recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Man’s setup - Update: Buttkicker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIron Man’s setup - Update: Buttkicker

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Det ser fedt ud, men skal du ikke have en større skærm? Din Center er jo større end den nuværende skærm!

Hej Larxox!!

Hehe, det er ikke første gang, at jeg hører den

Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:

Tillykke med den lille ny.

Den ser godt nok stor ud, altså center højtaleren,  men du må ud at kikke på et nyt sted at bo, hvor der er plads og mulighed for at indrette et rum kun til hjemmebio. 

jo tak

Jeg ville skam også gerne have et hjem med mere plads. Desværre findes der ikke nogen mange lejligheder med så store rum, som kan afsættes til surround. Der går nok en del år endnu, inden jeg rykker i hus.

Redigeret af Iron Man - 28-September-2007 kl. 16:38
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 10:51

Ikke fordi jeg skal dømme eller noget, men seriøst hvad skal du med så store højtalere, de kan jo på ingen måde komme til sin ret, og er alt alt for dominerende i sådan et størrelse rum. Centeren er jo størrere end tv'et. Jeg er ked af at sige det, men det er bare ikke fedt efter min mening, der er slet ikke nogen balance i det, alt hvad man ser er kæmpe højtalere. Men sådan er smag og behag så forskelligt.

For mig er det lidt som at købe en Farrari og så bruge den til hente morgenbrød nede om hjørnet søndag morgen.

Desuden er store højtalere ikke ensbetydende med at du får en det bedre lyd bare fordi de er store. Mindre og gode højtalere og en god sub kan komme mere til sin ret i den størrelse lokal, og så ville de se bedre ud. Men igen det er så bare min mening.

Redigeret af ashdk - 29-September-2007 kl. 10:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Ikke fordi jeg skal dømme eller noget, men seriøst hvad skal du med så store højtalere, de kan jo på ingen måde komme til sin ret, og er alt alt for dominerende i sådan et størrelse rum. Centeren er jo størrere end tv'et. Jeg er ked af at sige det, men det er bare ikke fedt efter min mening, der er slet ikke nogen balance i det, alt hvad man ser er kæmpe højtalere. Men sådan er smag og behag så forskelligt.

For mig er det lidt som at købe en Farrari og så bruge den til hente morgenbrød nede om hjørnet søndag morgen.

Desuden er store højtalere ikke ensbetydende med at du får en det bedre lyd bare fordi de er store. Mindre og gode højtalere og en god sub kan komme mere til sin ret i den størrelse lokal, og så ville de se bedre ud. Men igen det er så bare min mening.

For det første vil jeg hellere køre til bageren i en Ferrari end i alt andet, der går dog lige et par år inden endnu, inden det bliver til sådan én.

Men du dømmer ikke, det er da helt i orden at komme med sin mening, det er derfor at vi har et forum  Personligt ville jeg da også gerne have et større rum, ingen tvivl om det. Jeg har hørt, hvor meget ekstra der kan hentes ud af mine fronter i et større rum.

Men men... Nu har jeg altid holdt meget af B&W, og jeg synes 800 serien spiller stjerne godt, specielt modellerne med diamant diskant. Og mine fronter er de mindste der findes, med diamant. Jeg ville faktisk have haft 802D, men de blev simpelthen for store. Men mine fronter er først og fremmest købt fordi, at det er dem som jeg gider lytte til.

Centeren er stor ja, men det er den center som passer til fronterne, så derfor skal det være den (P.S. mht. fjernsyn så har jeg også lærred og projektor til film). I modsætning til mange andre er jeg ligeglad med, at min anlæg fylder.

Jeg er helt enig i, at store højttalere ikke er ensbetydende med god lyd, men det er vel heller ikke ensbetydende med dårlig? Jeg synes i hvert fald, at spiller ganske godt film

Redigeret af Iron Man - 29-September-2007 kl. 13:22
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

For det første vil jeg hellere køre til bageren i en Ferrari end i alt andet, der går dog lige et par år inden endnu, inden det bliver til sådan én.

Men du dømmer ikke, det er da helt i orden at komme med sin mening, det er derfor at vi har et forum  Personligt ville jeg da også gerne have et større rum, ingen tvivl om det. Jeg har hørt, hvor meget ekstra der kan hentes ud af mine fronter i et større rum.

Men men... Nu har jeg altid holdt meget af B&W, og jeg synes 800 serien spiller stjerne godt, specielt modellerne med diamant diskant. Og mine fronter er de mindste der findes, med diamant. Jeg ville faktisk have haft 802D, men de blev simpelthen for store. Men mine fronter er først og fremmest købt fordi, at det er dem som jeg gider lytte til.

Centeren er stor ja, men det er den center som passer til fronterne, så derfor skal det være den (P.S. mht. fjernsyn så har jeg også lærred og projektor til film). I modsætning til mange andre er jeg ligeglad med, at min anlæg fylder.

Jeg er helt enig i, at store højttalere ikke er ensbetydende med god lyd, men det er vel heller ikke ensbetydende med dårlig? Jeg synes i hvert fald, at spiller ganske godt film

Ej da en Farrari skal da have lov at strække sine ben

Du har helt ret i at store højtalere er ikke ensbetydende med dårlig lyd, det har jeg nu heller ikke skrevet. Det er måske bare synd at de ikke kommer til sin ret.

Men som også antydet, så er det jo som så meget andet smag og behag, og så længe du er glad for dem, så er det det som tæller. Dog er det jo altid godt med en god diskusion

Som jeg også skrev så kan jeg personlig bedre lide mindre højtalere med en god sub, jeg er ubeskrivelig glad for mine MK højtalere og sub. Hvor er det dog synd MK måtte lukke. Jeg ved godt de er kommet på danske hænder, og skulle blive billigere, jeg er bare nervøs for det går ud over hvad MK stod for og over kvaliteten, men det må tiden jo vise.

Til top
Jacob_Westh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-August-2007
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 16:22

Rigtig flot! Jeg kan godt forstå dit valg af højttalere. Det er muligt at de er lidt store men den dag du rykker i hus så er de perfekte og så står du ikke og skal udskifte hele lortet igen. Den dag skal der nok komme masser af andre ting at bruge pengene på og så er det jo godt at have det vigtigste på plads (altså sin hifi)!

Mvh Jacob Westh

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 16:23

Ej da en Farrari skal da have lov at strække sine ben

Du har helt ret i at store højtalere er ikke ensbetydende med dårlig lyd, det har jeg nu heller ikke skrevet. Det er måske bare synd at de ikke kommer til sin ret.

Men som også antydet, så er det jo som så meget andet smag og behag, og så længe du er glad for dem, så er det det som tæller. Dog er det jo altid godt med en god diskusion

Som jeg også skrev så kan jeg personlig bedre lide mindre højtalere med en god sub, jeg er ubeskrivelig glad for mine MK højtalere og sub. Hvor er det dog synd MK måtte lukke. Jeg ved godt de er kommet på danske hænder, og skulle blive billigere, jeg er bare nervøs for det går ud over hvad MK stod for og over kvaliteten, men det må tiden jo vise.

Ja ja selvfølgelig skal den det, men altså selvom det kun var til bageren så hellere i den, end fx en Suzuki Swift

Det ved jeg godt, at du ikke skrev, det var også mere for, at fuldene sætningen. Det er selvfølgelig synd, at de ikke kan yde optimalt, men derfor vil jeg stadig helst have dem her. Det er generelt yderst sjældent, at jeg ser stuer, hvor man kan placere højttalerne med optimalt, fx med op mod 1 meter til bagvæggen.

Jeg har faktisk bestilt akustiske absorber paneler som skal sættes på i stuen, da jeg gerne have en hurtigere og bedre dæmpning. Det bliver lidt spændende at lege med. Derudover kommer der også en lille subwoofer til, så jeg får bedre indstillingsmuligheder i bassområdet. Netop fordi, at mine fronter laver virkelig kraftig bund i film.

Ja det bliver spændede at se hvad M&K bliver for en størrelse fremover. De gange jeg har hørt det, har jeg syntes godt om det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 16:26

Oprindeligt skrevet af Jacob_Westh Jacob_Westh skrev:

Rigtig flot! Jeg kan godt forstå dit valg af højttalere. Det er muligt at de er lidt store men den dag du rykker i hus så er de perfekte og så står du ikke og skal udskifte hele lortet igen. Den dag skal der nok komme masser af andre ting at bruge pengene på og så er det jo godt at have det vigtigste på plads (altså sin hifi)!

Præcis, dit argument har selvfølgelig også været en del af mine egne bevæggrunde for et vælge disse højttalere. Nu er jeg stadig forholdsvis ung uden de store forpligtelser, og det jo som du siger ikke sikkert, at jeg senere uden videre kan sætte de samme penge af til anlæg. Derfor skal det skulle gerne holde mange år.

Redigeret af Iron Man - 29-September-2007 kl. 16:27
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 10:26

Iron Man,

Højtalere er natrurligvis også en langtids investering så man skal selvfølgelig købe højtalere der 1. passer til ens behov men også 2. er fremtidssikret.

Jeg ville have gjort det samme  hvis kæresten havde været med på den, og for at foregribe evt. angreb/perfide bemærkninger  så ja, jeg er en tøffelhelt og stolt af det

/Halsted

Til top
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 12:50
Må man spørge, hvad det er, der ligger ovenpå højtalerne? Ligner sådan nogle lightere som er beregnet til fyrefadslys
Til top
-PP- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 13:03

Hehe

Det er diskanterne, i det såkaldte Nautilus-rør....

/Per

Til top
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 20:54

Iron Man,

har du siden sidste opdatering af dette emne fået købt en B&W ASW610XP - jeg hører MEGET gerne om dens kunnen hvis det er tilfældet

!

Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 01:50

Hey alle sammen, og ikke mindst hey Iron Man!:) Jeg er ny herinde. Fed side!

Fuck et set-up du har dig der Iron Man! Det ser alt for cool ud! Jeg blev særlig tiltrukket af dette, pga. det Lissau tabtention lærred du har hængende der! Jeg skal selv ud og købe et lærred her snarest, og jeg ville sådan set høre dig hvordan dit Lissau lærred klarer sig? I første omgang var jeg tilbøjelig til at købe en Stewart Filmscreen (StudioTek 130 for at være præcis), som efter sigende skulle være den absolutte TOP, inden for biograflærreder.

Jeg er virkelig i et dilemma! Selvfølgelig vil jeg gerne have det absolut bedste billed ud af min projektor (en Mitsubishi HC6000 fuld HD), men sammentidig syntes jeg edermame det er vildt at skulle give 16.500 kr. for et 92" Stewart Fastramme-lærred! Jeg ville aller helst have et tabtention motorlærred, da det klart er mest praktisk i min ikke alt for store lejlighed, og da jeg faldt over Lissau's 92" motordrevet tabtention lærred, over på AV-connection.dk, blev jeg interesseret. Først og fremmest ville jeg spare en 4000kr ved at købe et Lissau-lærred (frem for et standard Stewart fastramme-lærred), og for det andet er det som sagt et praktisk lærred, da det kan gemmes af vejen når stuen IKKE skal ligne en hjemmebio, i dagstimerne!

Spørgsmålet er i sidste ende hvordan dette lærred håndterer at fremvise billedet!? Jeg aaaaaner det jo ikke, og jeg aner ikke hvordan det ville klare sig mod et top-of-the-line Stewart lærred!? Ved du, eller NOGEN, hvor stor en forskel der er? Kan Lissau's godt fremvise et FULDT HD billed, uden at nedskallere opløsningen? For det gør nogle lærreder jo. Det lader ikke til at der er nogen som kan give mig et klart svar. Lissau's trækker mere i mig, pga. det er billigere (ikke fordi 12.500kr er "billigt"), og fordi det er så smart som det er! Skulle jeg have et tabtention i samme størrelse fra Stewart's skal jeg af med lidt over 30.000kr og der sætter jeg fanme alligevel grænsen! Mange siger at Stewarts er det absolut bedste... Ja ja, det er muligt, men hvor meget bedre er det egentlig i sidste ende?!

Redigeret af Naite22 - 25-Oktober-2007 kl. 01:56
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu