|
ISO - MKV - M2TS ??? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2012 kl. 20:40 |
||
Som overskriften antyder så er jeg i tvivl om de forskellige ting i forbindelse med at skulle igang med at rippe DVD og Blu-ray til en harddisk/NAS.
Jeg vil bruge DVDfab, men skal jeg købe Blu-ray Copy eller Blu-ray Ripper? Det afhænger hvad jeg vil selvfølgelig. Og det jeg vil er at rippe DVD og Blu-ray, men jeg vil kun have hovedfilmen med HD lyd (+evt dansk lydspor ved tegnefilm) samt danske undertekster. Jeg vil ikke komprimere (i første omgang). Jeg vil gerne senere have muligheden for at kunne konvertere/komprimere det jeg i første omgang rippede, så det kan ses/lægges ned på en Ipad eller tlf. Jeg ønsker et så udbredt format som muligt, så jeg ikke løber ind i problemer ved et evt. skift af en streaming box eller ved køb af en billigere box til børneværelset. Er MKV det jeg skal lave? MKV er så vidt jeg ved en container hvor man kan samle flere filer i en? Det kan være alle mulige filtyper? Hvad jeg kan læse mig til, så er der her mulighed for at få præcis det jeg ønsker og de fleste afspillere kan æde dem. Kan man komprimere en MKV efterfølgende til noget der går på Ipad, tlf. m.m.? Hvis jeg skal lave MKV er det vel blu-ray-Ripper jeg skal bruge? Eller er det ISO jeg skal lave. Jeg forstår at man kan lave en ISO fil med kun de ting jeg ønsker, kan en ISO fil komprimeres til Ipad, tlf. osv brug? Hvis jeg vil lave ISO er det så Blu-ray-copy jeg skal bruge? Eller skal jeg gøre en ting med DVD og noget andet med Blu-ray, eller er MKV til det hele fint? Er det bedre at gøre noget helt 3.??? Jeg vil bare gerne være helt sikker inden jeg skal igang, så det ikke bliver en ommer ![]() |
|||
![]() |
|||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har udelukkende brugt MakeMKV til mine dvder, og de par bluray jeg har lagt på min NAS, programmet er super enkelt, og det at vælge lyd og undertekst spor, er blot at sætte/fjerne flueben, og trykke "go", derefter er filmen i 1:1 klar til afspilning, uden irriterende trailere og reklamer (gælder især Disney)
|
|||
![]() |
|||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
||
Jeg har bruget DVDFab Blu-ray Copy til der du afterlyser... Super nemt samt go til at fjerne de beskytelser der kan være på bluray skiver...
Hvis du "kun" skal laver kopi af film + lyd så tager der ikke så lang til men , hvis du skal komprimere indhold så tage laaaaaaaang tid ,,,, og der har jeg ikke haft nerver til ![]() |
|||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
||
Men så får du ikke MKV filer vel? Hvad får du af filer ved hhv. DVD? og Blu-ray? |
|||
![]() |
|||
||
Kan MakeMKV også rippe, eller er det et konverteringsprogram? |
|||
![]() |
|||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
||
Jo, jeg kune vælge mkv eller iso filer , bælget er dit... Du skal have bluray copy .. For hvis du vælger kun dvd copy så kan du ikke bruge den til blyray..skiver... Husk der er 20% rabat tilbud på dvd fab til i aften kl 24 ![]() Redigeret af sani - 11-Marts-2012 kl. 22:48 |
|||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|||
![]() |
|||
||
Der er 2 forskellige programmer DVDfab Blu-ray copy DVDfab Blu-ray ripper Ripper kan konvertere til alle mulige formater incl. dem som går på tablet og tlf osv., men jeg ved ikke om ripper kan lave ISO Blu-ray copy kan lave ISO, men kan det også lave MKV, er det sådan jeg skal forstå det? Kan copy versionen også konvertere til f.eks mp4? Jeg vil gerne undgå at skulle købe begge programmer hvis jeg kan nøjes med det ene. Spørgsmålet er om jeg overhovedet har behov for at lave ISO. Jeg kan jo bare lave MKV'er med ripper versionen også kan den om ikke andet også rippe til eksempelvis mp4. Jeg er bare ikke helt sikker på om jeg har ret i det jeg skriver?? |
|||
![]() |
|||
||
Hvorfor henter du ikke trial og prøver bege... Jeg synes du skal have bege hvis du vil lave copy af bluray skiver så er der bluray copy du skal have... Og så hvis du vil have ripet din materiale til iPod brug så er der bluray ripper
100$ for bege to og så er du kørende Redigeret af sani - 11-Marts-2012 kl. 23:05 |
|||
|
|||
![]() |
|||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
||
Det er KUN et rippe program, det trækker de data ud fra DVD/BluRay, du ønsker (lydspor/undertekster/filmsekvenser) og smider det i en .mkv container. Der finder ingen codec og/eller konverteringer sted. Det er ren rå data der kopieres ud på harddsiken. Derfor får du også film i 1:1 datamængde mæssigt (en DVD fylder de der ca. 4-9GB pr film) Hvis du ønsker at konventere til brug på f.eks. en mobiltelefo, skal du ud og finde noget der kan lave MKV --> "what-ever"-format. |
|||
![]() |
|||
||
Ok, er det gratis? Æder det alle DVD og Blu-ray? |
|||
![]() |
|||
||
Det ender det nok også med ![]() |
|||
![]() |
|||
||
makemkv er gratis så længe det er i beta version, men lad ikke det skræmme dig, det virker fint. Nu har jeg kun selv rippet ganske få bluray, men dem jeg har er alle gået lige igennem.
Det kan downloades på http://makemkv.com/ |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |