recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende situation med KrishAV 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIrriterende situation med KrishAV 

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge
har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel
fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt
og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg
vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg
kan
egentlig meget godt lide dem.


Okay, KrishAV har sagt, at jeg kan sende det retur dog uden at nævne
noget om udgiften til forsendelse, så derfor: Er der nogen, der ved hvem
der skal betale? KrishAV eller mig? Jeg håber godt nok det er dem, ellers
har man jo nærmest ikke lyst til at sende det retur, hvilket måske netop
er tanken bag. Det vil komme til at koste mig 2000,- tur/retur og så var
et billigt fjernsyn jo lige pludesligt ikke så billigt mere.

det er altid forhandleren, som skal betale for fragten, når det er en reperation, eller ombytning at et defekt produkt.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 16:24

Ebolaebola.

Er du glad for fjernsynet ellers, bortset fra brummen?

Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge
har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel
fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt
og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg
vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg
kan
egentlig meget godt lide dem.


Okay, KrishAV har sagt, at jeg kan sende det retur dog uden at nævne
noget om udgiften til forsendelse, så derfor: Er der nogen, der ved hvem
der skal betale? KrishAV eller mig? Jeg håber godt nok det er dem, ellers
har man jo nærmest ikke lyst til at sende det retur, hvilket måske netop
er tanken bag. Det vil komme til at koste mig 2000,- tur/retur og så var
et billigt fjernsyn jo lige pludesligt ikke så billigt mere.

det er altid forhandleren, som skal betale for fragten, når det er en reperation, eller ombytning at et defekt produkt.

Sikker på det gælder uden for DK, det med betaling af fragt ?

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge
har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel
fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt
og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg
vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg
kan
egentlig meget godt lide dem.


Okay, KrishAV har sagt, at jeg kan sende det retur dog uden at nævne
noget om udgiften til forsendelse, så derfor: Er der nogen, der ved hvem
der skal betale? KrishAV eller mig? Jeg håber godt nok det er dem, ellers
har man jo nærmest ikke lyst til at sende det retur, hvilket måske netop
er tanken bag. Det vil komme til at koste mig 2000,- tur/retur og så var
et billigt fjernsyn jo lige pludesligt ikke så billigt mere.

det er altid forhandleren, som skal betale for fragten, når det er en reperation, eller ombytning at et defekt produkt.

Sikker på det gælder uden for DK, det med betaling af fragt ?

efter alle de andre tråde med reps. jeg har læst om herinde, er der altid blevet skrevet at det er forhandlerens problem med fragt.



Redigeret af flemming larsen - 18-April-2008 kl. 17:24
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 17:43

Forhandleren afholder udgifter hvis der er købt i danmark - men den danske købelov er jo ligegyldig, når tv'et er købt i England - Spørgsmålet er hvordan den engelske købelov, er med hensyn til retursager og om den tager højde for leverancer til udlandet.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 17:47
der er så mange efterhånden herinde som har købt hos KrishAV. er der slet ikke nogen? som har haft fejl på deres produkt, som kan svare 100% på om det er KrishAV som skal betale fragten?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 17:48

Iflg Forbruger Europa er det sælgeren der skal betale for returforsendelsen når varen er defekt, og den er købt i EU.

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/forsendelse/

/Peter

Til top
cannavaro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 19:09

Jeg ser til fra sidelinien.. Mange har været tilfredse med KrishAv før købet, men jeg har ikke rigtig hørt gode eller dårlige erfaringer i en reklamationssag..

Spændende at se, hvordan KrishAV håndterer sagen, og om denne forhandler er ligesom mange andre internetbutikker, hvor prisen er billig, men servicen efter købet elendig..

Vil ikke skabe konfrontation, debat eller dømme KrishAv, tværtimod håber jeg på, at han viser sig fra sin gode side, idet min Bror overvejer køb hos ham...

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 20:27
Nu skal i ikke gøre problemet større end det egentlig er!

Trådstarter:

Skriv dog en mail til krish av. Han er meget nem at snakke med. Istedet for at spørge herinde er det da 100000000 gange nemmere at få svar fra forhandleren.

Efter lovgivningen i EU vil du få refunderet dine udgifter omkring reklamation.

Så er den ged baberet
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Skriv dog en mail til krish av. Han er meget nem at snakke med. Istedet for at spørge herinde er det da 100000000 gange nemmere at få svar fra forhandleren.

Det har han jo gjort.

 

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg kan
egentlig meget godt lide dem.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 09:23

Til info: Den officielle danske importør af Toshiba er www.deex.dk

 

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nu skal i ikke gøre problemet større end det egentlig er!

Trådstarter:

Skriv dog en mail til krish av. Han er meget nem at snakke med. Istedet
for at spørge herinde er det da 100000000 gange nemmere at få svar fra
forhandleren.

Efter lovgivningen i EU vil du få refunderet dine udgifter omkring
reklamation.

Så er den ged baberet


Det har jeg da selvfølgelig også gjort, men det er rart at høre om der er
nogen, der rent faktisk ved om det er dem eller mig, der skal hæfte for
forsendelsen. Det er jo i prinicippet let nok for dem bare at sige, at det er
mig. Jeg vile egentlig kun sikre mig, at jeg ikke kommer til at betale for
noget jeg ikke skal. Jeg tror heller ikke jeg sender tvet retur, hvis det nu
viser sig det er mig... 2000,- oven i i de 1000,- jeg har allerede har
brugt for at få det sendt første gang. Det er mange penge synes jeg...
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu