recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ISO rip af BLU-Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ISO rip af BLU-Ray

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ISO rip af BLU-Ray
    Sendt: 15-December-2014 kl. 19:14
Hejsa

Jeg er totalt begynder hvilket program er eller bedst til ripning af BLU-Ray film lossless. Jeg vil prøve at spille ISO filerne over min OPPO?

Hilse Jonas Bojer
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 20:13
Du kan enten bruge DVDFab eller AnyDVD
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 20:34
Hvis du ikke har bruge for menuer så rip via MakeMKV - den gør det også tabsfrit. Du kan hente en gratis nøgle til Blu-Ray så længe programmet er i beta : http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 20:55
Tak alle for hurtige svar ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis du ikke har bruge for menuer så rip via MakeMKV - den gør det også tabsfrit. Du kan hente en gratis nøgle til Blu-Ray så længe programmet er i beta : http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053

hvordan ripper du lige til ISO med makemkv ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 22:43
Det gør du ikke. Jeg skriver hvis der ikke er brug for menuer mm så brug MakeMKV
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 08:21
Lige en kommentar.

Det smarte ved at bruge MakeMKV (og altså MKV filer i stedet for ISO) er, at man vælger lydspor (sprog), og evt. undertekster når man ripper. Derfor behøver man ikke menuen, og filmen starter når filmen er valgt og man trykker play.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Lige en kommentar.

Det smarte ved at bruge MakeMKV (og altså MKV filer i stedet for ISO) er, at man vælger lydspor (sprog), og evt. undertekster når man ripper. Derfor behøver man ikke menuen, og filmen starter når filmen er valgt og man trykker play.

Det samme kan du gøre med DVDFab.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 12:57
Og med AnyDVD hvis du bruger Clown_BD ved siden af. Med denne løsning kan du også gemme som ISO og stadig have pillet udvalgte lydspor, undertekster, og kapitler fra, så den giver samme resultat som MakeMKV, blot i andre containere. Jeg gemmer selv via AnyDVD+Clown_BD i BDMV format, så jeg har BluRay-folderstrukturen intakt og kan se M2TS-filen. Det gør det nemmere hvis jeg vil bruge filen til noget andet bagefter.

Redigeret af Torben Rasmussen - 16-December-2014 kl. 12:59
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 13:14
Hejsa

Kan Oppo'en afspille .ISO filer ?

Vh Smile
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
tornsanger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2014
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 18:45
Vil klart anbefale at bruge makemkv efter ripning, da du sparer plads på hdd. især film med Truehd har jeg fået til at fylde 2-4 gb mindre pr. film, kun ved at skifte container fra bdmv(iso) til mkv(kun main movie med bedste lydspor).
Det bliver til en del plads hvis du har mange film...
De fleste film er plads besparelsen kun på 1-2 gb pr. stk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu