recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - it brancheforening? falsk hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketit brancheforening? falsk hardware

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Emne: it brancheforening? falsk hardware
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 12:05

jeg har en forhandler kraftigt mistænkt for at sælge falsk hardware, idet producenten ikke kan genkende serienumre mv. på den købte hardwaren.

er der nogen der kender til en it forhandler brancheorganisation så man evt. kan give dem et tip om et broddent kar?

Crown - there is no substitute.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 12:08
Burde det ikke være producenten som foretager undersøgelser og anlægger sådan en sag?

De er vel interesseret i at man ikke sølger varer under deres navn som de ikke har produceret.

Hvilket mærke taler vi om?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 12:13
Seagate. De har været utroligt hurtige i deres respons.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:08
Hvis man køber en kopivare og den bliver beslaglagt, så mister man desværre varen uden kompensation.

Men derfor er jeg ret sikker på at Seagate nok ønsker at følge sagen op og gå videre med den.

Det kan jo være at du får en ny disk fra dem som tak for hjælpen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 13:51
en disk fra eller til kan være ligemeget, jeg endte med at få en ny fra forhandleren.

jeg er mere nervøs for om forhandleren kan nå at snyde flere kunder. jeg havde problemer med en disk, og oplevede flere gange at blive løjet direkte op i ansigtet omkring både den tekniske side af sagen, og om hvordan jeg var stillet rent juridisk. pågældende forhandler står i hvert fald pludseligt meget højt på min liste over firmaer der burde tvangslukkes og få frataget retten til at drive virksomhed.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man køber en kopivare og den bliver beslaglagt, så mister man desværre varen uden kompensation.

NEJ - det gør den ikke hvis du køber som privatperson. Så længe det ikke er til videresalg eller anden erhvervsmæssig brug, må du købe alle de falske harddiske eller Louis Vuitton tasker som du har lyst til. Varerne kan blive beslaglagt i tolden (ved import fra ikke-EU lande), som du nævner, men toldvæseneret skal udlevere dem til dig igen når det konstateres at det er varer til privat forbrug.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 17:54
Hej Kim
Er den købt gennem nettet? der er en brancheforening af onlineforhandlere. Den har poul thyregod fra proshop blandt andet været i bestyrelsen for. de tager det ret alvorligt hvis der kommer mistanker om momskaruseller og kopivarer. Parallelimporten er de knap så glade for at snakke om, da det er en af de eneste måder de kan tjene penge på, men momskaruseller og falske varer er ulovlige uanset hvad.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:27
jeg har været inde på deres hjemmeside, men har ikke kunnet finde en generel kontaktformular?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 07:55
Hvad med at oplyse om forretningens navn og adresse ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

NEJ - det gør den ikke hvis du køber som privatperson. Så længe det ikke er til videresalg eller anden erhvervsmæssig brug, må du købe alle de falske harddiske eller Louis Vuitton tasker som du har lyst til. Varerne kan blive beslaglagt i tolden (ved import fra ikke-EU lande), som du nævner, men toldvæseneret skal udlevere dem til dig igen når det konstateres at det er varer til privat forbrug.

Det var heller ikke det jeg skrev...

Jeg skrev: Hvis man køber OG den bliver beslaglagt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Hvad med at oplyse om forretningens navn og adresse ?

Jeg vil helst undgå at det bliver en ren forhandler bashing, men på den anden side er det vist på sin plads:

B.J.Trading EDB A/S
Rolighedsvej 6 B
8881 Thorsø
CVR:  30689860
www.bjtrading.dk

De har desuden stået for den ringeste købeoplevelse nogensinde. Udover at jeg virkeligt blev vred over at de har brugt flere afhjælpningsforsøg, og brugt længere tid end den danske forbrugerbeskyttelse tillader, så er det moment at både deres salgsafdeling og tekniske afdeling lyver kunden (mig) direkte op i ansigtet, noget jeg tager som en personlig fornærmelse.

Det skal siges at jeg faktisk var yderst sober og gav dem mulighed for at trække det tilbage uden at tabe ansigtet, men de fortsatte. Nu har jeg selv siddet på "den anden side" da jeg studerede, og havde jeg løjet for en kunde på den måde var jeg blevet fyret på stedet. Hertil kommer at jeg finder det forkasteligt at jeg må ringe flere gange og til sidst blive en af den slags mennesker der kaster om sig med paragraffer for at få ret. fra jeg fik den første vare til jeg fik en ny uplomberet gik der næsten 5 måneder, i den tid havde jeg haft varen i sammenlagt tre uger. 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det var heller ikke det jeg skrev...

Jeg skrev: Hvis man køber OG den bliver beslaglagt.

Du skrev at man mister varen uden kompensation, og det er IKKE korrekt (hvis du køber som almindelig forbruger).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu