recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iRule til iPhone iPad - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iRule til iPhone iPad - erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Miruko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iRule til iPhone iPad - erfaringer
    Sendt: 13-Maj-2012 kl. 11:33
Hej,

Er der nogen, som har prøvet iRule? Ideen er, at bruge iPad (eller iPhone) som en fjernbetjening og at man dermed ikke behøver de forskellige remotes.

Fungerer det specifikt med Selctorboxen fra YouSee?

Taknemlig for al input - vil meget gerne slippe for alle de forskellige remotes.

Takker

PS: Ved godt, at Logitech har produkter, men vil foretrække at bruge en iPad i stedet hvis muligt.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 11:53
jeg har ikke kigget specifikt på iRule, men jeg arbejder lidt med commandfusion. Fælles for alle de løsninger er, at der ikke er nogen af dem der rigtigt kommer til sin ret ved brug af IR - det er simpelthen lettere med en alm. fjernbetjening. Så vidt jeg ved modtager yousee boksen ingen former for kommandoer der ikke er IR. Kunne du hive guide info ud, så du kunne browse i TV guiden og indstille optagelser osv., så ville det have en effekt.
Jeg gør det meste af ovenstående ved brug af mediecenter, IP kommunikation, RS-232 på nogle android og iOS enheder + multiremotes med understøttelse af wifi.
Det helt store springende punkt jeg synes der er et problem med tablets/touch telefoner i forhold til brug som remotes er manglen på hard buttons - jeg synes personligt det er irriterende i dagligdagen at jeg skal kigge væk fra skærmen for at skrue op/ned for lyden.
Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Miruko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:20
Tak for input og ideer.  

Jeg er ikke skrap i dette emne, men bruger en almindelig remote ikke også IR til at sende signal til/fra TV, Selektorboks m.v.

Hvis iPad kan sende samme signaler så bør det vel fungere (forudsat at man kan downloade koderne).

Det kan måske være, at det letteste er en Logitech remote som kan programmeres, men jeg synes bare ikke, at de er særlig elegante at se på.

Hvis man bruger Wifi så skal det vel gå via et mediacenter, ik'?

Takker
Til top
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 14:22
Jeg har fornyligt fået fingre i en iPad 3 med iRule og en Global Cache GC-100-12 til at styre alt mit grej.
Har det på samme måde som dig at alle de fjernbetjeninger ikke er det pæneste, og at universal fjernbetjenigerne heller ikke just er pæne. Dog vil jeg sige at jeg vil give Brasch ret mht at have fysiske knapper kontra at man skal kigge på sin iPad når man vil ændre noget.
En stor fordel ved iRule er at alt dit grej ikke behøver at stå i samme rum som du befinder dig i, og at du ikke behøver at pege på dine apparater. Hvis du vælger at bruge et seriel kabel til kontrol af din receiver, kan du få 2-vejs kommunikation melem iPad og reciever, hvor du hermed kan få feedback omkring lydniveau, input osv. Har selv købt et seriel kabel men mangler at teste dette.

Wifi behøver ikke gå vi mediacenter. Hvis din reciever har Ethernet mulighed, er chancen for at du kan styre den direkte derfra ret stor.

Stort set alle TV/Hifi apparater bruger IR teknologi. Dog findes der nogen få der bruger RF signaler.
Mht. selector/yousee boksen du har, skal du nok have fat i en IR learner da jeg ikke kan finde disse devices i iRules database.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 16:32

nu bliver der ikke nævnt andet end yousee boksen og tv'et, så det er lidt svært at vurdere behovet.

Den gode løsning ville være hvis nogen lavede en modificeret firmware til yousee boksen, men det er nok ikke så lige til.
Mht. til multiremotes og udseende/funktion, så kommer det meget an på hvad man bruger. Jeg bruger selv Philips Pronto Pro remotes (der dog er blevet lukket ned af Philips) - der synes jeg hverken design eller især funktion er noget problem. Dog ville jeg gerne have haft kapacitativ touchskærm i stedet, men det er så hvad det er
Et godt sted at søge info på disse løsninger er remotecentral.com

Hvis du skriver lidt mere om hvad du har af udstyr, så er det lidt lettere at guide dig i den rigtige retning. Hvis vi kun snakker TV og yousee boks, så er iPad og iRule/CommandFusion helt vildt overkill. Som jeg har set det, så kan de to programmer ca. det samme.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Miruko Miruko skrev:

Er der nogen, som har prøvet iRule?

Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Miruko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 17:42
Hej, super tak for indspil.

Specifikt er udstyret et Pioneer TV (6090h), en Onkyo TX-805 (står til at blive udskiftet med en ny som har bedre internet/spotify/airplay), Oppo BD93 samt Selektorbox fra YouSee.
Ideen er at styre TV, internetradio, iPod (via docking station), bluray og CD fra remoten.

Giver det mening at gøre det fra iPad'en? God pointe at fysiske knapper nok er at foretrække, men man kan jo ikke få alt. Så den del kan jeg nok leve med.

Takker
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 18:05
jeps, vedr. receiver, så ved jeg ikke lige hvilket mærke/model du har i tankerne, men jeg går ud fra at internetradio + iPod fra den? - Selvom man vha. iPad godt kan lave et system med RS-232, så er det klart lettere, hvis du kan klare det hele via IP. Det eneste i systemet, der får mig til at tænke "øv" er boksen fra yousee, men der er desværre ikke så pokkers mange andre muligheder - hvis man ellers kunne kommunikere med boksen, så kunne det laves mega fedt. På den anden side, så understøtter dit TV heller ikke IP, så Global Cache er nok den letteste vej at gå. Det forbandede ved IR og alt-i-en remote løsninger er bare hvis det ryger ud af synk., så er der ikke rigtigt noget der duer længere.
Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Miruko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 21:11
Stort tak till alle for input.

Jeg havde håbet, at det var lidt mere "Apple-like" og dermed enkelt at gå til, men det virker som om, at det lader vente på sig lidt endnu. Lyder en tand for kompliceret for nærværende.

Men tak for at I hjalp med at få dette afklaret.

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 21:25

Stort tak till alle for input.

Jeg havde håbet, at det var lidt mere "Apple-like" og dermed enkelt at gå til, men det virker som om, at det lader vente på sig lidt endnu. Lyder en tand for kompliceret for nærværende.

Men tak for at I hjalp med at få dette afklaret.

det er nemt nok at sige at det sagtens kan lade sig gøre - det kan det jo godt, men det kommer lidt an på ens egen baggrund. Hvis man er helt blank på hvad man ca. skal fra starten, så kan det godt tage lang tid at lære. Jeg købte f.eks. selv hardwaren til mine Pronto remotes og det kom jeg da til at fortryde i 1½ år. Jeg måtte lige lære grundlæggende om TCP/IP kommunikation, hvordan RS-232 fungere, grundlæggende JavScript og PHP script og hvordan man bruger SQL databaser. Der gik ca. 1½ før jeg havde den grundlæggende viden til at gå igang med det setup jeg gerne ville lave og selv derfra løber man ind i problemer, f.eks. bøvl med en yousee boks og nu medie center, hvor der heller ikke rigtigt er alle de funktioner man ønsker sig. Jeg er her 5 år efter ikke rigtigt "færdig" med mit setup, men det kører som det skal - der er dog ting jeg rent teknisk gerne ville hve fungerede på en anden måde. Det skal dog siges at når man når dertil, hvor det virker, så er det mega fedt og brugervenligt.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 07:55

Giver det mening at gøre det fra iPad'en? God pointe at fysiske knapper nok er at foretrække, men man kan jo ikke få alt. Så den del kan jeg nok leve med.

Jeg synes ikke det giver mening at skulle hive ipad'en, som datteren er ved at spille smølfelandsby på, fra hende for at kunne skifte kanal på tv'et.

Jeg synes heller ikke det giver mening at skulle tænde og swipe for at låse op hver gang der skal skiftes kanal eller mutes fordi telefonen ringer. For slet ikke at snakke om hvis den først skal connecte til wifi'en og for øvrigt er i en anden applikation så du først skal have valgt og startet fjernbetjeningsapp'en.

I min verden er det langt, langt federe med en alm. remote der er skudklar med det samme og ikke kommer på tværs af datterens smølfer eller kæresten der lige er ved at tjekke facebook.

Derfor kan det selvfølgelig godt give mening for dig alligevel.

Kender du Redeye fra http://thinkflood.com/? Det er sådan en opladerstation der snakker wifi med din ipad/ipod/android og sender ir signaler videre til dit udstyr.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu