan subwooferen vil korrigere sig selv.

Det med sub placeringen har jeg faktisk aldrig hørt før, så det vil jeg overveje tak. Jeg tror dog næppe at der kommer en mere, men en løsning med to subwoofere kunne være rigtig fint. Nu kan jeg jo finde ud af hvad der skal til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Du kommer til at skide grønne grise når du tænder for den velo..
Hvilket Sub kabel har du bestilt?

Forresten..
Har du kun malet dine vægge sorte? Eller har du sat noget mørklægning op?
Når Christian fra CSN-teknik kommer tilbage fra ferie kommer han og sætter Molton op og så bliver der pro-kalibreret.
Synes det vildt fedt med Molton på væggene

Jeg har købt et SVS kabel hos AV-connection.

Væggene er sorte og for mit vindue har jeg mørklægning. Jeg skal dog have fundet en mere elegant løsning foran vinduet, men nu skal lyset ud i første omgang Smile Jeg har så 6 bredbånds absorbere på væggene og 6 diffusere. Skal hele dit lokale så tapetseres med det? Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu