|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() Sendt: 17-November-2011 kl. 23:21 |
|
Så fik jeg endelig tid til at rode med noget jeg fik anbefalet herinde.
Jeg har derfor hentet Linux Mint og GetParted. Men det er iso-filer og jeg ved intet om at komme fra iso til noget brugbart - kun at lave iso-filer. Når jeg klikker på dem laver win7 bare en fejlmeddelelse som om jeg mangler et pakke-program til at udpakke dem, måske? Mint'en skal på DVD så der kan bootes fra dem og GetParted skal bare "udpakkes"? Jeg har ledt og ledt på nettet efter fremgangsmåde - men da jeg på ingen måder er linux-nørd aner jeg ikke hvad de taler om - det er ret indforstået... Er der nogen som nemt kan hjælpe mig videre eller linke til et sted med hjælp til linux-dummies? .
|
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Slettet.
Redigeret af Der Alte - 17-November-2011 kl. 23:42 |
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
UPS, det var vist noget vrøvl. De skal brændes direkte som et image i Nero. Ikke pakkes ud først.
|
||
![]() |
||
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
|
Du kan afspille dem med VLC og brænde med imgburn f.eks.
|
||
![]() |
||
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Dvs. at hvis jeg brænder via Nero til en DVD så bliver den automatisk boot-bar? GetParted behøver jeg vel ikke brænde på en skive - kan den ikke bare ligge på en USB-key? .
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Afspille?
Det er ikke musik eller film - det er software der skal kunne bootes på. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Ja. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har altid brugt GParted på en CD, når jeg har arbejdet med diskpartitioner. Redigeret af Der Alte - 18-November-2011 kl. 09:04 |
||
![]() |
||
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
![]() |
|
Ellers er IMGburn et super lækkert gratis alternativ :)
|
||
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() |
|
Nu er det sådan at der i Win7 direkte er understøttelse for at brænde ISO filer - brug Google - eller læs her : http://windowsteamblog.com/windows/b/windowsexperience/archive/2009/04/13/burn-iso-images-natively-in-windows-7.aspx
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
|
Havde vist ikke fået læst #0 ordentligt, men det ændrer ikke på, at du kan brænde dem med f.eks. imgburn og boote fra cden.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Og så er det jeg spørger - hvordan får jeg en iso-fil ned på en USB-key?
Er det også nero jeg skal bruge til det? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |