recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .iso i Vita & MyMovies?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.iso i Vita & MyMovies?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:42

Hvorfor skulle den være mere lydsvag når det er eksterne diske?

I eksterne kabinetter er der som regel en separat lille hidsig blæser. Har du diskene inde i kabinettet kan du benytte en stor lydløs blæser. Derudover kan disken hænges op i lyddæmpene holdere så resonansstøj elimineres

Eksterne diske er desuden langsomme, medmindre du kører med SATA eller SCSI (USB2=Max 400 mbit)

Der er også bedre power management med interne diske, du kan f.eks. få dem til at stoppe hvis de ikke har været i brug nogen tid.

Og sidst men ikke mindst kan diskene overvåges via SMART hvis de sidder på PATA, SATA eller SCSI

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:19
Jeg tror, der menes NAS eller en server i et andet rum.
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 13:27

Hvis det er en af de der Linux baserede NAS, så kan det være problematisk idet de kun supporterer læsning af NTFS baserede filsystemer, ikke skrivning. Er det FAT 32 baseret kan den enkelte Videofil max. være 2 Gb. altså for lidt til en film i rimelig kvalitet. Kan godt være det har ændret sig, men sidst jeg gjorde forsøget måtte jeg returnere det.

En server i et andet rum kan være en rigtig god løsning, det benytter jeg selv. Man skal så være opmærksom på strømforbruget, da den jo i sagens natur skal stå tændt 24/365. Jeg har tidligere brugt en notebook, men det giver for lidt lagerplads. Lige nu kører jeg med en stationær Celeron baseret med Win XP, og det fungerer fint

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu