recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Istar eSata kopiering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIstar eSata kopiering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:06

Personligt kan jeg godt li streaming fra min Nas der er smidt ud i et kosteskab. Den kan larme lige så meget den har lyst til ... det rager mig en papand. Men når du streamer fra Nas, og det er HD film vi taler om, så skal du sikre dig at din Nas kan NFS. Der er eksempler på at Samba ikke kan klare mosten. Der er Qnaps med og uden NFS. Synology kommer pt. ikke med NFS, men det kan installeres http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=14648

Via USB er det vel uproblematisk ?

Redigeret af KissmeTiger - 21-Maj-2008 kl. 14:09
Panta rei
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:12

Ja der er forskel i hastigheden på netværkstrafik og USB.

Mener at have hørt at HD kan være i op til 25 mbit/s og det kan du ikke overføre med fra en NAS.

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:49
Ok så alle de store HD-filer bør være på usb-harddisken altså.

Regner med at købe en Qnap 209 Pro II eller 409 Pro. Har de NFS mon eller kan det være lige meget med store HD-filer alligevel?
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:54

Ingen tvivl om at det er kapable Nas'er du har i kikkerten. Jeg er nu mest til Synology. Synes ikke man får meget, hvis noget overhovedet, for de ekstra $ man må smide for en Qnap.

Jeg har selv en Synology DS207+ ( og en Readynas Duo for den sags skyld).

Redigeret af KissmeTiger - 21-Maj-2008 kl. 14:54
Panta rei
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 15:02
Grunden til at jeg hælder mere til Qnap er at de i deres næste firmware vil inkludere noget Squeezebox serversoftware hvilket passer perfekt til min Squeezebox Duet.   Og så mener jeg at ha læst at bittorrent skulle være mere stabilt.

Men ellers er det mere designet jeg bedre kan lide ;)
Til top
Lars Bjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hmm..i det allernederste link står der ellers følgende:

"Hard drives connected to the external USB HOSTS cannot be accessed over the network."  

Men det er måske kun hvis usb-harddisk er NTFS?

Synes sgu godt nok det er lettere forvirrende.  EGreat har en fordel i at man kan tilslutte den direkte til ens PC hvis harddisken er NTFS..men så ka man ikke connecte til den over netværket? (til overførsel af mindre filer så man ikke behøver flytte NMT'en hen til PC)

Jo det kan du da. Det er jo det Hi-Jacks guide går ud på. At forbedre overførselshastigheden. Men du kan ikke tilgå en usb disk der er tilsluttet NMT afspilleren eksternt.

Og dog, med de to seneste beta firmware har netop denne mulighed. Dog skal filsystemet være ext2/3 for at du kan lagre dine filer på over 4gb samt have skrive og læse rettigheder over netværk.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu