|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 21-Maj-2008 kl. 09:59 |
||
Istar Mini har modsat de andre NMT afspillere mulighed for at tilslutte en harddisk via eSata. Jeg har sådan en harddisk-box med en SATA harddisk og denne box har sørme eSata ligesom min stationære computer også har mulighed for eSata.
Vil dette så muliggøre at man kan koble harddisk-boksen fra Istar Mini'en..og derefter koble den til min stationære PC for på den måde at kopiere filer til harddisk-boksen meget hurtigere? (Eller skal harddisken være ext2/3 formateret før den vil virke med Istar Mini'en? Som jeg forstår det er Windows ikke vild med at læse ext2/3 harddiske og det gælder vel her?) Bonus spørgsmål: Hvilken afspiller (PCH, Istar,Egreat,Tvix osv.) skal man vælge hvis hurtigere kopiering af filer til harddisken er prioritet nummer 1? Og kan man overhovedet bruge Windows til at tilgå en harddiskbox koblet direkte til en NMT afspiller via USB eller eSata? |
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Ja det gør det. Men du kan omgå det ved at installere en Ext2/3 driver i Windows. Spørgsmålet er hvor stabilt det er. Hos mig fungerer det ganske udmærket( men jeg bruger det i en anden sammenhæng)
Tvix og Egreat har jo usb slave. Så det burde være en af dem. Eller Istar Mini på den måde som du selv beskriver ovenfor.
Ja det kan du. Et par links du med fordel kan læse. Øverste link har også link til en Ext2fsd driver. ( Der findes forskellige udgaver. Hvilken der er bedst ved jeg ikke med sikkerhed ? ) http://www.mpcclub.com/modules/Club_Area/Documents/Fast_Copy _with_PoPCorn_Hour.pdf http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16495 Redigeret af KissmeTiger - 21-Maj-2008 kl. 12:50 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Tiger, bruger du XP eller Vista (32 eller 64bit) ?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hmm..i det allernederste link står der ellers følgende:
"Hard drives connected to the external USB HOSTS cannot be accessed over the network." Men det er måske kun hvis usb-harddisk er NTFS? Synes sgu godt nok det er lettere forvirrende. EGreat har en fordel i at man kan tilslutte den direkte til ens PC hvis harddisken er NTFS..men så ka man ikke connecte til den over netværket? (til overførsel af mindre filer så man ikke behøver flytte NMT'en hen til PC) |
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Min stationære har dualboot XP Pro x86 og Vista Ultimate x64. Men jeg har ingen personlig erfaring med det her Redigeret af KissmeTiger - 21-Maj-2008 kl. 11:00 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
Lars Bjerg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
||
I den næste opdatering burde det være muligt at kunne kunne tilslutte sin USB til sin NMT, for derfor at kunne overføre via netværk til den. Begrænsningen er at filsystemet skal være ext2/3 eller fat/fat32.
http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?p=36101#3610 1 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo det kan du da. Det er jo det Hi-Jacks guide går ud på. At forbedre overførselshastigheden. Men du kan ikke tilgå en usb disk der er tilsluttet NMT afspilleren eksternt.
Redigeret af KissmeTiger - 21-Maj-2008 kl. 12:02 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Dvs. jeg er tvunget til at installere en linux-driver i mit Windows, hvis jeg både vil kunne 1) se harddisken fra Windows 2) tilslutte harddisken til pc via esata. Så kunne jeg ligeså godt bare bruge USB-porten og formattere harddisk-boksen til NFTS som jeg så også kan koble til min stationære PC. Det giver vel det samme. Og bringer vel også Egreat tilbage på niveau med de andre NMTs. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har du læst nr. 2 af de links som Kim refererer til ? Det gør altså tingene rimelig klare synes jeg. Så vidt jeg forstår dig, så overvejer du nu at have dit eksterne drev formatteret NTFS. Så kan du slutte det til alle NMT'erne, men kun læse fra drevet. Ingen NMT applikationer. Og du vil ikke kunne "se" drevet inde fra windows.
|
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Fordelen ved at bruge en HDD på en NMT er at du på den måde kan installere div programmer m.m. (Torrent). For at kunne det kræver det at HDD er formateret i EXT2/3. Hvis du ikke mener du har brug for det så lad enten helt vær med at installere en HDD og læs over netværk, ekstern USB.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg regner med også at investere i en Qnap eller Synology NAS så med mindre der er noget specikt HD-video relateret eller andet smart i de NMT apps som ikke findes i Qnap/Synology, så vil jeg ikke gøre brug af det.
Men jo, så satser jeg på at koble en ekstern NTFS harddisk til NMT'en via USB, så jeg også hurtigt kan connecte den til PC'en og overføre filer hurtigere. Men er der reelt en streaming-forskel om der sidder en USB-harddisk direkte til NMT eller om NMT streamer fra en NAS på netværket?? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |