recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ISO - MKV - M2TS ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ISO - MKV - M2TS ???

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 17:39
jeg rendte ind i et problem med begge programmer, de gamle har lige købt "lonesome dove saga'en" igennem CDON.com (Blu-ray), og sku kopiere den ene skive ind, de nye versioner af DVDFab kunne slet ikke, de crashede... og MakeMKV påstår at krypteringen på skiven AACS versionen er nyere end det programmet understøtter, men... ifølge programmet benytter skiven v27, mens programmet sku understøtte op til v30? og alligevel kan den ikke klare opgaven!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Candyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 21:56
Hej Muffeh

AnyDVD HD fra Slysoft er din ven - jeg har endnu ikke set en BD jeg ikke kunne lave en ISO af.

Jeg har børn og jeg gider ikke de ødelægger mine Blu-Ray disk's, så jeg har smidt dem alle på en harddisk og afspiller dem fra en popcornhour med YAMJ.

Hvis du roder med ISO'er må du gerne kontakte mig jeg savner lidt et dansk ISO forum hvor man kan dele erfaringer m.m. 
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 19:39
Jeg vil også anbefale MKV, det er en container og du kan i teorien have alt muligt junk i sådan som dine afspiller ikke kan spille. At de siger "MKV" betyder ikke så meget (de færreste ville kunne klare en MKV med Real Video og FLAC lyd) - men det er hurtigt (så hurtigt som det nu kan være) at kopiere DVD/Bluray til en MKV, det taber ikke kvalitet, kan inkludere undertekster, og så mange lydspor som man vil, og kan afspilles af mange mediespiller.

Mkv er meget handy.
Til top
Candyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 02:16
Hvis du starter med at lave en 1:1 Blu-ray ISO fil (med et program der fjerner beskyttelsen f.eks AnyDVD HD) opnår du flere fordele.

1. Det tager typisk kun 15-20 min hvis du har et nyt Blu-Ray drev hvorimod at det kan tage timer hvis du vil ommuxe filmen til et andet format. Harddiske er jo blevet billige igen så plads forbruget betyder ikke så meget Smile

2. En 1:1 ISO kan efterfølgende konverteres til hvilket format du måtte ønske, uanset hvad fremtiden måtte byde på. Jeg kender nogen der for at spare plads skar alt "overflødigt" væk bla. DTS master audio trackene og kun beholdte AC3 lydsporet. Det er så surt når man senere køber en ordentlig AVreceiver.
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu